• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84

Har precis varit på ul. Allt såg bra ut men låg -10% så han ville ha mig tillbaka om 3 veckor. Trodde man inte brydde sig så mycket om 10%. Huvudet ligger nedåt, så det är ju bra. :)

Fortfarande en tjej. :)

• Tiana
    Bibi84 skrev 2016-05-04 12:46:41 följande:

Har precis varit på ul. Allt såg bra ut men låg -10% så han ville ha mig tillbaka om 3 veckor. Trodde man inte brydde sig så mycket om 10%. Huvudet ligger nedåt, så det är ju bra. :)

Fortfarande en tjej. :)

Samma sak för mig, -10% i fredags och de skulle kalla mig om 4 veckor sa hon. Fast könet vet jag inte ;)
  • annanaa

är det vanligt att man såhär sent i graviditeten ( 33+4) inte känt några sammandragningar? Eller kan man "missa" dem? Jag har nog känt en krampande känsla för några veckor sedan och för några dagar sedan kände jag en ordentligt tryck neråt samtidigt som mensvärkliknande smärta...men det är allt?

• Bibi84
    annanaa skrev 2016-05-04 13:47:49 följande:

är det vanligt att man såhär sent i graviditeten ( 33+4) inte känt några sammandragningar? Eller kan man "missa" dem? Jag har nog känt en krampande känsla för några veckor sedan och för några dagar sedan kände jag en ordentligt tryck neråt samtidigt som mensvärkliknande smärta...men det är allt?

första barnet kände jag typ ingenting alls för den dagen jag födde. Andra inget där heller, tredje lite sd av och till mot slutet men inget som jag la direkt märket till. Nu med nr 4....ja, här känner jag av sd mer än dom andra gångerna.
  • Bibi84
    Tiana skrev 2016-05-04 13:36:01 följande:
    Samma sak för mig, -10% i fredags och de skulle kalla mig om 4 veckor sa hon. Fast könet vet jag inte ;)
    Han skrev att barnet vägde ca 1700 gr, dvs. vad min dotter vägde i v. 31+4, nu är jag i v. 32+3. så jag sa...men det är ju inte så farligt! hahaha... jag får inga jättebebisar. Men jag kollade med mitt första barn, han vägde 2300gr i v. 32+4, och om man jämför dom två så ja...då är det ju stor skillnad.

Men tillbaka den 25 maj.
  • Gweny
    annanaa skrev 2016-05-04 13:47:49 följande:

Jag hade knappt några med mina 2. Denna gång är det mer, speciellt när jag går.
  • annanaa

Okej, tack för svaren!

Skönt att det inte är något fel på mig då...

Man blir ju orolig som förstagångsföderska & inte veta vad man "ska" känna. Sen är det naturligtvis väldigt individuellt.

Nervositeten inför förlossning börjar krypa upp ordentligt nu!!

• Gweny
    annanaa skrev 2016-05-04 14:45:54 följande:

Okej, tack för svaren!

Skönt att det inte är något fel på mig då...

Man blir ju orolig som förstagångsföderska & inte veta vad man "ska" känna. Sen är det naturligtvis väldigt individuellt.

Nervositeten inför förlossning börjar krypa upp ordentligt nu!!

Kan säga att jag också är nervös inför förlossningen, fast min 3e.

Just man inte vet hur det blir och många år sen sist.
  • annieh897

Inatt fick jag "mensvärk" i nån minut som strålade ut i ljumskarna. Kan det ha varit en förvärk? Är i v 35+2. Har haft mycket sammandragningar i flera veckor men dom brukar inte göra ont.

• Plärtan
    annieh897 skrev 2016-05-06 13:53:48 följande:

Inatt fick jag "mensvärk" i nån minut som strålade ut i ljumskarna. Kan det ha varit en förvärk? Är i v 35+2. Har haft mycket sammandragningar i flera veckor men dom brukar inte göra ont.

Kan det säkert ha varit! Eller bebisen som borrade sig ner i bäckenet kanske? Är också i v 35+ och har känt samma slags "mensvärk" i några dagar.
Svar på tråden Junibebisar 2016