Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tack ostpaj och lillmysan, känns mycket bättre nu! Man får ju lätt dåligt samvete när man känner att man på olika sätt inte riktigt räcker till. Med ett energiknippe till dotter (20 mån) hinner man inte lägga lika mycket tankar på det nya barnet, men man förbereder sig säkert omedvetet mer på det än vad man tror, det kan kanske också vara en bakomliggande orsak.
Jag och dottern sov typ 90 minuter. Nu har vi smällt i oss kebabrulle och pommes. Nu känner jag mig lite piggare och gladare, kanske blir en kul kväll på gården :D
Och NU har jag fattat att mensvärken i ljumskarna kan vara förvärkar som kan pågå i ett par veckor! Jahaaaaa. Blev ju igångsatt med förra för inget hände så det här är liksom nytt för mig :))
Jag lider med er....mensvärk förvärkar osv. Har varit pigg och trött.
Ikväll njuter jag med hemmalagad pizza på stenhäll på grillen och ett glas rött. Imorgon v 37+0, VÄLKOMMEN BEBIS säger jag då. :)
Idag har vi inte orkat med något samlag och det tänker jag är bra för oss båda. Hahaha....
Haft mer flytningar idag än dom andra dagarna.
Vattnet har gått i två omgångar för mig idag. Vid första gången åkte vi in till FL för koll men då kunde inte BM se att det var nåt fostervatten som rann och det kändes inte som hon trodde på min upplevelse nästan. Det kom i en binda och i toaletten men sen slutade det sippra.
Bebisen låg iaf rätt och nästan helt fixerad så vi åkte hem igen och hemma kom nästa omgång fostervatten i en binda men har nu slutat sippra igen. De tyckte vi skulle åka in igen nu om ett tag för att "konstatera vattenavgång".
Nu har dessutom värkarna stagnerat från att ha kommit ungefär var tionde minut till knappt en gång i halvtimmen. Segt det här!
Har ibland känt att det ilat till rejält nertill, precis som att bebisen åker extra långt ner så den träffar nån nerv. Det kan komma så plötsligt och oväntat så man riktigt flämtar till.
Nu så håller det på så frekvent (ligger ner och vilar), och det ilar och gör ont även i ryggslutet. Nån som varit med om samma?? Gör riiiktigt ont, men känns inte som värkar (så som de kändes förra gången)
Alltså, vad tröstlöst att läsa att dessa förvärkar kan hålla på i VECKOR! :o Haft de till och från sen ca 18-19 tiden. Så blev de värre nu när jag gick och la mig. Enda jag försöker tänka är slappna av, slappna av, slappna av. Då känns det som att det hugger till ännu mer. Haha, dött lopp, much?
Bara jag som är vaken på fl och skriver i alla trådar :p Sov mellan 00-02. Vaknade av de sk förvärkarna och tjaa... här är jag. Kallas väl också en förberedelse "man sover mindre för att kroppen stridsätter sig för sömnlösa nätter..." ;)
Här e en till som varit vaken dock ej pga förvärkar utan mega kissnödig hela natten o nu vaknade sonen så bara o masa sig upp
Haha... jag sa till mannen igår att mitt enda fokus nu är att föda, inget annat.... så dagarna är ju inte direkt roliga. VARFÖR detta fokus! det hjälper absolut inte.
På ett sätt går dagarna ganska så fort, men det är ju otroligt jobbigt att alltid i bakhuvudet gå och tänka på att man är irriterad för att det aldrig sätter igång ordentligt!
Har fått sova rätt hyfsat inatt, så har gjort det två nätter på rad nu.
En mamma sa till mig, gå till en reflexolog och så garanterar jag dig att du föder två dagar efter. JAG VILL FÖDA NU!!!!! inte två dagar efter behandling. haha
Bara jag som är vaken på fl och skriver i alla trådar :p Sov mellan 00-02. Vaknade av de sk förvärkarna och tjaa... här är jag. Kallas väl också en förberedelse "man sover mindre för att kroppen stridsätter sig för sömnlösa nätter..." ;)
Ja hade typ latensfas i 2 dygn. Onda ( ej smärtsamma) värkar med allt från var 5:e minut till 1 gång i timmen. I fredags kl 21 började jag få ondare värkar var 10:e minut och ringde förlossningen, de sa att vi kunde komma in för smärtlindring. Vi kom in och blev uppkopplade för att lyssna på hjärtljud ca 22:30. 23:00 dunkar hela magen nedåt( mannen såg hur hela magen flög nedåt) och det sa knäpp plus att det gjorde jätteont. Då gick vattnet, 23:10 kom vi in till förlossningsrummet och mina värkar var intensiva och jag behövde lustgas. 23:40 kom lilla Lovis ut på två krystvärkar! Jag öppnade mig från ca 4 cm till helt öppen på någon minut. Denna förlossning blev som första sjukt snabb och intensiv. Vi skojade om att hon skulle komma ut innan 12 slaget och det gjorde hon med dunder och brak! Så mina förvärkar/värkar i 2 dygn var på riktigt och det var svårt att avgöra när vi skulle in eftersom mina värkar var så glesa. Hade vi inte åkt in när vi gjorde hade jag fött henne hemma eller i bilen!