• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • LisanCF
    Ajvar skrev 2015-10-28 11:24:10 följande:
    Ohh, har vi samma bf tro? Typ 27-29 juni?
    direkt när jag plussat blev jag rädd för att träna.. Läste alldeles för mkt skit om "inte bära tungt" och dittendatten - men sen sket jag fullständigt i det och körde på som vanligt. Mitt psyke skulle gå bananas av att lägga ner det jag älskar. Ett missfall är något kemiskt - att vi skulle lyckas "stöta ut" fostret finns inte en chans. Så; jag tränar 6-7 gånger i veckan varav 2 lite högre tempo än de andra passen, men har skippat de allra högsta topparna på intervallpassen och legat på 80% av maxpuls då istället. Funkar för att stilla mitt träningsbegär. Jag tänker dock inte toppa några resultat det kommande året utan ser träningen mer som "underhållningsarbete" medan jag bakar bebis :). Om kroppen pallar så kör jag på så länge kan kan :)
    AthenaA skrev 2015-10-28 09:36:19 följande:

Paniken när både vattnet i toan och pappret är rött (rödare)!!! så är det bara att jag ätit lite för mycket rödbetor hahaha Lättnad.... :) Inne i vecka 5+6 i dag! Tröttheten är mindre, brösten fortsätter sträva efter att likna Pamela Andersson men inga kräkningar! Dock är jag så sjukt torr i munnen och har varit i över en vecka någon mer som är det? Sen undrar jag hur ni gör med träning under graviditeten? Jag tränar vanligtvis tung styrketräning och nu när tröttheten och andfåddheten lagt sig lite vill jag komma igång igen! Min Pojkvän blir lite orolig dock.... Tankar?

• LisanCF

Paniken när både vattnet i toan och pappret är rött (rödare)!!! så är det bara att jag ätit lite för mycket rödbetor hahaha Lättnad.... :) Inne i vecka 5+6 i dag! Tröttheten är mindre, brösten fortsätter sträva efter att likna Pamela Andersson men inga kräkningar! Dock är jag så sjukt torr i munnen och har varit i över en vecka någon mer som är det? Sen undrar jag hur ni gör med träning under graviditeten? Jag tränar vanligtvis tung styrketräning och nu när tröttheten och andfåddheten lagt sig lite vill jag komma igång igen! Min Pojkvän blir lite orolig dock.... Tankar?

Det enda du egentligen ska tänka på längre in i graviditeten är att kapa det mest intensiva, typ HIT. Jag tränade och ledde pass dagen innan min förra kom, må hända inte så smidig sista veckorna men jag mådde toppen av det. Jag hade vart lite försiktig med de tunga lyften iom att allt blir mjukare och luckras upp men det tror jag att du kommer att känna själv. Lyssna på kroppen helt enkelt:) 
  • LisanCF
    En del av oss skrev 2015-10-28 09:40:34 följande:

Ska på inskrivning den 12 november.

Vilken MVC har ni valt att gå på?

Jag är inskriven på Mama Mia City, gick där förra graviditeten och vare supernöjd. Testade förra veckan att skriva in mig på den som låg närmst men det visade sig var ett stolpskott. Tyvärr var hon både extremt glömsk och oprofessionell men sen vart det inte värst mycket smidigare då jag ändå behövde åka över halva stan för att denna mottagning inte hade UL.
  • AthenaA
    Ajvar skrev 2015-10-28 11:24:10 följande:
    direkt när jag plussat blev jag rädd för att träna.. Läste alldeles för mkt skit om "inte bära tungt" och dittendatten - men sen sket jag fullständigt i det och körde på som vanligt. Mitt psyke skulle gå bananas av att lägga ner det jag älskar. Ett missfall är något kemiskt - att vi skulle lyckas "stöta ut" fostret finns inte en chans. Så; jag tränar 6-7 gånger i veckan varav 2 lite högre tempo än de andra passen, men har skippat de allra högsta topparna på intervallpassen och legat på 80% av maxpuls då istället. Funkar för att stilla mitt träningsbegär. Jag tänker dock inte toppa några resultat det kommande året utan ser träningen mer som "underhållningsarbete" medan jag bakar bebis :). Om kroppen pallar så kör jag på så länge kan kan :)
    Nej precis det borde ju vara lugnt att bara känna av vad man orkar och träna lite smart. Dom här återstående 8 månaderna handlar ju inte om att bygga muskler haha Jag är ganska lat när det gäller högintensiv träning utan är mer inne på att lyfta tungt så är väl bara att sänka vikten vid behov. Mest min pojkvän som är orolig haha

Med min beräkning borde jag ha bf runt den 23 juni så vi är nästan på samma :)
  • AthenaA
    LisanCF skrev 2015-10-28 13:09:15 följande:
    Det enda du egentligen ska tänka på längre in i graviditeten är att kapa det mest intensiva, typ HIT. Jag tränade och ledde pass dagen innan min förra kom, må hända inte så smidig sista veckorna men jag mådde toppen av det. Jag hade vart lite försiktig med de tunga lyften iom att allt blir mjukare och luckras upp men det tror jag att du kommer att känna själv. Lyssna på kroppen helt enkelt:) 
    Låter vettigt! :) Jag kör sällan högintensiv träning så bara att hålla koll på vikten och inte göra för djupa knäböj kan jag tänka mig! Tack för ditt svar :)
  • AthenaA

Jag har valt att gå till den närmaste här ute hos mig i en av västerorterna då det kändes mest bekvämt.
  • Sara222

Jag brukar också styrketräna 3-4 ggr/v men de senaste två veckorna har det bara INTE gått. Är så sjukt trött och känner mig snurrig och anfådd. Jag har också tänkt komma igång så fort det lägger sig. Jag pratade med min kompis som är gyminstruktör och han sa att man ska lyssna på kroppen och inte höra tex benböj osv som bäckenet och magen är involverade i men annars kan man träna på som innan om det känns bra...
  • Sara222
    hep skrev 2015-10-28 11:38:25 följande:

Hej! Hoppar in här. 34 år söderort! väntar tredje barnet.

Har bf mellan 30 maj och 2 juni 2016. Gjorde en tidig vul för två veckor sen och såg lilla ärtans hjärta ticka! Förra veckan var vi på inskrivning i Liljeholmen och den 12/11 blir det återbesök och inbokning av KUB ul :/ 

Bor också i söderort och väntar 3:e den 13:e juni :)
  • Mamacitaa

Den närmast mig just nu. Hade mama Mia city förra gng och är mkt nöjda med dom men orkar inte åka in till stan denna gng för besök osv.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

[quote=75931158][quote-nick]Ajvar skrev 2015-10-28 11:24:10 följande:[/quote-nick]

[/

Såg du inte nyhetsmorgon igår att den nya studien visar på att styrketräning är bra både före under och efter graviditeten. Jag tänker fortsätta träna så länge jag orkar.

Styrketräning förhindrar oftast ont i kroppen, illamående och underlättar födandet.

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016