• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • Y o L o

Jag har valt Mvc Liljeholmen. Inte så imponerade av dem förra graviditeten men väljer det för närheten. Hade jag haft tid o ork hade jag valt Mama Mia.

• En del av oss

Vad är för speciellt med Mama Mia? Tycker det är så stressigt och där och lite lätt löpande band där och långa telefonköer.

• Sara222
    En del av oss skrev 2015-10-31 22:50:39 följande:

Vad är för speciellt med Mama Mia? Tycker det är så stressigt och där och lite lätt löpande band där och långa telefonköer.

Allt beror väl på vilken barnmorska man får och jag gillar min där. Sen är det bra att de både utför ultraljud själva och har en egen läkare på plats...
  • 2013januari
    Y o L o skrev 2015-10-31 22:31:35 följande:

Jag har valt Mvc Liljeholmen. Inte så imponerade av dem förra graviditeten men väljer det för närheten. Hade jag haft tid o ork hade jag valt Mama Mia.

MamaMia hamnade vi på när värt BVC försvann förra gången. Inte imponerad och lite opersonligt med telefonköer som ringer upp, mkt omsättning på barnmorskorna (i alla fall i Solna) så vi bytte gällande BVC, skulle därför inte välja det för MVC heller utan tog min gamla bm som egentligen gått i pension men jobbar ett par dagar i veckan! Supermysig... Kunnig... Fixar alltid ul om man är minsta orolig!
  • En del av oss

[quote=75945346][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-01 07:23:44 följande:[/quote-nick]

MamaMia hamnade vi på när värt BVC försvann förra gången. Inte imponerad och lite opersonligt med telefonköer som ringer upp, mkt omsättning på barnmorskorna (i alla fall i Solna) så vi bytte gällande BVC, skulle därför inte välja det för MVC heller utan tog min gamla bm som egentligen gått i pension men jobbar ett par dagar i veckan! Supermysig... Kunnig... Fixar alltid ul om man är minsta orolig!

[/

Går du hos Privata barnmorskor möjligtvis? Har sama erfarenhet av Mama Mia fast gyndelen då men har hört från vänner som gått på Mama Mia mödravård.

Den mvc jag valt har också läkare på sin mottagning, tror dom allra flesta mvc har det.

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-01 10:15:27 följande:

[quote=75945346][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-01 07:23:44 följande:[/quote-nick]

[/

Går du hos Privata barnmorskor möjligtvis? Har sama erfarenhet av Mama Mia fast gyndelen då men har hört från vänner som gått på Mama Mia mödravård.

Den mvc jag valt har också läkare på sin mottagning, tror dom allra flesta mvc har det.

Precis. Skulle inte byta :) personligt, hemtrevligt och väldigt duktiga!
  • En del av oss

[quote=75947655][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-01 19:07:20 följande:[/quote-nick]

[/

Går du hos Birgitta?

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-01 19:51:59 följande:

[quote=75947655][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-01 19:07:20 följande:[/quote-nick]

[/

Går du hos Birgitta?

Nej hon jobbar väl inte mer? Nej en av de andra vill inte lämna ut något namn här. Vem går du hos?
  • En del av oss

[quote=75947863][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-01 19:56:45 följande:[/quote-nick]

Nej hon jobbar väl inte mer? Nej en av de andra vill inte lämna ut något namn här. Vem går du hos?

[/

Okej men den gamla är väl grundaren? Jag går hos E! Kan du beräta mer om mottagningen. Jag har aldrig varit där. Hur brukar inskrivningen gå till?

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-01 20:19:49 följande:

[quote=75947863][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-01 19:56:45 följande:[/quote-nick]

[/

Okej men den gamla är väl grundaren? Jag går hos E! Kan du beräta mer om mottagningen. Jag har aldrig varit där. Hur brukar inskrivningen gå till?

Ja precis det är hon som äger det.
    Inskrivningen minns jag knappt det är många år sedan nu men för mig att man tog alla prover, pratade lite osv. Fick ett ul med samtidigt minns jag för jag nämnde att jag va så orolig... På den tiden fanns ultraljudsbarnmorskorna i samma lokal så jag fick ett direkt... Sen gillade jag att det va så personligt, att man vände sig dit så svarade alltid någon.

Har du redan varit där eller hade du barn sen förut? Hängde inte med? Eller bokat tid menade du kanske...?
Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016