• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • JaninaH
    Moneal skrev 2015-10-13 19:47:03 följande:
    vad skönt att veta så exakt :)

då hoppas vi vad allt vi är värda på ett pickande hjärta :)
    tack så himla mycket, hoppas och håller tummarna!Hjärta
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • knaappeen
    JaninaH skrev 2015-10-13 19:28:24 följande:

jag vet EXAKT när bebisen blev till.. när jag hade äl. hade bara sex 1 gång den veckan och poff.. så jag är i vecka 6, 5+0 :) så hoppas jag får ett vul nästa vecka!

Hjärtat börjar slå ungefär 22-23 dagar efter befruktning så oftast i mitten av v 6. Runt 5+3-5+5.

Jag ska göra VUL imorgon o läkaren sa att jag inte ska hoppas på för mkt då det inte är helt säkert att man kan se hjärtat så tidigt. Speciellt inte om ägget blev befruktat några dagar efter ÄL o man är lite kortare gången än man tror.

Hållee dock tummarna att vi båda får se hjärta slå!

Jag kmr vara i 5+6 imorn
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Ankissen

Hihi humöret har jag också problem med denna gång. Jag är i vecka 5+2 och hargått upp 1,6 kg, så det känns som om vi har det rätt lika du och jag. Urk, känner mig fet när brösten spänner i bh:n med, mina som normalt är små och sällan märks. Hungrig hela tiden, mannen har fått koka tomatsoppa och frysa in i portionsförpackningar åt mig för tomater har jag dille på. Nu äter jag tomatsoppan som en extra middag varje dag mellan middagen och kvällsmaten. Som sagt, alltid hungrig...

mopstops skrev 2015-10-13 19:40:59 följande:

Japp, akne i ansiktet, har nog gått upp 2 kg o känner mig allmänt snygg ;) usch! Kommer inte ihåg att det var såhär sist.. puh, redan jobbigt. V 4+6... hehe.. humöret också. Förra gången hade jag inte en humörsvängning på hela graviditeten tror jag. Så olika de kan va ????

• JaninaH
    knaappeen skrev 2015-10-13 19:56:23 följande:
    Hjärtat börjar slå ungefär 22-23 dagar efter befruktning så oftast i mitten av v 6. Runt 5+3-5+5.

Jag ska göra VUL imorgon o läkaren sa att jag inte ska hoppas på för mkt då det inte är helt säkert att man kan se hjärtat så tidigt. Speciellt inte om ägget blev befruktat några dagar efter ÄL o man är lite kortare gången än man tror.

Hållee dock tummarna att vi båda får se hjärta slå!

Jag kmr vara i 5+6 imorn
    lycka till, hoppas för er med! och tack! ska be om ul nästa vecka =)
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Grus grus

Då mina sköldkörtelvärden inte är bra för tillfället, och jag vet vad de lett till två gånger tidigare, väljer jag att skydda mina känslor lite och kollar inte här så noga före vulet på torsdag nästa vecka 22/10. Det är ganska psykiskt jobbigt just nu.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • JaninaH
    Grus grus skrev 2015-10-13 20:13:09 följande:

Då mina sköldkörtelvärden inte är bra för tillfället, och jag vet vad de lett till två gånger tidigare, väljer jag att skydda mina känslor lite och kollar inte här så noga före vulet på torsdag nästa vecka 22/10. Det är ganska psykiskt jobbigt just nu.

jag har med problem med sköldkörteln, ska prata med doktorn om det imorn. lycka till
  • Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-13 20:13:09 följande:

fullt förståligt!!

hoppas allt går bra för dig!

kram och lycka till <3
  • Pyretsmamma82
    JaninaH skrev 2015-10-13 20:20:27 följande:
    jag har med problem med sköldkörteln, ska prata med doktorn om det imorn. lycka till
    Samma här. Har fått höja min dos levaxin. Hoppas att det blir bra. Dock är det lite jobbigt med en läkare på vc som säger att MVC ska sköta mina provtagningar och MVC säger att det är vc som ska sköta det.
    Jag är gravid kan de inte förstå det. Är det någon av dem som kan ta ansvaret för vart jag ska gå så jag slipper oroa mig för det. Orkar inte med sånt just nu.
  • fillidutt

Alltså.. jag är i v. 6+0. När ska man ta kontakt med barnmorska? Och vad gör man där? Ska man göra något tidigt ultraljud lr vänta till det obligatoriska? Tänk om "den" inte lever där inne... ska man då vänta flera månader? mkt funderingar :/

• Krickelin med Naemi
    Moneal skrev 2015-10-13 14:08:22 följande:

vad roligt!

vart du mycket flyttad?

När fick du ditt +

Jag plussade 27 september och harinte haft nån aning om vilken vecka jag är i. Har varit ett spann på 8veckor haha. Jag har nämligen inte haft mens sedan innan jag fick min dotter som nu är 10månader.

Jag trode att det skulle vara slutet av maj början av juni.

Väldigt skönt att veta nu iaf. Och att räkan lever och mår bra!
Svar på tråden Junibebisar 2016