• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • TwinkyIVF
    annanaa skrev 2016-06-06 17:23:44 följande:

Det jag misstänkte...

För inga prover har gjorts på min bebis.

För det måste väl ändå va ett helt annat prov? Läst något om att de gör det i samband med fostervattenprov? Vilket jag inte gjort. Måste ringa min barnmorska imorgon... Blir galen.

Jag är RHnegativ också :) Det är dom första blodproven man lämnar som dom kollar detta i. Oftast säger dom inget men jag frågade eftersom jag vet att jag är negativ och då var även bebis negativ. Du kan be å få det pappret också. Alla går igenom det testet i början för det ligger i din förlossnings journal. För det är så dom fastställer din blodgrupp ifall du skulle behöva blod tex vid förlossningen.

Fostervattensprov gör du INTE för detta. Det som händer om du är negativ och bebisen positiv är att dom håller koll vid förlossningen och du får en spruta då bara som du knappt märker av för att din kropp inte ska reagera på bebisen :)

Hoppas detta kunde lugna dig lite! :)
  • Oscarsmamma84

Måste fråga er när ni menar tömningstankar menar ni då att ni bajsar ofta eller ni kräker oxå?

Idag har jag kräkt 3 ggr får inte behålla nåt. Slö o trött men ej bajsat mer än vanligt. Ska prata med bm imorgon men någon som känner igen det o sen fött strax därefter?

• Plärtan

Har i nån halvtimme haft stark "mensvärk " och sammandragningar som kommer och går. Bf om 3 dagar, med mina tidigare två barn har jag gått över 4 dagar så hade varit lyxigt om denna ville komma nu nån dag innan. Hoppas hoppas :)

• annanaa
    TwinkyIVF skrev 2016-06-06 17:49:55 följande:

Jag är RHnegativ också :) Det är dom första blodproven man lämnar som dom kollar detta i. Oftast säger dom inget men jag frågade eftersom jag vet att jag är negativ och då var även bebis negativ. Du kan be å få det pappret också. Alla går igenom det testet i början för det ligger i din förlossnings journal. För det är så dom fastställer din blodgrupp ifall du skulle behöva blod tex vid förlossningen.

Fostervattensprov gör du INTE för detta. Det som händer om du är negativ och bebisen positiv är att dom håller koll vid förlossningen och du får en spruta då bara som du knappt märker av för att din kropp inte ska reagera på bebisen :)

Hoppas detta kunde lugna dig lite! :)

Ok, tack!

Såhär nära förlossning kan inget lugna mig haha, men bra försök ;)

Nej, riktigt så illa är det inte. Men nerverna har definitivt börjat krypa upp.

Äsch nu vill jag bara ha bebis på bröstet och att vägen dit går bra! (Läs. Utan bajs & bristning ;))
  • Bibi84

tyvärr så är det så olika för alla hur fl startar att det typ är omöjligt. Kan hända att det är så det startar för dig. Själv har jag gått med förvärkar av och till i flera veckor, har inte bara haft en tömningsdag (diaré)utan flera. Idag däremot så har barnet varit otroligt lugn, rörelserna är i slowmotion typ. Har haft typiska förvärark nu på kvällen som kommer och går, men inget som ger mig signalen på att "NU är det verkligen på G".

Jag kommer nog vara den som vaknar av att förvärkarna är starka och att det inte försvinner med alvedon, om inte min bm ger mig en hinnsvepning på onsdag da. 

• Susanna86

Nu börjar det närma sig, V.38+3 idag och OM inget händer före Onsdag 15/6 så har jag en bedömningstid på spec.mvc och blir igångsatt antingen då den 15:e eller de  16:e, BF är egentligen den 17:e. Detta pga en stor bebis som beräknas väga mellan 4-4,5 kg vid beräknat.

Sedan jag fick detta datum så har allt känts rätt okej, jag har kunnat leva med den tufa foglossningen, alla förvärkar, molvärk och problemen att andas. Men idag är det som att allt bara briser, jag gråter ochh känner att jag inte orkar mera. Jag är totalt slut på! Jag har som en träningsvärk långt ner i magen, och en hel del sammandragningar, träningsvärken är ny för mig, vad kan det bero på?

Jag har två barn sedan tidigare och har aldrig någonsin haft minsta lilla rädsla för förlossningen, vilket jag heller inte haft denna graviditet, men idag börjar jag känna en oro i kroppen inför den eventuella igångsättningen, någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Enligt läkaren så har tappen kortats från 4,5-2 cm, den är centralt riktad och väldigt mjuk, men jag är inte öppen nåogt, så någon som har blivit igångsatt med ungefär de förutsättningarna, hur gick det?

• Plärtan
    Susanna86 skrev 2016-06-07 10:06:26 följande:

Nu börjar det närma sig, V.38+3 idag och OM inget händer före Onsdag 15/6 så har jag en bedömningstid på spec.mvc och blir igångsatt antingen då den 15:e eller de  16:e, BF är egentligen den 17:e. Detta pga en stor bebis som beräknas väga mellan 4-4,5 kg vid beräknat.

Sedan jag fick detta datum så har allt känts rätt okej, jag har kunnat leva med den tufa foglossningen, alla förvärkar, molvärk och problemen att andas. Men idag är det som att allt bara briser, jag gråter ochh känner att jag inte orkar mera. Jag är totalt slut på! Jag har som en träningsvärk långt ner i magen, och en hel del sammandragningar, träningsvärken är ny för mig, vad kan det bero på?

Jag har två barn sedan tidigare och har aldrig någonsin haft minsta lilla rädsla för förlossningen, vilket jag heller inte haft denna graviditet, men idag börjar jag känna en oro i kroppen inför den eventuella igångsättningen, någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Enligt läkaren så har tappen kortats från 4,5-2 cm, den är centralt riktad och väldigt mjuk, men jag är inte öppen nåogt, så någon som har blivit igångsatt med ungefär de förutsättningarna, hur gick det?

Jag blev igångsatt pga vattenavgång utan värkar. Hade inte öppnat mig något. Det gick snabbt när jag fick värkstimulerande dropp, tror de startade det runt 19 och sonen är född 23. Det var en intensiv smärta för det kom ganska pang bom med starka värkar direkt, men skönt att få det avklarat så fort!
  • Blomman1985

Sista jobbdagen för mig idag sedan är bebis mer än välkommen. Dottern kom 38+6 vilket skulle vara om 6 dagar då. Hoppas på samma men ännu inga tecken mer än en otroligt låg mage, går knappt att sitta längre. Letar efter alla tecken som finns men gissar på att jag inte kommer märka något förräns det sätter igång på riktigt.

• Oscarsmamma84

Nu var dubbelslagen tillbaka igen. Hörde dem klart o tydligt hos bm. Har en planerad tid på fredag o kolla det igen. Börjar fundera på om det e hallonbladste som gör det. Både läkaren o bm säger nej men när jag inte drack det så var där inga dubbelslag o nu bär jag börjat dricka det igen så är där.

• Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-07 13:03:08 följande:

Nu var dubbelslagen tillbaka igen. Hörde dem klart o tydligt hos bm. Har en planerad tid på fredag o kolla det igen. Börjar fundera på om det e hallonbladste som gör det. Både läkaren o bm säger nej men när jag inte drack det så var där inga dubbelslag o nu bär jag börjat dricka det igen så är där.

Aj inte roligt. Men sluta med de och se? Läkarna kan ju inte veta hur just ditt barn reagerar. Va hos bm idag och inga extra slag hördes här.
Svar på tråden Junibebisar 2016