• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • En del av oss

[quote=75950107][quote-nick]LisanCF skrev 2015-11-02 12:34:56 följande:[/quote-nick]

HIttar dig inte där, finns väldans många Sara Pettersson, har du lagt till kommun eller någon mailadress jag kan söka på?

[/

Lagt till Stockholm tror jag eftersom jag bor i Stockholm, det är två bebisar som profilbild och nu kom jag på heter för tusan ju samma sak där som här ha ha, är så gravid glömsk

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75950175][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-02 12:46:41 följande:[/quote-nick]

Jag födde mitt senaste barn där och föder gärna där igen. Men vi får se vart platserna finns i sommar :)

[/

Vad tyckte du om Bb Sofia? Hur länge stannade du på BB? Hur är personalen? Jag hoppas man får plats, vill inte föda på närmsta sjukhuset här

• Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-02 12:52:33 följande:

[quote=75950175][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-02 12:46:41 följande:[/quote-nick]

Jag födde mitt senaste barn där och föder gärna där igen. Men vi får se vart platserna finns i sommar :)

[/

Vad tyckte du om Bb Sofia? Hur länge stannade du på BB? Hur är personalen? Jag hoppas man får plats, vill inte föda på närmsta sjukhuset här

Jag är jättenöjd med tiden och personalen. De var jättegulliga och frågde om vi behövde nåt /hade frågor men lämnade även oss själva med bebis. Vi var där 2 nätter. Och under förlossningen så var barnmorskan väldigt lyhörd o även där gav hon log andrum o inte hängde över o tjata en massa som jag varit med om innan.

Vilket är ditt närmaste sjukhus ?
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • LisanCF
    En del av oss skrev 2015-11-02 12:50:36 följande:

[quote=75950107][quote-nick]LisanCF skrev 2015-11-02 12:34:56 följande:[/quote-nick]

HIttar dig inte där, finns väldans många Sara Pettersson, har du lagt till kommun eller någon mailadress jag kan söka på?

[/

Lagt till Stockholm tror jag eftersom jag bor i Stockholm, det är två bebisar som profilbild och nu kom jag på heter för tusan ju samma sak där som här ha ha, är så gravid glömsk

Nu är det jag som är borttappad:) heter du en del av oss på Fb? Hittar inte det heller..
  • En del av oss

[quote=75950805][quote-nick]LisanCF skrev 2015-11-02 15:12:24 följande:[/quote-nick]

Nu är det jag som är borttappad:) heter du en del av oss på Fb? Hittar inte det heller..

[/

Ja jag heter En del av oss där.

• En del av oss

[quote=75950727][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-02 14:56:40 följande:[/quote-nick]

Jag är jättenöjd med tiden och personalen. De var jättegulliga och frågde om vi behövde nåt /hade frågor men lämnade även oss själva med bebis. Vi var där 2 nätter. Och under förlossningen så var barnmorskan väldigt lyhörd o även där gav hon log andrum o inte hängde över o tjata en massa som jag varit med om innan.

[/

Det låter som BB Sofia är riktigt bra, men trodde man bara fick stanna en natt.

Mitt närmadte sjukhus är Södertälje sjukhus alt Karolinska i Huddinge.

• Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-02 16:09:20 följande:

[quote=75950727][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-02 14:56:40 följande:[/quote-nick]

[/

Det låter som BB Sofia är riktigt bra, men trodde man bara fick stanna en natt.

Mitt närmadte sjukhus är Södertälje sjukhus alt Karolinska i Huddinge.

Tror det är olika.. vi hade koll så lillan inte fick gulsot då mina andra fått de. Sen fick jag antibiotika pga tidigare GBS så de behövde de oxå ha koll på då symtom kan uppstå x antal timmar efter födseln.

Huddinge sjukhus tyckter jag är bra ,födde mina 2 första troll där :)
  • En del av oss

[quote=75951694][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-02 18:30:54 följande:[/quote-nick]

Tror det är olika.. vi hade koll så lillan inte fick gulsot då mina andra fått de. Sen fick jag antibiotika pga tidigare GBS så de behövde de oxå ha koll på då symtom kan uppstå x antal timmar efter födseln.

[/

Ok. Tycker Huddinge är så stort och opersonligt bara.

• Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-02 18:48:48 följande:

[quote=75951694][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-02 18:30:54 följande:[/quote-nick]

[/

Ok. Tycker Huddinge är så stort och opersonligt bara.

Ja det håller jag med om.. på BB Sofia får man dubbelsäng o sova i och de hade ett babyns i mellan så mysfaktorn där var ju betydligt högre.

Läst mkt på senaste att många fött i badkar där o nåt jag alltid funderat på. Så är nog lite därför jag vill ha chansen till de igen om jag föder där
  • Silvermia8

Hej!

Här hoppar jag gärna in om jag får!

Mia, 33 år och boende i Tyresö. Vi väntar vårt första barn och går in i vecka 8 imorgon. Bf som vi tror är 15/6. :)

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016