Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
När ska man koka flaska och nappar? Ä vecka i 38 och hur ska dom förvaras innan Andvändning
När ska man koka flaska och nappar? Ä vecka i 38 och hur ska dom förvaras innan Andvändning
Jag hatar å sy, det värsta jag vet faktiskt!!!! Har sytt två gånger av tre, hoppas att jag slipper den sista gången nu. :)
Men om jag ska vara ärlig så har jag inte känt att jag har spruckit alls, inte heller efter att dom är färdig med att sy, bara under själva syingen, och då är det både bedövelse och MAX med lustgas. :)
Men flaskorna vill jag ta med till bb då det är till en bröst pump. Hur länge är dom sterila efter kokande? Och napparna kanske man kan lägga i en påse i bb väskan?
Men flaskorna vill jag ta med till bb då det är till en bröst pump. Hur länge är dom sterila efter kokande? Och napparna kanske man kan lägga i en påse i bb väskan?
Utan lustgas också? Då är jag OTROLIGT imponerad.
1:a fl: lustgas, eda (epidural) och bedövnings spruta när dom sydde (+ lustgas)
2:a fl: lustgas, eda som inte fungerade helt, plus att bebis kom 5 min efter satt eda.
3:e fl: lustgas, bedövdning spurta när dom sydde+gas.
Dom sa till mig sista gången att jag inte behövde lustgas, då blev mannen lite irriterad och sa, Hon SKA ha lustgas när ni syr. Som sagt....det känns som att det är färre än att föda.
Har verkligen ingen aning om hur det kommer gå nu.
haha...nä, lokabedövningen hjälpte ju absolut inte!!!! (bedövnings spurtan som jag kallat den). :)
Har egentligen tagit det lugnt idag, men började med hallonbladskapslarna igen, 2 på förmiddagen och 2 på eftermiddagen..... känner ett tryck ned och kroppen är trött på en konstig känsla. Har gått några fler gånger på toa, och gjort nr två då jag känner att huvudet antingen tycker sig längre ned eller så bara bökar den där inne. Men är inte dålig i magen, inte direkt tömningsdag som jag hade för två veckor sen som slutade förra lördagen.
Jag har funderat på det där med nappar och flaskor och inte köpt ngt ännu. Måste man göra det? Minns inte riktigt. Min dotter började med napp efter nån/några veckor för att sen bara spotta ut och började suga på fingrarna. Flaska kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Läcker ju mjölk redan nu så antar att det kommer att komma igång på en gång efter fl den här gången med.