• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • En del av oss

[quote=75954987][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-03 13:49:13 följande:[/quote-nick]

Ja det är ju på sommaren så vi får väl vara glada om vi får en plats o inte behöver åka allt för långt :)

[/

Jag är inte så orolig att inte få en plats inom stockholms läns landsting, dom flesta BM har inte gått på semester än.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Ajvar
    idno89 skrev 2015-11-03 15:10:36 följande:

Vecka 6+0. BF 29/6
    Plussade för 1,5 vecka sedan. Lyckan är obeskrivlig då vi försökt i 1,5 år och skulle på vårt första IVF-möte den 19/11, nu har vi istället inskrivning på MVC. Även bett om tidigt ultraljud, så det blir väl i vecka 9 också! 

Allt känns så overkligt så känner att jag behöver se/höra att det är något där inne! 

Bor i Nacka :)

Vad kul, dels att vi har samma bf men att exakt samma sak hänt mig; fick diagnostiserad PCOS och fertilitetsutredningen skulle starta november och här är vi nu! :) grattis!!
  • idno89
    Ajvar skrev 2015-11-03 19:22:15 följande:

Vad kul, dels att vi har samma bf men att exakt samma sak hänt mig; fick diagnostiserad PCOS och fertilitetsutredningen skulle starta november och här är vi nu! :) grattis!!

Vad roligt! Typ samma story! Grattis till er :)
  • LisanCF
    En del av oss skrev 2015-11-03 07:29:15 följande:

Är jag med i gruppen på FB? Anmälde mig igår.

Jag lyckas inte hitta dig:( söker på en del av oss men det kommer inte upp ngn sökbar profil, kan det vara så att du gjort den stängd? Jag har en sån profil som det ej går att söka fram..
  • LisanCF
    idno89 skrev 2015-11-03 16:47:40 följande:
    Kan inte du lägga till mig i gruppen
    "Ida Norling" 
    Bild på mig med solglasögon på :)
    Jag har lagt till dig som vän så acceptera den så kan jag adda gruppen:)
  • En del av oss

[quote=75959073][quote-nick]LisanCF skrev 2015-11-04 13:31:39 följande:[/quote-nick]

Jag lyckas inte hitta dig:( söker på en del av oss men det kommer inte upp ngn sökbar profil, kan det vara så att du gjort den stängd? Jag har en sån profil som det ej går att söka fram..

[

Ingen aning då jag inte förstår mig på Facebook och aldrig gillat det. Vad är syftet med facebook gruppen? Boka in träffar och så?

• LisanCF
    En del av oss skrev 2015-11-04 23:57:59 följande:

[quote=75959073][quote-nick]LisanCF skrev 2015-11-04 13:31:39 följande:[/quote-nick]

[

Ingen aning då jag inte förstår mig på Facebook och aldrig gillat det. Vad är syftet med facebook gruppen? Boka in träffar och så?

Det är lättare att kommunicera då trådarna blir tydligare. Dessutom kan man vara den man är där utan att behöva berätta för omvärlden att man är gravid. Vet att den grupp jag kom med i då min första föddes kom härifrån men att man startade upp en FB-grupp som sen blev den man använde. Men smaken är som baken, facebookgruppen är ju ngt man väljer själv:)
  • LisanCF
    Stjärnan1984 skrev 2015-11-04 18:23:50 följande:

Är intresserad av att vara med i Facebook-gruppen Glad. Hur hittar jag gruppen?

maila mig på hoppsan1506@gmail.com så att jag har ditt riktiga namn om du inte vill skriva ut det här förstås, jag addar dig som vän så kan jag därefter lägga till dig i gruppen!
  • En del av oss

[quote=75961989][quote-nick]LisanCF skrev 2015-11-05 06:25:29 följande:[/quote-nick]

Det är lättare att kommunicera då trådarna blir tydligare. Dessutom kan man vara den man är där utan att behöva berätta för omvärlden att man är gravid. Vet att den grupp jag kom med i då min första föddes kom härifrån men att man startade upp en FB-grupp som sen blev den man använde. Men smaken är som baken, facebookgruppen är ju ngt man väljer själv:)

[/

Ok ja jo jag förstår men kan vara mig själv och prata om mig och allt även här. Ingen känner mig mer här än på FB då jag har ett aliaskonto på FB med påhittat namn eftersom jag inte vill outa min graviditet där än då hnästan hela min bekantskapskrets och sambons hänger på FB. Vi kommer berätta efter provsvar av fosterdiagnostik och då blir det offentligt.

Vet inte riktigt vad du menar med tydliga trådar

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016