Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ja men dåså, då kom du på det själv. Grav-penning måste man ju ansöka om i god tid osv så då hade det varit en annan sak. Men då är du ju redan föräldraledig oavsett när barnet kommer, för det ändras inte hur mycket du får osv ifall barnet är fött eller inte utan föräldrapenning har man ju rätt att ta ut ett tag innan bf och sen är det ju upp till var och en hur många dagar och hur stor omfattning man tar ut. Man kan ju även vara föräldraledig från sitt arbete utan att ta ut dagar från FK (om man nu skulle ha råd med det...
)
Ja, tidigare så var det bf på 40+1 eller 2, men så har dom ökat det till 40+3. Men det är nog som du säger, dom har nog valgt att göra så att man minskar igångsättning. Vi sätts gärna igång 1-2 veckor efter bf. Så tror inte folk går över tiden här i 14 dagar.
Hallonbladskapslar är bra, prova det. :)
här är det ganska så lugnt! nu sover yngsta barnet och jag ska sova lite också. Sen ska vi alla på en event för att stötta forskning på plötslig spädbarnsdöd. Ikväll ska jag på 30 års fest, men blir nog inte där så himla länge då jag kommer att ha haft en aktiv dag idag.
Är det fler än jag som är rädd för att spricka?
Tack for tipsen! Ja har far man fragar om hinnsvepning fran v38 aven om det inte gor rutinmassigt forran v40.
Jag ar radd for att spricka - men inte slidan utan livmodern ????
Sorry Glomde att emojis blir ????
Jag hatar å sy, det värsta jag vet faktiskt!!!! Har sytt två gånger av tre, hoppas att jag slipper den sista gången nu. :)
Men om jag ska vara ärlig så har jag inte känt att jag har spruckit alls, inte heller efter att dom är färdig med att sy, bara under själva syingen, och då är det både bedövelse och MAX med lustgas. :)