Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag har funderat på det där med nappar och flaskor och inte köpt ngt ännu. Måste man göra det? Minns inte riktigt. Min dotter började med napp efter nån/några veckor för att sen bara spotta ut och började suga på fingrarna. Flaska kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Läcker ju mjölk redan nu så antar att det kommer att komma igång på en gång efter fl den här gången med.
Kan ju bara tala för mig själv, anledningen till att vi har köpt flaskor och kommer att ta med till bb är för att jag inte kommer att amma. Nappar har vi köpt ett 2-pack och så har det kommit i babyboxar m.m. och jag kommer att ta med 2 st till bb ifall han vill snutta på något.
Självklart måste du inte köpa det, det är ju upp till var och en och hur man vill göra och det är ju inget som inte går att inhandla efteråt heller om man märker att behovet finns.
Sist fick dottern napp av personalen på neo och då blev hon van vid den vilket gjorde att vi fick ut och köpa nappar medan hon låg inlagd för att hon skulle ha egen och inte behövde låna från neo.
Jag syddes förra gången och kände absolut inget alls... Sonen föddes med sugklocka ocj jag klipptes, så bm ägnade nog 1 timma till att sy ihop mig. Fick någon spruta vid öppningen strax innan sonen föddes (gissar att det var inför klipp?) och sen hade jag lite lustgas medan hon sydde.
Jag har funderat på det där med nappar och flaskor och inte köpt ngt ännu. Måste man göra det? Minns inte riktigt. Min dotter började med napp efter nån/några veckor för att sen bara spotta ut och började suga på fingrarna. Flaska kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Läcker ju mjölk redan nu så antar att det kommer att komma igång på en gång efter fl den här gången med.
Jag syddes förra gången och kände absolut inget alls... Sonen föddes med sugklocka ocj jag klipptes, så bm ägnade nog 1 timma till att sy ihop mig. Fick någon spruta vid öppningen strax innan sonen föddes (gissar att det var inför klipp?) och sen hade jag lite lustgas medan hon sydde.
Var hos barnmorskan idag och kollade fosterläge. Ingen fixering än men hon ligger iallafall åt rätt håll nu. Hon har ju dock vänt sig 3 gånger den senaste månaden så man kan ju inte va säker... Har alldeles för mycket fostervatten så det gör ju det lättare för henne också.
SF måttet är nu 40 i vecka 36+2, barnmorskan var förvånad att jag ens var uppe och gick :) det är lite svårt att andas stundtals men vi kämpar på! Har jag tur stannar växten upp lite nu, då har jag en bebis på ca 3,3kg. Känns lite lagom ;)
Bibi84>> jag gör inte så mycket på dagarna... Tyvärr. Har en nerv i kläm i ena benet, jättesvårt att gå och det värker.
Men har allt klart inför ankomsten iallafall.
Har ni tänkt på att det nu bara är drygt en vecka kvar av Maj, sen är våran månad här!!
Var hos barnmorskan idag och kollade fosterläge. Ingen fixering än men hon ligger iallafall åt rätt håll nu. Hon har ju dock vänt sig 3 gånger den senaste månaden så man kan ju inte va säker... Har alldeles för mycket fostervatten så det gör ju det lättare för henne också.
SF måttet är nu 40 i vecka 36+2, barnmorskan var förvånad att jag ens var uppe och gick :) det är lite svårt att andas stundtals men vi kämpar på! Har jag tur stannar växten upp lite nu, då har jag en bebis på ca 3,3kg. Känns lite lagom ;)
Jag jobbar pa dagarna, men som ni marker ar jag valdigt distraherad... Bara 4 dagar kvar nu
Ja snart ar var manad har! Jag ar beraknad till 5:e men forbereder mig pa att ga over tiden. Har kopt hallonbladste som jag dricker just nu
35+0 i morgon och var hos BM i dag. Allt såg bara bra ut! Bebisen var nu fixerad. Jag är inte förvånad eftersom jag verkligen känt en förändring den senaste veckan. Ett starkare tryck i nedre delen av magen + sämre matsmältning + att jag jämnt känner mig kissnödig.
Har fixat det mesta inför ankomsten. I alla fall av de stora grejerna som vagn, spjälsäng, amningskudde, babynest, skötbord osv. Dock har jag inte packat BB-väskan än och inte hellre börjat tvätta bebiskläder. Mest stressad är jag dock över att jag inte hunnit fundera på förlossningsplan. Har ni någon sådan? Hur ska man veta hur man vill ha det? Jag menar, det är ju mitt första barn.