• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897
    Moorii skrev 2016-05-19 09:44:33 följande:

Har du ringt störningsjouren? Det var det svaret jag fick av kvartersvärden när jag undrade vad man skulle göra åt grannar som stör. Bästa är att ringa då det är som värst, så dom kan åka dit och kolla vad som händer. Självklart ska du inte gå ner själv! Hade inte jag heller vågat, och man vet aldrig vad man hamnar mitt upp i.

Slutade med att jag ringde polisen. Det var nog bra, för efter trettio minuter tog de med henne i polisbilen. Hon såg inte ut att vara i nåt vidare skick. Fick äntligen tag på vicevärden/styrelseordföranden också. Eftersom hon redan blivit varnad en gång kommer hon bli vräkt nu. Äntligen!
  • Moorii
    annieh897 skrev 2016-05-19 11:44:36 följande:

Slutade med att jag ringde polisen. Det var nog bra, för efter trettio minuter tog de med henne i polisbilen. Hon såg inte ut att vara i nåt vidare skick. Fick äntligen tag på vicevärden/styrelseordföranden också. Eftersom hon redan blivit varnad en gång kommer hon bli vräkt nu. Äntligen!

Åh, vad skönt! Bra beslut!
  • Bibi84
    annieh897 skrev 2016-05-19 11:44:36 följande:
    nä, va skönt! Kan ju också vara så att du räddade antingen hennes eller hans liv. who knows hur det hade slutat om det hade fått fortsätta.

alltså, trots världens MEST lataste dag, och då menar jag....ligga i sängen från kl 9....ätit mat i sängen och sovit i två timmar. så är molvärken där. Antingen kan hon låta vattnet gå, eller starta mega värkar eller bara ta det lugnt! hahaha...men denna mellantingen, ah....
  • ostpaj

Jag inbillar mig att min mage sjunkit lite :) är i v 36. Fast det betyder ju ingenting... ngn annan? slog mig igår att magen inte började straxt under tuttarna längre. Ska ta en bild imorgon och jämföra. En annan sak som slog mig var, att jag ska ha en bebis snart?! Ca 32 dagar kvar :D galet.

• Familjen N
    ostpaj skrev 2016-05-19 21:18:53 följande:

Jag inbillar mig att min mage sjunkit lite :) är i v 36. Fast det betyder ju ingenting... ngn annan? slog mig igår att magen inte började straxt under tuttarna längre. Ska ta en bild imorgon och jämföra. En annan sak som slog mig var, att jag ska ha en bebis snart?! Ca 32 dagar kvar :D galet.

Klart att magen kan börja sjunka nu :) säkert inte inbillning.

Ja snart har vi våra bebisar här! Jag har 2 veckor kvar i morgon!! Galet! Fast jag har ju redan en busunge så jag vet ju vad jag har att vänta ;)
  • ostpaj
    Familjen N skrev 2016-05-19 21:27:21 följande:
    Klart att magen kan börja sjunka nu :) säkert inte inbillning. Ja snart har vi våra bebisar här! Jag har 2 veckor kvar i morgon!! Galet! Fast jag har ju redan en busunge så jag vet ju vad jag har att vänta ;)

Menar du att du har en busunge hemma? Har en treårig dotter som är så lugn, enkel, glad. Så är inställd på att nästa blir raka motsatsen. Väl ingen som fått två enkla barn? :D
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-05-19 21:44:50 följande:

Menar du att du har en busunge hemma? Har en treårig dotter som är så lugn, enkel, glad. Så är inställd på att nästa blir raka motsatsen. Väl ingen som fått två enkla barn? :D

Jodå. Mina 2 har bägge varit/är lugna av sig.

Kille & tjej. Dem som varit barnvakter har förundrats.

Så får väl allt bus i den 3e som kommer nu.

Men då skyller jag på pappan(hans 1a)
  • Bibi84

Hahaha... mina två första var lugna, så kom trean....riktigt rabalder, familjens lilla sprudlare med energi....så vad jag väntar nu är spännande, kanske en rabalder till, who knows.

Magen är fortfarande i jobb modus med molvärk osv. men inga förvärkar direkt. 

• valpis85

Får man ut samma summa på gravpening som föräldrarpening?

• vindruvan
    valpis85 skrev 2016-05-20 07:24:53 följande:

Får man ut samma summa på gravpening som föräldrarpening?

Ja, enligt FK så är det samma procent av lönen på sjukskrivning, grav.penning och föräldraledighet.
Svar på tråden Junibebisar 2016