Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
I dag går vi in i vecka 9.
Och jag är helt förstörd.
Täpt i näsan, ögonen rinner är super trött, fryser och mår illa som in i norden.
Spyr inte, dock mår min mage inte så bra.
Kan man spy på andra hålet oxå som gravid?
Mår jätte illa vissa tidpunkter på dagen och då måste jag springa på toa.
Nä i dag är inte min dag, så får bli hemma i sängen och kurera mig.
Förkylning blandat med gravid hormoner är ingen hitt.
Var tvungen att ta digitalt test på min fertilitetsmonitor nu på morgonen och nu finns inga mer tveksamheter Enl uträkning är jag nu i v 4.
Nu håller jag tummarna att allt går bra och att vi slipper ännu ett missfall.
Har inte så mycket symptom:
- smått illamående från och till men inte så påtagligt (å andra sidan slog illamåendet inte till förra gången fören runt v 7)
- möjligtvis en aning större bröst
- HUNGRIG (denna hungerkänsla kräver versaler)! Min kropp har på nåt vis ställt in sig på frukost-> 1:a lunch kl 10 -> 2:a lunch kl 12
- Väldigt trött!
Min man är jättesnäll och tar hand om dottern när hon vaknar på nätterna just nu (den "ljuvliga" 8 månadersfasen) så jag får sova.
Han har även tagit fram påsen från förrådet med mina mammakläder som jag någon dag ska gå igenom
Godmorgon vecka 7!
Ska försöka kriga i mig lite frukost nu efter dagislämning av de två blivande storasyskonen, jobbar hemifrån så kan tack och liv anpassa arbetet efter vad jag klarar av, och idag blir det nog inte många knop gjorda, illamående och fruktansvärd trötthet! Sov ändå 22-06:45, men det räcker inte på långa vägar :/
Godmorgon vecka 7!
Ska försöka kriga i mig lite frukost nu efter dagislämning av de två blivande storasyskonen, jobbar hemifrån så kan tack och liv anpassa arbetet efter vad jag klarar av, och idag blir det nog inte många knop gjorda, illamående och fruktansvärd trötthet! Sov ändå 22-06:45, men det räcker inte på långa vägar :/
Vaknade nyss. Brösten är inte alls ömma idag. Gick på toa och det är inte så det kommer nå bruna flytningar i toaletten ännu, men dom är kvar därinne och kommer lite på papperet.
Ska man låta naturen ha sin gång eller bör man ringa kvinnokliniken för en koll? Är bara i vecka 6 ju så tror inte dom bryr sig märlvärt..
Min väninna fick mf i vecka 12 och då sa dom bara i telefonen att hon skulle lägga sig på soffan och tycka lite synd om sig själv för dom kunde inget göra.
Vaknade nyss. Brösten är inte alls ömma idag. Gick på toa och det är inte så det kommer nå bruna flytningar i toaletten ännu, men dom är kvar därinne och kommer lite på papperet.
Ska man låta naturen ha sin gång eller bör man ringa kvinnokliniken för en koll? Är bara i vecka 6 ju så tror inte dom bryr sig märlvärt..
Min väninna fick mf i vecka 12 och då sa dom bara i telefonen att hon skulle lägga sig på soffan och tycka lite synd om sig själv för dom kunde inget göra.
Inskrivning nästa måndag:) jag har haft mf och vill kolla hjärta så fort det går! Är det skadligt o rota runt så här tidigt? Är 5+1 tror jag. Hjärtat borde man väl se 6+1? Eller hur tycker ni jag ska göra?
En fråga, särskilt till er som också har haft missfall. Vågar ni flyga under första veckorna? Jag har läst allt jag hittar och det avrekommenderas ju inte. Samtidigt är det ju något förhöjd risk för proppar vid flygning, och proppar kan vara en orsak till missfall. Jag blir så orolig... Jag har en resa i jobbet nästnästa vecka och funderar på om jag på nåt sätt kan ta mej ur den... Längre fram kommer jag absolut våga flyga men jag vet inte hur jag ska tänka om just dessa första veckor. Missfallet i somras skedde strax efter en flygresa men det var ju mest troligt bara en slump.
Jaha,5+2 och idag fick jag gå hem från jobbet pga kraftig yrsel och illamående. Har spytt två gånger nu på morgonen.
Med sonen spydde jag aldrig så vi får se hur detta slutar.
Jag fick tidiga VUL med båda mina tidigare barn i vecka 6+3 pga upprepade missfall. Då såg vi hjärtan slå så fint. Denna graviditet är jag än så länge lugnare och tänker att jag kan hålla mig till mitt Kub. Jag tycker dock rent principiellt att folk som fått upprepade missfall bör få tidiga VUL. Annars är det lätt att graviditetens första 18 veckor bara blir fyllda av ångest.