Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag har så väldigt lite symptom, det känns oroligt. Cirka vecka 5+3 nu och de enda symptomen är dålig hy (kan man ju ha ändå), och extra kissnödig. En liten aning ömma bröst ibland men inte hela tiden. Har under mina tidigare graviditeter haft mer symptom än såhär. Om allt är bra är det ju guld såklart att känna såhär lite. Ultraljud om 6 dagar, känns så långt tills dess...
Då har jag också ringt BM,inskrivning på tisdag i 6+2.
Jag har så väldigt lite symptom, det känns oroligt. Cirka vecka 5+3 nu och de enda symptomen är dålig hy (kan man ju ha ändå), och extra kissnödig. En liten aning ömma bröst ibland men inte hela tiden. Har under mina tidigare graviditeter haft mer symptom än såhär. Om allt är bra är det ju guld såklart att känna såhär lite. Ultraljud om 6 dagar, känns så långt tills dess...
Hur tänker ni ang att berätta på jobbet? Jag vill egentligen inte berätta än på flera veckor (går in i v 7 imorgon) men om jag mår mer illa än vad jag redan gör kommer jag nog vara tvungen. Har långa pass i informationsdisk som redan känns tuffa. Samtidigt är vi underbemannade så vill inte ställa till besvär.
Dom testade aldrig värdena men fick progesterontabletter att äta under tre månader för att se om det blev bättre. Bättre blev det men inte helt bra! Sen skutade jag med dom igen iom att vi ville skaffa barn och provera-tabletterna minskar chanserna. Men ska man alltså fortsätta äta Provera under gaviditeten då kanske? :O
Vad tidigt alla får inskrivning. Jag får inte inskrivning förren i vecka 12 !
Känner inte till de just de tabletterna men vad jag har förstått ska man börja ta progesterontillskott ett par dagar efter äl för att det är då gulkroppen producerar mer (i vissa fall för lite) progesteron för att förbereda livmoderslemhinnan att ta emot ett befruktat ägg. Om det inte kommer ett befruktat ägg så får man ju mens istället. När livmodern tagit emot det befruktade ägget ska man fortsätta ta progesteron tills dess att moderkakan tar över progesteronproduktionen i vecka 8. Man tar alltså extra progesteron fr.o.m. två dagar efter äl tom minst vecka 8 men oftast vecka 12 för att vara på den säkra sidan.
Jag är ju ingen läkare men det är så här jag har fått lära mig. Hoppas jag inte skrivit fel.
Här i Tyskland skriver man även ut progesteron om kvinnan småblöder i tidig graviditet.
Vad tidigt alla får inskrivning. Jag får inte inskrivning förren i vecka 12 !
Hur tänker ni ang att berätta på jobbet? Jag vill egentligen inte berätta än på flera veckor (går in i v 7 imorgon) men om jag mår mer illa än vad jag redan gör kommer jag nog vara tvungen. Har långa pass i informationsdisk som redan känns tuffa. Samtidigt är vi underbemannade så vill inte ställa till besvär.
Äter du några mediciner mot ep? Har läst att många av dem inte bör intas under graviditet, så kontakta bm/läkare omgående ifall du tar några för säkerhetsskull :)[/quote]
Ja jag äter, men väldigt låg dos. 150mg lamotrigin actavis/dag. Var på 1 års kontroll för ep i maj 2015 och sa då att vi hade tankar på barn. Min läkare försäkrade mig om att min dos ej är farlig utan det är farligare att sluta med dem & då riskera anfall.