• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • En del av oss

[quote=75931171][quote-nick]Ajvar skrev 2015-10-28 11:26:30 följande:[/quote-nick]

Jag har inskrivning 4 nov - antagligen för tidigt men barnmorskan tror att jag då är i vecka 11 medan jag ju vet att jag är i typ vecka 7-8 max eftersom jag har oregelbunden mens och ÄL pga PCOS.

Jag kör Liljeholmen. Nära till jobbet och så finns privat ultraljud i närheten. Du?

[/

Hon utgår nog från standardcykel och senaste mens första dag.

Jag kommer vara i v.6+2 när jag ska på inskrivning men eftersom jag har hypothyreos så måste det kollas upp. Hypothyreos är underfunktion av sköldkörteln. Har valt Privata barnmorskor i Stockholm.

• En del av oss

[quote=75931511][quote-nick]LisanCF skrev 2015-10-28 13:11:41 följande:[/quote-nick]

Jag är inskriven på Mama Mia City, gick där förra graviditeten och vare supernöjd. Testade förra veckan att skriva in mig på den som låg närmst men det visade sig var ett stolpskott. Tyvärr var hon både extremt glömsk och oprofessionell men sen vart det inte värst mycket smidigare då jag ändå behövde åka över halva stan för att denna mottagning inte hade UL.

[/

Jag har min gynekolog där men eftersom det är så stort så ville jag gå på en mindre mottagning. Glömska barnmorskor och stolpskott ska man inte nöja sig med så bra att du fick en bra BM.

• En del av oss

[quote=75931796][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-28 14:27:56 följande:[/quote-nick]

Jag brukar också styrketräna 3-4 ggr/v men de senaste två veckorna har det bara INTE gått. Är så sjukt trött och känner mig snurrig och anfådd. Jag har också tänkt komma igång så fort det lägger sig. Jag pratade med min kompis som är gyminstruktör och han sa att man ska lyssna på kroppen och inte höra tex benböj osv som bäckenet och magen är involverade i men annars kan man träna på som innan om det känns bra...

[/

Menade hon på att knäböj inte var bra? Varför inte? Jag kör knäböj med boll mot vägg och går ner i 90 grader och känner inget obehag. Däremot undviker jag övningar som kräver högt buktryck som tex benpress där jag lyfter upp rumpan från sitsen och marklyft och annat tungt. Hopp undviker jag också eftersom det inte rek under graviditet.

• 2013januari

Hej får man va med :) låter som man va 12 igen när man frågar så haha!

Andra barnet, bor väster om stan... Osäker på bf innan jag varit på VUL på måndag!

• EllaSo

Hej. Är från täby, 32 år och vi väntar vårt 2a barn 18 juni. Finns det en fb grupp? :)

• EllaSo

Hej. Är från täby, 32 år och vi väntar vårt 2a barn 18 juni. Finns det en fb grupp? :)

• LisanCF
    EllaSo skrev 2015-10-28 20:19:44 följande:

Inte än men kanske kan vara idé att starta en:)
  • LisanCF
    EllaSo skrev 2015-10-29 09:07:46 följande:

Ja det vore kul! :)

Jag fixar under dagen:) Såg att du har BF dagen efter mig, spännande!
  • LisanCF

Jag har skapat en facebookgrupp för de som vill joina, dock är den hemlig då jag gissar att många som jag har för avsikt att hålla det hemligt ett tag ännu. Lite snöpligt om det publikt kommer upp att man gått med i 06-2015 Stockholmsbebisar på feeden:/ Så, ni som vill bli tillagda, säg till så fixar jag:)

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016