• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • Cleo1

Hej! Ansluter här jag med.Väntar,om allt går väl,tredje barnet i början av Juni.Har tvillingpojkar på nyss fyllda två år.Var på Vul idag då jag varit lite nojjig för att få tvillingar igen,men läkaren har bara hittat en liten parvel så jag får väl tro på det har dock ett missfall i vintras i bagaget i v 9 så tar det lite med en klackspark eller vad man ska säga några veckor till.Här blir det kub,har nyss fyllt 41 så det är väl nu eller aldrig om det ska bli ett syskon.Gick på KS Solna under grav med killarna på UL,de var bra så går gärna dit igen.Bor i Södra stockholm.

• Stassa
    LisanCF skrev 2015-10-19 14:53:04 följande:

Vad roligt att se att vi börjar bli ett par stycken:)
    Min första dotter är född i april -14 så hon kommer att vara drygt två om allt går som det ska! Vi bor i Älta sen två år tillbaka men ursprungligen från Solna. Hur mår ni? Har ni fått tid på MVC ännu?

Min första är också en tjej född i april, så mellan mina blir det också lite drygt två år. Vi hade velat ha lite tätare, men det tog 6 månader och ett missfall innan denna gång.
  • AthenaA

Hej! Här väntas också första lilla ungen! Om allt går som det ska i slutet av juni. Bor i västerort och hänger gärna med här i sthlm's gruppen ????????

• En del av oss

Hej! Joinar gärna denna grupp. Är 41 år och bor söder om Stockholm och väntar första barnet i månadsskiftet juni/juli. Är nu i v3+3 så väldigt tidigt än.

• Dagsmeja

Hej! Jag bor på Kungsholmen och väntar andra barnet med BF 16 juni. Första barnet kommer då att vara precis 2,5 år. Kul att följas åt!

• Y o L o

Hej. Hoppar in här jag med. Precis plussat, vet inte när jag har bf eftersom jag inte hann få mens emellan att jag slutade med minipe och blev gravid. Gissar slutet av juni/början av augusti. Blir andra barnet, har en på 20 månader här hemma. Själv är jag 37 år och bor precis söder om söder. Känns läskigt och spännande, mycket funderingar om hur det ska bli allting.

• Y o L o

[quote=75896023][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-10-19 16:57:22 följande:[/quote-nick]

Jag e super trött o super illamående..Går runt och känner mig bakis :( kände inte såhär med mina andra små troll.

Jag var på MVC idag,tog prover och pratade om tidigare graviditeter. Kommer få en tid för tidigt ultraljud o sen skulle jag fundera på om jag vill göra kub..kan tilläggas att jag är 29 år.

Någon här som ska göra kub?

[/

Jag kommer garanterat göra kub även denna gång. Skulle helst göra Nipt men känns dyrt om kub verkar ok. Kub är ju dessutom en chans att se den lilla en gång extra :)

• AthenaA
    Mamacitaa skrev 2015-10-19 16:57:22 följande:

Jag e super trött o super illamående..Går runt och känner mig bakis :( kände inte såhär med mina andra små troll.

Jag var på MVC idag,tog prover och pratade om tidigare graviditeter. Kommer få en tid för tidigt ultraljud o sen skulle jag fundera på om jag vill göra kub..kan tilläggas att jag är 29 år.

Jag ska göra kub, vet inte när det blir då jag har inskrivning hos barnmorskan den 23 november (är i vecka 5+4 nu). Hon sa att jag ska ha läst om det tills dess i alla fall. Jag är 34 och kommer vara 35 när bebis kommer och det är min första. Hoppas verkligen att testet visar bra annars blir det jobbigt :/ Vet du om det är barnmorskan som gör kubtestet?
  • En del av oss
    Y o L o skrev 2015-10-25 08:22:46 följande:

[quote=75896023][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-10-19 16:57:22 följande:[/quote-nick]

[/

Jag kommer garanterat göra kub även denna gång. Skulle helst göra Nipt men känns dyrt om kub verkar ok. Kub är ju dessutom en chans att se den lilla en gång extra :)

Ursäkta om jag frågar men skrev inte du inlägget ovan att du var 37 år med ett barn på 20 månader och sedan nästa att du är 29 år? Får inte ihop det. Har MVC öppet före kl 8 på morgonen?

Jag kommer göra fostervattenprov eftersom jag inte känner mig nöjd med bara en sannolikhetsbedömning men ska prata mer om detta när jag ska på inskrivning om några veckor.
  • En del av oss

Förlåt såg nu att du besvarat en fråga.

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016