Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Wow.
Tror jag fick min första riktiga sammandragning/förvärk för en stund sen.
Kom upp från tvättstugan (spiraltrappan från helvetet) efter 2 snabba vändor & la mig i soffan brevid sambon.
Då kände jag ett väldigt tryck neråt samtidigt som en molande mensvärkliknande känsla.
Det pågick i ca. 30 sek och nu ingenting på 30min...nu ska jag ner till tvätten igen så får vi se! ;)
Gör alla bm hinnsvepning om man ber dem? Gör det ont? Blir blött? Första barnet så har noll koll :)
Gör alla bm hinnsvepning om man ber dem? Gör det ont? Blir blött? Första barnet så har noll koll :)
Nej min gör inte de men fick de på antenatalavdelningwn när då vi var inne för ctg då ja tyckte bebisen hade vart väldigt lugn och eftersom ja vart inne för de en gång tidigare så fick ja ultraljud och vaginal undersökning också.. Då frågade doktorn om ja ville ha en svepning! Ja blev överlycklig! Men de är bara att fråga visa gör de andra inte min trodde inte på de och nu har ja motbevisat henne!
Skulle ju kunna googla men jag använder mig utav er expertis ;) exakt hur går det till?
Funderar också på om det är någon annan här inne som är rhd negativ?
Min barnmorska har inte nämnt det mer än lite snabbt i farten men så pratade jag med en annan som sa att de ofta sätter igång en i vecka 38 då? Jag är 38+2 och inte hört något om detta....
Kändes så igår när jag var ute och gick. Fick ordentligt med ilningar i främre delen av bäckenet, vid symfysen. Min första tanke var att det nog är bebisen som tränger sig längre ned i bäckenet.
Idag har jag legat i sängen till kl 11, bara tagit det lugnt! tänkte göra det hela dagen. så vi får ser hur kroppen reagerar på det. Bebisen är BETYDLIGT lugnare nu, kom på att jag kanske bore känna efter rörelse. Känner av lite lätt rörlse, men är nog uppladdning som föregår i magen nu, inför slutspurten. :)
Jag är rh negativ o här blir man iallafall inte igångsatt v 38 för det. Påverkar ju inte förlossningen om inte barnet är positiv o kroppen börjar angripa. Men båda mina barn är negativa. De tar ju prover under graviditeten o kollar detta.
Det jag misstänkte...
För inga prover har gjorts på min bebis.
För det måste väl ändå va ett helt annat prov? Läst något om att de gör det i samband med fostervattenprov? Vilket jag inte gjort. Måste ringa min barnmorska imorgon... Blir galen.