• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    Krickelin med Naemi skrev 2015-10-13 14:02:44 följande:

Var på gyn idag. Jag är i v7+5 och har bf 26maj tydligen. Skönt att se ett tickande hjärta trots allt blödande.

vad roligt!

vart du mycket flyttad?

När fick du ditt +
  • malin-pw

Självklart, välkommen!

Stimpen skrev 2015-10-13 14:36:26 följande:

Hej! Jag plussade igår 5+1. Bf 12/6. Får man vara med eller? ????

• Tudelu

Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!

Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra. 

Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch. 

Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara. 

Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?

Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på. 

• kren

Tjohoo=) Ansluter mig till gruppen och hoppas på att ni har plats för en till.
    30 år 2 barn födda 06 och 08 och nu tredje barnet på g. Plussade i förrgår och har bf enligt alla kalendrar den 18 Juni 2016Glad

• HeIena

Hej. Jag har oxå en planerad Junibebis 2016 :) Mitt första barn. 

Datum 8/6. 

Är dock lite orolig och vågar inte vara riktigt glad ännu eftersom jag hade ett missfall i sommars. 

Vill verkligen inte vara med om det igen.. 

Nu håller vi tummarna <3 

• HeIena
    Tudelu skrev 2015-10-13 15:42:10 följande:

Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch. 

Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara. 

Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?

Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på. 

Hej. 

Jag hade ett missfall i somras. Det började med små mörka blödningar och sen blev det mer och mer färskt blod. 

Jag va då i v.11, och på midsommarafton blödde jag så mycket att jag förstod att det va kört.. Jag fick åka till till sjukhuset och göra ett ultraljud. Dom såg då att embryot hade dött redan i v7. Så jag hade ett sk. fördröjt missfall. 

Jag hoppas verkligen inte att du har fått ett. Hör av dig till sjukhuset nära dig och be om ett ultraljud. <3 

• Ankissen
    Tudelu skrev 2015-10-13 15:42:10 följande:

Båda mina mf har hållit på rätt länge som bruna flytningar innan det blödde igång. Andra gången, v 9, blev jag sjukskriven en vecka och tror blödningen började sista sjukskrivningsdagen. Då hade jag redan haft flytningar ett tag innan jag fick VUL som bekräftade det.
  • Rayanz

Exakt de räcker med att man lagar mat o känner sig helt slut..

20110303 skrev 2015-10-13 13:09:35 följande:

Här är en till! Är sjukligt trött och orkeslös. Hemma o vabbar nu så vilar o ligger i soffan mkt men när jag lagat mat är alla krafter slut igen.....bävar för när jag ska jobba igen på torsd:(

Mannen har svårt att förstå att jag är så trött o det känns ju också jobbigt!

Svar på tråden Junibebisar 2016