• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Sista jobbveckan nu. Som jag kämpat trots komplikationer och dåligt samvete för att jag borde orka mer... Men nu känner jag att det räcker. Både hjärnan och kroppen är på väg att lägga av.

• Bibi84
    Jag hade sista jobbveckan i februari. Fick inte jobba mer av min kiropraktor, då hade jag jobbat 50% sedan jan. Min kropp la av för länge sen tyvärr, så denna graviditet har varit den längsta mentalt. :)

Skönt med sista arbetsveckan då. :) viktigt att höra på kroppen.
  • Bibi84

Ingen här som känner att kroppen är i ändring...dvs. som att saker och ting börjar närma sig?
    förra helgen var jag konstig i magen i 3 dagar, så har det annars varit som vanligt. Men idag så har magen varit konstig igen, har haft konstiga sd, men inga som gjort ont. Har fått sd tidigare när jag varit lugn, nu har dom börjat komma när jag är aktiv, som att gå upp och ned trappan. 

Kanske bara kroppen som spökar.

• Millemupp
    Bibi84 skrev 2016-04-28 19:06:21 följande:

Ingen här som känner att kroppen är i ändring...dvs. som att saker och ting börjar närma sig?
    förra helgen var jag konstig i magen i 3 dagar, så har det annars varit som vanligt. Men idag så har magen varit konstig igen, har haft konstiga sd, men inga som gjort ont. Har fått sd tidigare när jag varit lugn, nu har dom börjat komma när jag är aktiv, som att gå upp och ned trappan. 

Kanske bara kroppen som spökar.

Min mage har den senaste tiden känts ovanligt hård, precis som om man går runt med en mild form av sammandragning hela tiden. Det är väl helt enkelt så att bebisen växer men att magen inte växer i samma takt längre? Minns inte detta alls från förra graviditeten. Nån som känner av nåt liknande? 46 dagar kvar... Börjar närma sig på allvar nu åtminstone!
  • Gweny
    Millemupp skrev 2016-04-28 21:24:53 följande:

Min mage har den senaste tiden känts ovanligt hård, precis som om man går runt med en mild form av sammandragning hela tiden. Det är väl helt enkelt så att bebisen växer men att magen inte växer i samma takt längre? Minns inte detta alls från förra graviditeten. Nån som känner av nåt liknande? 46 dagar kvar... Börjar närma sig på allvar nu åtminstone!

Ligger vi nära! Har 44 dgr kvar.

Får själv SD oftare och magen håller sig igång. Väldigt trött på förmiddagarna... Skönt vara ledig iallafall.
  • Tiana

TUL om 1,5 timme. Gissa om jag är nervös! Liten har varit något lugnare ett par dagar nu men jag har känt rörelser iaf. 32+3 idag.

• annieh897

Jag känner också av sammandragningar mer än förut. De känns kraftigare och kommer oftare. Ibland känner jag även som lätt mensvärk när jag får sammandragningar, även om jag inte direkt kan påstå att de gör ont. Men det molar lite.

• Tiana

Inget ovanligt att sammandragningarna ökar har jag förstått, kroppen tränar har jag fått som förklaring :)

TUL gick bra, allt såg bra ut men barnet är lite litet för sin ålder. Fortfarande inom normalintervallet dock.

• Familjen N

Har också märkt att kroppen beter sig lite annorlunda. Mer SD och har haft förvärkar några gånger, det hade jag med dottern också men inte så här tidigt. Är i vecka 34+6 idag och förvärkarna med dottern började v 37+0 (föddes 40+0)
    Har även börjat vakna på nätterna och mått illa och har mer "myrkrypningar" i kroppen.
    Känner hur bebisen trycker nedåt när jag går och är då kissnödig heeela tiden.

35 dagar kvar idag och jag räknar ner med förväntan :)

Svar på tråden Junibebisar 2016