• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • vindruvan
    ostpaj skrev 2016-06-05 21:59:00 följande:

Ja, pengarna är det ingen brådska med. Bara att de kommer ;) tror det lätt skulle gå på över tusenlappen, så kan man betala endast 140 gör jag gärna det. Känner likadant. Tycker man kan hålla sig nyktermen det är tydligen för mkt begärt för vissa. Därför jag börjar leta alternativa sätt och t.o.m funderar på om jag måste ta treåringen med mig. T.ex det här med förvärkar,som är nytt för mig och nu hållt på i fyra dagar, TÄNK OM, det vart dags igår, (ändå i v 38 så ingen omöjlighet) och så jävla dragen så sitter bara och svamlar. Dra åt helvete, har jag lust att säga.

Är det barnets pappa som beter sig såhär?
    Har du någon barnvakt till din 3-åring som inte är densamma som den person som ska köra dig? Jag vet inte alls hur det fungerar om man tar med sig ett barn till förlossningen, har du kollat hur det ser ut på Danderyd ifall du kommer i ett sånt läge?

• ostpaj
    vindruvan skrev 2016-06-05 22:19:43 följande:
    Är det barnets pappa som beter sig såhär? Har du någon barnvakt till din 3-åring som inte är densamma som den person som ska köra dig? Jag vet inte alls hur det fungerar om man tar med sig ett barn till förlossningen, har du kollat hur det ser ut på Danderyd ifall du kommer i ett sånt läge?

Nej, tror att barnvakt löser sig lättare än skjuts. Men bara sånt man tänker på när man är irriterad. Sen kan jag bli så sur och tänka "skit samma!" Och lösa t.ex skjuts på annat vis bara för att make a statement ;) för att visa "kan själv" :) Men för i helvete. Snart är bebisen ute iaf. Då kan jag strunta i allt och alla och folk får dö i njursvikt om de vill.
  • vindruvan
    ostpaj skrev 2016-06-05 22:23:37 följande:

Nej, tror att barnvakt löser sig lättare än skjuts. Men bara sånt man tänker på när man är irriterad. Sen kan jag bli så sur och tänka "skit samma!" Och lösa t.ex skjuts på annat vis bara för att make a statement ;) för att visa "kan själv" :) Men för i helvete. Snart är bebisen ute iaf. Då kan jag strunta i allt och alla och folk får dö i njursvikt om de vill.

Ok, låter jobbigt ändå. Det klart att det löser sig för dig när det är dags men jag förstår din frustration över att känna att man inte kan slappna av och förlita sig på de människor som man ska kunna gör det på.

• Bibi84
    ostpaj skrev 2016-06-05 09:33:40 följande:

Nej, nu händer ingenting:) bf 24e så ett tag kvar. Kanske börjar om ikväll igen. Fast läst att det kan ju vara bra såhär. Att tappen mjukas upp av förarbetet och att man kan öppna sig ett par cm. Förra gången blev jag igångsatt. Då skulle tappen mjukas upp, öppna sig, barnet skulle sjunka ner, kroppen skulle bli redo osv och allt hände på 4-5 timmar. Hört att det gör ondare att bli igångsatt för då händer allt på en gång. Så vi sprider ut smärtan över tre veckor nu så är det bara att hosta ut den sen :p
    Haha...det är väl så! Men så himla långdragen latentfas....plus att jag är rädd att det kommer att gå fruktansvärt fort när det väl sätter igång.

Ikväll har jag och mannen gått en LÅNG promenad, med fika faktiskt. Det bästa var väl när jag insåg att jag bara SÅ behövde gå på toa, lite så akut! bara att hoppa in i skogen och torka sig med löv. THIS IS NOT the first time jobbigt nog. hände en gång i förra graviditeten också. några dagar innan bf, DET kanske är mitt tecken på att det är på g. hahaha....
    Nu väl hemma, ont i hela kroppen, fräsch efter en lång dusch. NU ska jag sova.

Imorgon, nationaldagen, och jag ska fira den med att bara SOVA! :)
  • Tiana

Då är man inne på de berömda "+/- 14" dagarna som bm alltid pratar om. Tick tick...

• Oscarsmamma84

Mår så jäkla illa o e yr dessa dagarna. Är i v 38+2 idag. Igår kändes det som om bebisen flyttade sig neråt hade en skum känsla i underlivet som typ domningar. O det drog o tryckte neråt. Hade även ont i magen som slutade när jag tog två panodil. Känner fortfarande det där trycket o är orkeslös idag oxå. Kollade i fredags blodtryck o urinprov så Hf är det inte. Kan ju hoppas att det e kroppen som känner att förlossningen snart är nära o tvingar mig o vila mer.. Eller så e det e en förkylning på g då sonen börjar bli förkyld

• Bibi84
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-06 08:17:13 följande:

Mår så jäkla illa o e yr dessa dagarna. Är i v 38+2 idag. Igår kändes det som om bebisen flyttade sig neråt hade en skum känsla i underlivet som typ domningar. O det drog o tryckte neråt. Hade även ont i magen som slutade när jag tog två panodil. Känner fortfarande det där trycket o är orkeslös idag oxå. Kollade i fredags blodtryck o urinprov så Hf är det inte. Kan ju hoppas att det e kroppen som känner att förlossningen snart är nära o tvingar mig o vila mer.. Eller så e det e en förkylning på g då sonen börjar bli förkyld

Kändes så igår när jag var ute och gick. Fick ordentligt med ilningar i främre delen av bäckenet, vid symfysen. Min första tanke var att det nog är bebisen som tränger sig längre ned i bäckenet.

Idag har jag legat i sängen till kl 11, bara tagit det lugnt! tänkte göra det hela dagen. så vi får ser hur kroppen reagerar på det. Bebisen är BETYDLIGT lugnare nu, kom på att jag kanske bore känna efter rörelse. Känner av lite lätt rörlse, men är nog uppladdning som föregår i magen nu, inför slutspurten. :)
  • Sookie85

Bf imorgon och här är det tvärs om, hela magen guppar för att bebis rör sig så mycket. Tycker bebis kan röra sig ut men den verkar vilja stanna kvar.

Har ni några tips? Min bm sa att det enda som kan fungera är den berömda färdknäppen :)

• Bibi84
    Sookie85 skrev 2016-06-06 13:41:16 följande:

Bf imorgon och här är det tvärs om, hela magen guppar för att bebis rör sig så mycket. Tycker bebis kan röra sig ut men den verkar vilja stanna kvar.

Har ni några tips? Min bm sa att det enda som kan fungera är den berömda färdknäppen :)

Hinnsvepning ska funka bra, men då ska ju bm göra det. Och så färdknäppen efter.

Alltså, min bebis är helt sjukt lugn, behövde knuffa för att se om jag fick respons, och det fick jag.....lite lätt. Är det uppladdning nu tro?
  • jag_1987
    Sookie85 skrev 2016-06-06 13:41:16 följande:

Ja fick hinnavepning i fredags eftermiddag så körde vi färknäppen på den på kvällen och vår dotter föddes natten till söndag! I vecka 40+3 så visst funkar hinnsvepning.fick en svepning på bakåtlutad halvmjuk tapp som fortfarade var bakåt och öppen 1 cm!
Svar på tråden Junibebisar 2016