• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • Stjärnan1984
    LisanCF skrev 2015-11-05 06:26:39 följande:
    maila mig på [email protected] så att jag har ditt riktiga namn om du inte vill skriva ut det här förstås, jag addar dig som vän så kan jag därefter lägga till dig i gruppen!
    Jag skickar ett mejl till dig
  • fiskenova
    LisanCF skrev 2015-11-05 06:26:39 följande:
    maila mig på hoppsan1506@gmail.com så att jag har ditt riktiga namn om du inte vill skriva ut det här förstås, jag addar dig som vän så kan jag därefter lägga till dig i gruppen!
    Hej, har inte skrivit något än men bor i Stockholm och är i vecka 7, andra barnet. Jag mejlade på hoppsan-adressen men fick inget svar? Skulle gärna vara med i Facebookgruppen :).
  • AthenaA

Alltså fy tusan för illamåendet som plötsligt dykt upp! Är i vecka 7+ och innan har jag endast varit trött och haft ömma bröst. Värsta är att jag knappt klarar min pojkväns lukt, han är somalie och alla dessa somaliekryddor ???? Hoppas det lägger sig snart annars har vi problem haha Varit hemma från jobbet och legat helt deckad med feberkänsla hela dagen ... Hur mår ni andra?

• Mamacitaa

Jag har luktsinne som en blodhund säger mannen min ;) han luktar alla möjliga lukter .. vi var hos grannarna ifredags o jag höll på att dö,de luktade ost typ fotsvett eller nåt haha.

Annars har jag haft 2 bra dagar från starkt illamående o är bara trött men hemsk foglossning istället :(

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

Känner mig helt sjuk på kvällarna någon grymt trötthet och mår så illa så det känns som spyan kommer närsom. Tycker allting luktar medan min sambo inte tycker det luktar någonting om tex clentiner som han äter konstant. I morse luktade det socker och kväljningarna kommer direkt. Tycker det är svårt med mat för nu är jag inte sugen på något och för bara 1 vecka sedan var jag ett matvrak och gillade allt ha ha

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Stassa

Hej
    Var ett tag sen jag skrev (och läste) i gruppen. Varit för upptagen av bokslut på jobbet, sjuk 1,5 åring och denna enorma trötthet (somnar innan huvudet har landat på kudden).
    Jag ska på inskrivning den 19 nov, på Kronans MVC i Sundbyberg. Samma BM som med dottern, vilket jag bad om. Jag är nöjd med båge MVC och BM, men jag hade och andra sidan en ganska så okomplicerad graviditet.
    Vi bor i Sundbyberg, men vi fick ändå åka till Södertälje för förlossningen med dottern för att allt i Stockholm var fult (30 april 2014). Så det är jag lite orolig för att behöva göra igen. Nu var Södertälje helt fantastiskt, men nästa förlossning går kanske fortare, och jag vill inte föda i bilen (som en kollega till mig gjorde).

• En del av oss

[quote=75967222][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-06 10:32:39 följande:[/quote-nick]

Hej

Var ett tag sen jag skrev (och läste) i gruppen. Varit för upptagen av bokslut på jobbet, sjuk 1,5 åring och denna enorma trötthet (somnar innan huvudet har landat på kudden).

Jag ska på inskrivning den 19 nov, på Kronans MVC i Sundbyberg. Samma BM som med dottern, vilket jag bad om. Jag är nöjd med båge MVC och BM, men jag hade och andra sidan en ganska så okomplicerad graviditet.

Vi bor i Sundbyberg, men vi fick ändå åka till Södertälje för förlossningen med dottern för att allt i Stockholm var fult (30 april 2014). Så det är jag lite orolig för att behöva göra igen. Nu var Södertälje helt fantastiskt, men nästa förlossning går kanske fortare, och jag vill inte föda i bilen (som en kollega till mig gjorde).

[/

Förstår det. Huu nu blev jag rädd. Har 4 mil till det sjukhus jag önskar föda på. Min mamma har fött mig och mina syskon fort och vet inte om det är ärftligt.

• Stassa
    En del av oss skrev 2015-11-06 11:38:12 följande:

[quote=75967222][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-06 10:32:39 följande:[/quote-nick]

Hej

[/

Förstår det. Huu nu blev jag rädd. Har 4 mil till det sjukhus jag önskar föda på. Min mamma har fött mig och mina syskon fort och vet inte om det är ärftligt.

Min dotter hade nog kommit ut fort om hon inte hade legat med ansiktsbjudning, så det blev akutsnitt. Jag var öppen 10 cm när jag kom in, och sen satte krystvärkarna igång, vattnet gick och de konstaterade att hon satt fast, allt inom en timme.
  • En del av oss

[quote=75967995][quote-nick]Stassa skrev 2015-11-06 13:51:41 följande:[/quote-nick]

Min dotter hade nog kommit ut fort om hon inte hade legat med ansiktsbjudning, så det blev akutsnitt. Jag var öppen 10 cm när jag kom in, och sen satte krystvärkarna igång, vattnet gick och de konstaterade att hon satt fast, allt inom en timme.

[/

Hur tänker du göra denna gång? Tälta utanför förlossningen 2 veckor innan BF?

• Y o L o

Hur blev akutsnittet då? Blev du sövd? Hur snabbt fick de ut henne från att snitt bestämdes? Var det urakut?

Stassa skrev 2015-11-06 13:51:41 följande:

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016