• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • 2013januari
    Dance dance dance skrev 2015-11-02 11:33:02 följande:

Hänger på tråden. Bor i söderort och har bf 2 juni enligt bm, men jag är rätt säker på att jag kommer bli framflyttad efter första ultraljudet.

Välkommen :)
  • LisanCF
    Hej allihopa! En facebookgrupp är startad , dock är den hemlig så går ej att söka fram. Maila mig på hoppsan1506@gmail.com så lägger jag till dig som vän för att kunna adda i gruppen (lite omständigt men så tidigt i grav än så många med mig vill vara uberhemliga:)) 
  • En del av oss

[quote=75949228][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 08:06:09 följande:[/quote-nick]

8500 plus ultraljud så 9100 borde det bli. Min bm säger att man numera får NIPT när kub risken är hög (över 1:200) innan man går vidare med fostervattensprov men kub har ändå en felmarginal med mätningen vad jag förstår plus att det kan dröja från kub, eventuellt NIPT och sen ändå ett fvp eller mkp då är man kanske i vecka 14-15-16 innan åtgärd kan göras. NIPT från v 10 känns därför bättre... I alla fall för oss...

[/

Men risk 1:200 eller högre är det väl inte för det är ju låg sannolikhet för trisomi 13 18 och 21. Jag vet inte vad jag göra. NIPT finns det tyvärr ingen ekonomisk möjlighet för och MKP verkar för läskigt och vad jag läst mig till högre risk för mf än FVP. FVP är så sent och ända anledningen till det för min del är att fler kromosomavvikelser skulle undersökas men då ska man ha medicinska skäl för det och det finns inga. Min systers son föddes med klumpfot men vet inte om det är skäl nog. Kub undersöks bara 3 olika avvikelser varav 2 dödliga och det känns för mig inte tillräckligt. Så himla kluven.

Låter kanske hårt men sambon och jag är överens att skulle det vara hög risk att avbryta fast det beror på vad det är, vill inte sätta ett barn till världen som inte kommer kunna få ett värdigt liv. Hoppas verkligen slippa ta ställning till det men vi vet våra resurser. Jag ser så många som mest gör KUB för att få se bebis och inte tagit ställning till något och vad det egentligen är till för.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • LisanCF
    LisanCF skrev 2015-11-02 12:11:06 följande:
    Hej allihopa! En facebookgrupp är startad , dock är den hemlig så går ej att söka fram. Maila mig på [email protected] så lägger jag till dig som vän för att kunna adda i gruppen (lite omständigt men så tidigt i grav än så många med mig vill vara uberhemliga:)) 
    Skriv gärna om n i har angett ort eller hur er profilbild ser ut så blir det lättare att hitta:)
  • LisanCF
    Obeslutsam skrev 2015-11-01 21:30:25 följande:

Hur blev det med Facebook-gruppen?

Ang MVC har jag bokat inskrivning hos min lokala till samma kvinna jag gick till förra graviditeten.. Och inte riktigt trivdes med. Det känns lite jobbigt. Dessutom är jag nu ensamstående, oplanerat gravid och skulle egentligen gärna vilja gå till en MVC där man hade lite extra koll på vad det innebär. Nån som har tips? Helst norrort. Valde den här pga närhet till jobb etc och nu när tröttheten har kidnappat min kropp känns det svårt att tänka att jag ska orka ta mig nånstans alls. Men samtidigt är det ju viktigt att det känns bra med... :(

Finns en startad:) Maila mig på hoppsan1506@gmail.com så addar jag dig som vän för att kunna lägga till i gruppen!
  • En del av oss

Nån som kommer lista sig på BB Sofia eller är det bara jag som funderar på det?

Någon i gruppen som tycker det skulle vara roligt och ses någon gång och gravidfika och snacka? Har behov av mammakompisar då nästan alla mina vänner har barn som inte är så små längre.

• En del av oss

Hur hittar man gruppen på FB? Kan någon lägga till mig sara pettersson som är mitt alias där då jag inte vil outa min graviditet där än, profilbild bebisar ha ha bor i Stockholm

• LisanCF
    En del av oss skrev 2015-11-02 12:23:22 följande:

Hur hittar man gruppen på FB? Kan någon lägga till mig sara pettersson som är mitt alias där då jag inte vil outa min graviditet där än, profilbild bebisar ha ha bor i Stockholm

HIttar dig inte där, finns väldans många Sara Pettersson, har du lagt till kommun eller någon mailadress jag kan söka på?
  • Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-02 12:19:53 följande:

Nån som kommer lista sig på BB Sofia eller är det bara jag som funderar på det?

Någon i gruppen som tycker det skulle vara roligt och ses någon gång och gravidfika och snacka? Har behov av mammakompisar då nästan alla mina vänner har barn som inte är så små längre.

Jag födde mitt senaste barn där och föder gärna där igen. Men vi får se vart platserna finns i sommar :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016