• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • LisanCF
    fiskenova skrev 2015-11-05 19:37:13 följande:
    Hej, har inte skrivit något än men bor i Stockholm och är i vecka 7, andra barnet. Jag mejlade på hoppsan-adressen men fick inget svar? Skulle gärna vara med i Facebookgruppen :).
    Jag trodde att jag lagt till alla som jag kunnat hitta, maila gärna igen så lägger jag självklart till dig!
  • Stassa
    Y o L o skrev 2015-11-06 21:23:19 följande:

Hur blev akutsnittet då? Blev du sövd? Hur snabbt fick de ut henne från att snitt bestämdes? Var det urakut?

Nä, det var aldrig så akut att jag behövde sövas. Men jag tror att det tog ca 30 minuter från att de konstaterade att hon låg i ansiktsbjudning till att de snittade. Jag fick ryggmärgsbedövning och min sambo fick vara med. Så det var en helt okej upplevelse.
  • En del av oss

[quote=75970898][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-07 10:06:28 följande:[/quote-nick]

Nä, det var aldrig så akut att jag behövde sövas. Men jag tror att det tog ca 30 minuter från att de konstaterade att hon låg i ansiktsbjudning till att de snittade. Jag fick ryggmärgsbedövning och min sambo fick vara med. Så det var en helt okej upplevelse.

[/

Ryggmärgsbedövning är det EDA eller spinal?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Y o L o

Samma som för mig då, en halvtimme från att det bestämdes. Så otroligt att helt plötsligt bara strömmade det in folk i rummet o gjorde i ordning en, sen står ett helt team redo i op-salen och tar emot en. Kändes väldigt tryggt o proffsigt tycker jag.

Måste fråga, efter KS fick du åka själv till uppvaket eller fick du ha med dig bebis o sambo?

Stassa skrev 2015-11-07 10:06:28 följande:

• Stassa
    En del av oss skrev 2015-11-07 13:16:29 följande:

[quote=75970898][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-07 10:06:28 följande:[/quote-nick]

[/

Ryggmärgsbedövning är det EDA eller spinal?

Jag vet faktiskt inte. Men de stack in en stor nål i ryggen (samtidigt som jag fick en värk, aj aj aj), och sen vart jag helt bedövad från brösten och neråt.
  • Stassa
    Y o L o skrev 2015-11-07 15:04:49 följande:

Samma som för mig då, en halvtimme från att det bestämdes. Så otroligt att helt plötsligt bara strömmade det in folk i rummet o gjorde i ordning en, sen står ett helt team redo i op-salen och tar emot en. Kändes väldigt tryggt o proffsigt tycker jag.

Måste fråga, efter KS fick du åka själv till uppvaket eller fick du ha med dig bebis o sambo?

Jag fick ha både sambo och bebis med på uppvaket. Lillan låg och snuttade på mitt bröst och sambon fick kaffe och macka. Själv var jag bara väldigt fokuserad på att försöka vicka på tårna, så att vi skulle få komma ner till vårt rum.
  • En del av oss

[quote=75974531][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-08 08:18:04 följande:[/quote-nick]

Jag vet faktiskt inte. Men de stack in en stor nål i ryggen (samtidigt som jag fick en värk, aj aj aj), och sen vart jag helt bedövad från brösten och neråt.

[/

Jag tror inte du fick bedövning i ryggmärgen iaf för det får man inte, det sätts mellan ryggkotor, låter som spinal den verkar snabbt, sitter i ca 2 timmar och det bedövar även benen. Hur känns det i magen efteråt att amma och ta sig upp från liggande och sittande och att gå? Jag har svårt att föreställa mig smärtan efteråt.

• Y o L o

Åh jag fick åka själv till uppvaket, var jobbigt, ville bara ha mitt barn hos mig. Undrar om det är olika från sjukhus till sjukhus eller om det är från fall till fall.

Stassa skrev 2015-11-08 08:21:04 följande:

Jag fick ha både sambo och bebis med på uppvaket. Lillan låg och snuttade på mitt bröst och sambon fick kaffe och macka. Själv var jag bara väldigt fokuserad på att försöka vicka på tårna, så att vi skulle få komma ner till vårt rum.

• Stassa
    En del av oss skrev 2015-11-08 09:16:31 följande:

[quote=75974531][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-08 08:18:04 följande:[/quote-nick]

[/

Jag tror inte du fick bedövning i ryggmärgen iaf för det får man inte, det sätts mellan ryggkotor, låter som spinal den verkar snabbt, sitter i ca 2 timmar och det bedövar även benen. Hur känns det i magen efteråt att amma och ta sig upp från liggande och sittande och att gå? Jag har svårt att föreställa mig smärtan efteråt.

Jag hade inte så ont som jag trodde. Dagen efter tog jag mig bara upp från sängen två gånger för att kissa, och då med hjälp av en undersköterska. Jag fick lära mig att ligg-amma, vilket jag använde mig av mycket.
    Sen fick vi stanna på sjukhuset 3 nätter, och det kändes bra.
    Jag fick starka smärtstillande tabletter som jag skulle ta tre gånger om dagen, men de glömde jag ofta bort att ta.
  • Y o L o

jag var uppe och gick efter 12 timmar, åt endast Naproxen hela tiden då jag inte tål starka tabletter. Jag gick själv till matsalen o åt där samma kväll. Det stramade men smärtan var ingen fara tyckte jag. Så var inte rädda för KS, jag kommer kräva det denna gång. Fast alla upplever det såklart olika.

Stassa skrev 2015-11-08 14:33:21 följande:

Jag hade inte så ont som jag trodde. Dagen efter tog jag mig bara upp från sängen två gånger för att kissa, och då med hjälp av en undersköterska. Jag fick lära mig att ligg-amma, vilket jag använde mig av mycket.

Sen fick vi stanna på sjukhuset 3 nätter, och det kändes bra.

Jag fick starka smärtstillande tabletter som jag skulle ta tre gånger om dagen, men de glömde jag ofta bort att ta.

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016