• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • En del av oss

Jag hoppas verkligen slippa ett snitt. Jag är inte rädd för förlossningen men kejsarsnitt. Kan inte förstå hur jag skulle klara utav att ta mig upp ur sängen hemma och ta hand om mig själv och en bebis och amma och kunna ta mig iväg på återbesök till BB etc.

Får väl se om jag ens kommer så långt, känns som MA här

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Stassa
    En del av oss skrev 2015-11-08 17:07:38 följande:

Jag hoppas verkligen slippa ett snitt. Jag är inte rädd för förlossningen men kejsarsnitt. Kan inte förstå hur jag skulle klara utav att ta mig upp ur sängen hemma och ta hand om mig själv och en bebis och amma och kunna ta mig iväg på återbesök till BB etc.

Får väl se om jag ens kommer så långt, känns som MA här

Nej vad tråkigt. Varför tror du MA?
  • Stassa
    Y o L o skrev 2015-11-08 16:33:06 följande:

jag var uppe och gick efter 12 timmar, åt endast Naproxen hela tiden då jag inte tål starka tabletter. Jag gick själv till matsalen o åt där samma kväll. Det stramade men smärtan var ingen fara tyckte jag. Så var inte rädda för KS, jag kommer kräva det denna gång. Fast alla upplever det såklart olika.

Varför hade du KS? Min dotter låg som jag skrev i ansiktsbjudning.
  • mallar

Hej jag hoppar gärna in här. Är även med i Junibebisar 2016 men eftersom jag bor i Solna tänkte jag det vore roligt med lite stockholmsfolk också. 
    Är idag i v 10 (9+2) och beräknad 11/6 enligt senast mensen iaf. 

• Mamacitaa
    mallar skrev 2015-11-09 09:24:34 följande:

Hej jag hoppar gärna in här. Är även med i Junibebisar 2016 men eftersom jag bor i Solna tänkte jag det vore roligt med lite stockholmsfolk också. 

Är idag i v 10 (9+2) och beräknad 11/6 enligt senast mensen iaf. 

Grattis och välkommen :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • mallar

Såg att ni hade en fb-grupp också? Får man hoppa in där med? Tycker ibland fb är så mkt enklare än att skriva i forum. Vem ska jag kontakta för det?

• LisanCF
    mallar skrev 2015-11-09 09:58:17 följande:

Såg att ni hade en fb-grupp också? Får man hoppa in där med? Tycker ibland fb är så mkt enklare än att skriva i forum. Vem ska jag kontakta för det?

Välkommen och grattis! Maila på hoppsan1506@gmail.com så lägger jag till dig som vän, så snart vi är connectade kan jag lägga till i gruppen:)
  • Y o L o

Öppnade mig bara 5 cm på 25 timmar med värkar, samt att jag under tiden fick infektion i livmodern pga undersökningarna. Så det blev ohållbart till slut med den höga feber jag fick.

Stassa skrev 2015-11-09 08:43:44 följande:

Varför hade du KS? Min dotter låg som jag skrev i ansiktsbjudning.

• En del av oss

[quote=75978901][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-09 08:42:35 följande:[/quote-nick]

[/

För jag har har gått igenom det 9 gånger förr.

• Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-09 14:38:51 följande:

[quote=75978901][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-09 08:42:35 följande:[/quote-nick]

[/

För jag har har gått igenom det 9 gånger förr.

Ja då är det inte konstigt du är orolig nu. .livet är bra orättvist ibland :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016