Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ring vart? Tänkte först ringa förlossningen och fråga, men känns som att jag tar upp telefontid som ngn annan behöver mer ;) Tänkte också på att ringa taxibolaget.
Från www.1177.se
Sjukresa vid förlossning
Du har rätt till ersättning för en sjukresa till och en sjukresa från förlossningsmottagningen. Om du inte har möjlighet att resa med egen bil kan du resa med taxi.
När du reser till sjukhuset med taxi betalar du kontant. Du får ersättningen i efterhand. Skicka in originalkvitto tillsammans med moderskapsintyg eller ett registerutdrag från skattemyndigheten samt information om förlossningsklinik till Kundservice för färdtjänsten, Box 30103, 104 25 Stockholm.
När du reser hem ordnar personalen på vårdavdelningen med sjukresekort om du inte kan resa med egen bil. Du måste dock själv ordna med bilstol för spädbarn i taxibilen
Du kan välja vilket bolag du vill antar jag, Taxi020 / kurir / Sthlm osv.
Bara spara kvittot.
Om en person hade tänkt ställa upp på att köra mig i ett sånt läge hade jag varit väldigt besviken och förbannad om den inte kunde anstränga sig så pass att hålla sig nykter under ca 2-3 veckor. Tragiskt!
Men antingen ringer du ett annat bolag för att höra om dom vet mera eller så går du på att det löser sig med kvitto efter. Det är ju inget speciellt bolag som kör just resor till och från sjukhus, inte heller färdtjänst är ett bolag (min pappa åker så) så det ska inte vara nåt konstigt. Men du får nog räkna med att det tar några veckor att få tillbaka pengar.
Sen vill jag tillägga att det är ingen skillnad för chauffören om du åker sjuktaxi/färdtjänst eller en vanlig körning utan det är sen mellan dig som kund och den instans som står för mellanskillnaden i priset. Därför vet kanske inte chauffören eller de som sitter i växeln och bokar körningar.