Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!
Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra.
Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch.
Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara.
Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?
Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på.
Var på ytterligare ett vul idag för min läkare (bm) ville se att hjärtat slår och det gjorde det! Är 6+2 idag och kunde se ett litet flimrande där på skärmen. Det känns bra. Min läkare här i Tyskland gör jättemånga ul under graviditeten och jag vet att det Kan vara lite riskabelt men samtidigt har jag svårt att säga att jag inte vill det då det har en väldigt lugnande effekt så här i början..
Första barnet, Västerås, 23 år. Bf 21 juni :)
Hejhopp!
Plussade för ett litet tag sen, enligt egna beräkningar är jag i v6. (5+5)
Hade varit kul att följas åt under tidens gång, försökt hitta någon sida för junimammor16 på facebook men inte lyckats hitta någon.
Känner ni till någon?
Grattis till alla pluss! 

Första babyn, Göteborg, 21 år BF 15 Juni
Första barnet, Västerås, 23 år. Bf 21 juni :)
Hejhopp!
Plussade för ett litet tag sen, enligt egna beräkningar är jag i v6. (5+5)
Hade varit kul att följas åt under tidens gång, försökt hitta någon sida för junimammor16 på facebook men inte lyckats hitta någon.
Känner ni till någon?
Grattis till alla pluss!
Illamåendet fortsätter, dock liiiite bättre än igår. Imorse var det extremt jobbigt att ta ut hunden men jag överlevde.
Eftersom jag mår så illa funderar jag på att berätta för min chef. Jag sitter i en kontorslandskap med 4 andra inklusive min chef. Igår sprang jag på toaletten hela tiden och det snart känns det för uppenbart. Av någon anledning så är jag nervös även om jag har en riktigt bra chef.
Någon som redan har berättat för sitt jobb?
Jag har bestämt mig för att vänta med jobbet till efter kub. Jag jobbar på en stor gymnasieskola och tror att om några upptäcker hur det står till med mig så är det mina elever... ;) Hade jag mått mycket sämre hade jag nog övervägt att berätta med. Som sagt, hålla tyst bara för att det skulle kunna gå snett, tror jag egentligen inte på.
Illamåendet fortsätter, dock liiiite bättre än igår. Imorse var det extremt jobbigt att ta ut hunden men jag överlevde.
Eftersom jag mår så illa funderar jag på att berätta för min chef. Jag sitter i en kontorslandskap med 4 andra inklusive min chef. Igår sprang jag på toaletten hela tiden och det snart känns det för uppenbart. Av någon anledning så är jag nervös även om jag har en riktigt bra chef.
Någon som redan har berättat för sitt jobb?
Alltså.. jag är i v. 6+0. När ska man ta kontakt med barnmorska? Och vad gör man där? Ska man göra något tidigt ultraljud lr vänta till det obligatoriska? Tänk om "den" inte lever där inne... ska man då vänta flera månader? mkt funderingar :/