• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liinaa91

Min bebis har busat denna veckan. Varit på kontroll hos bm i tisdags då hon märkte vissa hopp i hjärtslagen då blev jag skickad till kk. . Har varit på ul varje dag sen dess. Men idag slog hans hjärta som vanligt men läkaren sa att jag skulle till min bm varje vecka och lyssna på hjärtat. Någon som dom.varit med om liknande?

• ostpaj

Var till BM idag som konstaterade att huvudet låg långt ner i bäckenet. Spännande! Det gjorde det aldrig med förra, som hade risk att fastna i navelsträngen. Nu fanns inte den risken. Det var ju härligt! Så fick ju nypningar och blixtrande ilningar en förklaring. Att lilla bebben borrat sig nedåt :) :) :)

• Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-06 22:00:15 följande:

Var till BM idag som konstaterade att huvudet låg långt ner i bäckenet. Spännande! Det gjorde det aldrig med förra, som hade risk att fastna i navelsträngen. Nu fanns inte den risken. Det var ju härligt! Så fick ju nypningar och blixtrande ilningar en förklaring. Att lilla bebben borrat sig nedåt :) :) :)

Så bra den lagt sig tillrätta. Vilken vecka är du i?

Hoppas min vänder sig rätt snart med.
  • ostpaj
    Gweny skrev 2016-05-07 07:30:08 följande:

Är i vecka 34. Haft sånadär ilningar, blixtrande nypningar 1-2 veckor. Det var helt nytt för mig!
  • Lutetzia

Har nyligen varit på UL och allting såg bra ut. Min moderkaka var vid RUL föreliggande, men nu hade den växt upp och jag kommer kunna förlösas normalt. Bebisen låg på -2% men det räknas inom felmarginalen. Läkaren sa att bebisen kommer väga runt 3500 kg om den kommer vid BF. :)

• Millemupp
    Gweny skrev 2016-05-07 07:30:08 följande:

Det kommer den säkert att göra, finns gott om tid för det än! :)
  • ostpaj

Ni som vart med om att de väger bebisen, eller uppskattar vikten iaf, varför görs det? När? Hur? Aldrig vart med om...

• frucgsvensson
    ostpaj skrev 2016-05-07 20:54:59 följande:

Ni som vart med om att de väger bebisen, eller uppskattar vikten iaf, varför görs det? När? Hur? Aldrig vart med om...

Görs oftast på tillväxtultraljuden som vissa får göra pga olika anledningar :)
  • ostpaj
    frucgsvensson skrev 2016-05-07 21:03:50 följande:
    Görs oftast på tillväxtultraljuden som vissa får göra pga olika anledningar :)

Åh, ok. Första gången jag hörde talas om det var i februari i år, typ. En bekant väntade enäggstvillingar och gjorde många ul. Då skrev hon ngt om vad de skulle väga. Min första, alltså förra barnet, vägde 2200g efter fullgången graviditet. Av min storlek nu att drömma tror jag att den här kommer att väga det dubbla. Minst! Väldigt spännande, hursom :)
  • Lutetzia
    ostpaj skrev 2016-05-07 20:54:59 följande:

Jag fick göra det i samband med mitt ultraljud i v 32. Egentligen gjordes ultraljudet för att kolla moderkakans placering (som var bra) men de kollar allt annat "på köpet" när man ändå är där. :) 
Svar på tråden Junibebisar 2016