• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • LisanCF
    LisanCF skrev 2015-10-29 09:23:44 följande:

Jag har skapat en facebookgrupp för de som vill joina, dock är den hemlig då jag gissar att många som jag har för avsikt att hålla det hemligt ett tag ännu. Lite snöpligt om det publikt kommer upp att man gått med i 06-2015 Stockholmsbebisar på feeden:/ Så, ni som vill bli tillagda, säg till så fixar jag:)

Å vill du inte skriva ditt namn publikt går det bra att maila mig på hoppsan1506@gmail.com
  • En del av oss

Vad tar ni för vitaminer osv förutom Folsyra nu? Jag tar 1 vitamintablett från Apoteket och omega 3 samt Albyl Minor varje dag och så Levaxin då. Så jädra svårt och svälja stora tabletter bara.

• hep
    Sara222 skrev 2015-10-28 14:29:39 följande:
    Bor också i söderort och väntar 3:e den 13:e juni :)
    Kul! Hur gamla är de andra barnen? Och vilken mvc har ni valt? 
  • hep
    En del av oss skrev 2015-10-29 14:17:16 följande:

Vad tar ni för vitaminer osv förutom Folsyra nu? Jag tar 1 vitamintablett från Apoteket och omega 3 samt Albyl Minor varje dag och så Levaxin då. Så jädra svårt och svälja stora tabletter bara.

Jag äter Gravid vitamintabletterna som innehåller massa olika vitaminer + folsyra. 
  • AthenaA
    En del av oss skrev 2015-10-29 14:17:16 följande:

Förutom folsyra bara vanliga vitaminer sport.Dock har jag verkligen svårt att få i mig fisk så behöver komplettera med omega 3. Jag äter även sedan tidigare Lergigan för sömnproblem vilket jag fortsatt och fortsätter med. Hoppas att jag ska kunna sova utan och provar ibland men har inte funkat hittills. Men det tar ju bort delar av illamåendet också så det är skönt.
  • Sara222
    emeliestina skrev 2015-10-29 11:32:34 följande:

Åh kul att hitta en grupp som passar in!! Bf i slutet på juni (förmodligen, aningen osäkert) 

någon som varit på södermalms barnmorskor? barnsängsgatan 21

Har skrivit in mig där och hoppas väl att man som förstföderska ska få ett bra bemötande 

Mamamia söder är annars jättebra. Har varit där med båda mina killar och ska även dit den här graviditeten.
  • Sara222
    hep skrev 2015-10-30 15:48:07 följande:

Kul! Hur gamla är de andra barnen? Och vilken mvc har ni valt? 

Har två killar, 5 och 3 1/2. Har valt mamamia söder för tredje gången :). Du då?
  • Stjärnan1984

Jag har också valt Mamma Mia Söder på inrådan av min syster som gått där. Jag ska på första besöket på fredag i nästa vecka. När jag ringde för att boka tid lät de väldigt vänliga . Det ska bli spännande och gå dit men samtidigt känns det lite overkligt, är första barnet för oss

• Sara222
    Stjärnan1984 skrev 2015-10-31 16:23:32 följande:

Jag har också valt Mamma Mia Söder på inrådan av min syster som gått där. Jag ska på första besöket på fredag i nästa vecka. När jag ringde för att boka tid lät de väldigt vänliga . Det ska bli spännande och gå dit men samtidigt känns det lite overkligt, är första barnet för oss . 

Bra val, jättebra där! :)
  • En del av oss

Jag har valt Privata Barnmorskor.

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016