• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • princess77

Vi får också ett tidigt vul men det är pga våran historia. Vi gjorde 6 misslyckade ivf över loppet av 5 år innan jag helt plötsligt blev gravid på naturligt sätt. Sonen är nu 4,5 år och vi har inte skyddat oss sen han föddes och först nu är jag gravid igen.

• Sparven16

Här börjar illamåendet bli mer påtagligt... Mår illa varje dag men har inte börjat kräkas iallafall...

Har molande värk i magen och ömmande bröst! V6+3 idag.. Har inskrivning 10/11 var på hälsosamtal förra veckan! Längtar tills man gått över v12 så allt känns säkrare :)

• annieh897

Fick precis reda på att jag fått ett visstidsjobb som ev kan bli förlängt. I första hand sträcker det sig till två veckor efter bf, dvs om allt går väl kommer jag inte kunna jobba hela tiden ut. Det sjuka är att jag får dåligt samvete för att jag inte kan göra det jag sagt att jag ska göra... Tänker att de kommer va missnöjda med mig redan från början för att jag dyker upp där med gravidmage utan förvarning. Vet att jag inte kam tänka så men är väl som vanligt "duktig flicka-syndromet...

• Qem
    Wielkip skrev 2015-10-12 16:04:55 följande:

Plankan ska man undvika som gravid, efter graviditeten är det jättebra dock!

Jag har läst på flera ställen att plankan är utmärkt träning under graviditeten eftersom den stärker upp de inre musklerna. Men det finns säkert fler rön om alllt
  • 20110303

Här är en till! Är sjukligt trött och orkeslös. Hemma o vabbar nu så vilar o ligger i soffan mkt men när jag lagat mat är alla krafter slut igen.....bävar för när jag ska jobba igen på torsd:(

Mannen har svårt att förstå att jag är så trött o det känns ju också jobbigt!

Rayanz skrev 2015-10-12 23:50:24 följande:

Är det bara jag som är extremt trött? :(

• 20110303

Usch va jobbigt- Krya på dig! Härligt att redan va i v9 dock:)

Moneal skrev 2015-10-13 06:47:13 följande:

I dag går vi in i vecka 9.

Och jag är helt förstörd.

Täpt i näsan, ögonen rinner är super trött, fryser och mår illa som in i norden.

Spyr inte, dock mår min mage inte så bra.

Kan man spy på andra hålet oxå som gravid?

Mår jätte illa vissa tidpunkter på dagen och då måste jag springa på toa.

Nä i dag är inte min dag, så får bli hemma i sängen och kurera mig.

Förkylning blandat med gravid hormoner är ingen hitt.

• majpan

Hur är det med lyft tidigt i graviditeten? Vi har beställt en soffa som nu kommit. Är det ok för mig att bära den tillsammans med min sambo?

• Moneal
    20110303 skrev 2015-10-13 13:14:40 följande:

Usch va jobbigt- Krya på dig! Härligt att redan va i v9 dock:)

Tack :)

Ja jag hoppas det lättar snart!! :)

Får se om veckorna stämmer sen eller om det blir en juni bebis, som det ser ut nu är hennes beräknad till 24 maj men fick mitt första + 30 sep så i så fall är jag en låghormonare denna gången.
  • 20110303

Jobbigt! Har du berättat på jobbet om graviditeten eller fick du dra en vit lögn om magsjuka el nåt?

Jag har inte berättat och vill gärna vänta men släpper inte den sjukliga tröttheten blir jag nog tvungen. Är inte mig själv:/

Hoppas kräkningarna inte blir långvariga för dig!

princess77 skrev 2015-10-13 10:37:16 följande:

Jaha,5+2 och idag fick jag gå hem från jobbet pga kraftig yrsel och illamående. Har spytt två gånger nu på morgonen.

Med sonen spydde jag aldrig så vi får se hur detta slutar.

• Wielkip
    Qem skrev 2015-10-13 12:08:08 följande:
    Jag har läst på flera ställen att plankan är utmärkt träning under graviditeten eftersom den stärker upp de inre musklerna. Men det finns säkert fler rön om alllt
    Jag pratade med min bm under förra graviditeten och även med "mamma"-pt's och alla var rörande överens om att man inte bör anstränga magmusklerna,så som de ansträngs av fokuserad träning just på magområdet, under graviditeten då det kan leda till delning av musklerna.
Svar på tråden Junibebisar 2016