• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • princess77

Jag går nog själv på inskrivningen,försöker hitta en tid på lunchen(bor i en liten stad och har bara 10 min till BM)
    Sedan får jag ett UL i vecka 8-9 pga våran historik och det går jag också själv på.
    Kub och stora UL i vecka 20 följer mannen med på. Då tar jag ut komp.

• AlexB

Dum som jag så har jag skrivit fel när jag beräknat hur långt gången jag är. Räknade visst sista mensens sista dag istället för första. Detta vet jag men var nog så exalterad när jag fick pluset att jag inte tänkte klart.

Så från ingenstans fick jag flytta fram 1 vecka och är nu i vecka 7, 6+4. Nya beräknade datumet blir 1 juni....på min bröllopsdag!

• majpan

Hej hej. Hoppar in här jag med Är gravid i vecka 5+3 (Tror jag) med tredje barnet, Bor i Umeå. Tycker inte jag kommer något alls än graviditeten förutom att jag är frusen :-/

• tofslan

Jag vågar mej också på att hoppa in här nu. Andra barnet, jag är på ungefär vecka 5+1 nu

Har en treåring sen innan och vi har försökt få till syskon i över ett års tid. Två tidiga missfall är det närmsta vi har kommit under detta år. Nu hoppas jag så enormt att det går vägen denna gång! Tidigt ultraljud om 8 dagar... Nedräkning!

• Qem
    anjamila skrev 2015-10-12 10:48:26 följande:

Hahaha härligt att läsa om era drömmar! Gott skratt här på jobbet.

Om träning har jag läst att efter första trimestern ska man undvika bålträning där man ligger på rygg, det var inte bra för muskulaturen.

Ni som tränar, har ni tips på övningar för rygg och mage där man inte ligger ner. *idétorka*

Plankan och varianter på den ska vara det bästa. Det stärker den inre bålmuskulaturen som tydligen ska vara bra :) annars finns det massor av maskiner på gymmet, eller om man har ett sånt där hjul som man rullar fram händerna med medan man har fötterna/knäna i golvet. Sjukt jobbigt!
  • majpan

Somnade just på jobbet! Gravidtröttheten kanske är här nu trots allt

• Qem
    majpan skrev 2015-10-12 14:05:37 följande:

Somnade just på jobbet! Gravidtröttheten kanske är här nu trots allt

Har inte gått riktigt så långt att jag somnat på jobbet än, men är väldigt trött. Har ett jobb där mycket av tiden är upp till mig att få något gjort, och för att få något gjort måste man vara väldigt koncentrerad. Går sådär just nu. Vill bara lägga mig i soffan och sova.. Har varit så här ett par dagar nu, har sovit länge och bra, men ändå varit trött hela dagen fram till kvällen och då blir jag pigg. Så onödigt.
  • Tudelu

Jahapp... lyckan verkar bli kortvarig.

Ljusbruna flytningar idag. Har haft tvp missfall tidigare och dom har alltid börjat så. Så misstänker att det gick åt skogen. Känner mig riktigt nere nu, vi som försökt så hårt i 1 1/2 år :'(

• Dance dance dance
    Tudelu skrev 2015-10-12 15:53:02 följande:

Jahapp... lyckan verkar bli kortvarig.

Ljusbruna flytningar idag. Har haft tvp missfall tidigare och dom har alltid börjat så. Så misstänker att det gick åt skogen. Känner mig riktigt nere nu, vi som försökt så hårt i 1 1/2 år :'(

Åh, förstår din oro. Jag håller tummarna för att det bara är en tillfällig blödning.
    Kram!
Svar på tråden Junibebisar 2016