Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
jag e hemma på graviditetspenning o jag lämnar sonen 5 timmar om dagen de dagar jag skulle jobbat. Jobbar i vården så blir Max 3 dagar i veckan. Han behöver vara där o jag behöver vila.
Jag är sjukskriven och mina barn går hela dagar (7 o 5 år) är man sjukskriven så får man inte ha dem kortare dagar. Sen när bebis är född får sonen gå på förskola 24 h i veckan men min dotter får inte gå på fritids alls vilket innebär en hel sommar hemma för henne med en mamma som mest kommer sitta och amma. Mkt dåligt tycker jag! Hon har väldigt behov av sina kompisar.
Sen måste jag ha en plats de dagar hennes pappa har henne vilket är Tors och månd varannan helg. Får jag betala fullt för det så ska hon baske mig få gå mer i sommar....
Måste kolla upp det inom kort
Ok alla gravida. Vad kan detta vara?. Har ont i hela magen idag o det gör ont inuti musen. Har känt bebis o så idag. Är i v 36. När jag går så är det som ett tryck neråt. Jag har foglossning men känns inte riktigt som det. Nåt skumt som hände när jag var på toa så när jag skulle torka mig efter jag kissat klart så kom det mer kiss utan att jag kände att det skulle komma mer.
E fundersam idag vad det kan vara
Herregud, sömn... Det är inte lätt att sova med foglossning och uppvak för att kissa varannan timme men det blir fasen inte bättre av grannar som inte kan hålla klaffen på nätterna! Igår klampade och stampade och smällde det i flera timmar. Inatt har tjejen under ylat/gnällt/skrikit av och till från kl 23 och det har inte slutat än utan bara tilltagit. Jag blir tokig! Skickade mejl till vicevärden igår så hoppas att han kan göra nåt. Känner mig absolut inte bekväm att själv gå ner och prata med henne/dom, inte efter alla gånger jag hört hur han skriker åt henne. Det har varit jättelugnt att bo här fram tills nyligen, känns inte alls bra med bebis på ingång och allt :/
Behöver inget extra Ul då läkaren absolut inte trodde att jag kunde växt 4 cm på 2 veckor utan att mvc gjort fel eller att jag haft mycket förvärkar m.m ska dit nästa vecka för ny mätning och prover
Herregud, sömn... Det är inte lätt att sova med foglossning och uppvak för att kissa varannan timme men det blir fasen inte bättre av grannar som inte kan hålla klaffen på nätterna! Igår klampade och stampade och smällde det i flera timmar. Inatt har tjejen under ylat/gnällt/skrikit av och till från kl 23 och det har inte slutat än utan bara tilltagit. Jag blir tokig! Skickade mejl till vicevärden igår så hoppas att han kan göra nåt. Känner mig absolut inte bekväm att själv gå ner och prata med henne/dom, inte efter alla gånger jag hört hur han skriker åt henne. Det har varit jättelugnt att bo här fram tills nyligen, känns inte alls bra med bebis på ingång och allt :/
Ok alla gravida. Vad kan detta vara?. Har ont i hela magen idag o det gör ont inuti musen. Har känt bebis o så idag. Är i v 36. När jag går så är det som ett tryck neråt. Jag har foglossning men känns inte riktigt som det. Nåt skumt som hände när jag var på toa så när jag skulle torka mig efter jag kissat klart så kom det mer kiss utan att jag kände att det skulle komma mer.
Tja, det finns alltid skrackhistorier, det galler inte bara vandningsforsok utan aven vaginal forlossning, kejsarsnitt osv. Allitd finns det en historia dar en lakare har gjort ett misstag som lett till fruktansvarda konsekvenser. Men absolut vart att tanka pa for- och nackdelar innan du bestammer dig! Vanderningsforsok ar ju valdigt vanligt sa om du vill foda vaginalt sa lat iallafall inte smarta hindra dig, det ar sa olika fran fall till fall och jag tyckte da som sagt inte att det gjorde ont.
Mitt misslyckade vandningsforsok ledde till planerat ks och det var en jattebra upplevelse, men helst hade jag velat foda naturligt sa jag ar glad att jag forsokte allt (aven kinesisk medicin, en metod som heter Moxibustion - anvands det i Sverige??).
Denna gangen ligger bebisen med huvudet nedat sa jag hoppas pa vaginal forlossning! Men blir inte ledsen om det slutar i snitt Huvudsaken ar att det slutar med en frisk bebis i famnen <3
Min son låg i säte och jag googlade som en tok och alla avrådde till vändningsförsök för de hade läst hur farligt det var så jag sa till min barnmorska att jag inte ville det. Hon hade då själv gjort det och lugnade mig med att de är väldigt försiktiga så jag gick med på ett iaf.
Farande på morgonen (ifall förlossning skulle starta) sen fick jag ligga ett tag med ctg för att de ville ha koll på bebisen. Därefter gjordes ul för att konstatera hur han låg och uppskatta vikt. När allt var gjort skulle läkaren starta vändningsförsöket och han var verkligen försiktig. Han försökte liksom putta upp honom i rumpan och kullerbytta honom fram. Var inte mer smärtsamt eller värre än när de på Mvc klämmer på magen. Min son flyttade sig inte och då gjorde han inget mer försökt. Blev planerat snitt som var en mkt positiv upplevelse. Egen barnmorskas och fullt med folk som hade koll på mig och bebis.
Trots alla skräckupplevelser jag hade läst och hört fick jag en fantastisk upplevelse av sjukvården vilket jag är övertygad om att du också får oavsett hur det går. Lita på ditt eget omdöme för det du läser är någon annans sanning. Din upplevelse kommer bli unik. Planerat snitt är betydligt bättre än överfulla förlossningar utan personal ????.
Lycka till!