Ajvar skrev 2015-10-28 11:24:10 följande:
Ohh, har vi samma bf tro? Typ 27-29 juni?
direkt när jag plussat blev jag rädd för att träna.. Läste alldeles för mkt skit om "inte bära tungt" och dittendatten - men sen sket jag fullständigt i det och körde på som vanligt. Mitt psyke skulle gå bananas av att lägga ner det jag älskar. Ett missfall är något kemiskt - att vi skulle lyckas "stöta ut" fostret finns inte en chans. Så; jag tränar 6-7 gånger i veckan varav 2 lite högre tempo än de andra passen, men har skippat de allra högsta topparna på intervallpassen och legat på 80% av maxpuls då istället. Funkar för att stilla mitt träningsbegär. Jag tänker dock inte toppa några resultat det kommande året utan ser träningen mer som "underhållningsarbete" medan jag bakar bebis :). Om kroppen pallar så kör jag på så länge kan kan :)
Nej precis det borde ju vara lugnt att bara känna av vad man orkar och träna lite smart. Dom här återstående 8 månaderna handlar ju inte om att bygga muskler haha Jag är ganska lat när det gäller högintensiv träning utan är mer inne på att lyfta tungt så är väl bara att sänka vikten vid behov. Mest min pojkvän som är orolig haha
Med min beräkning borde jag ha bf runt den 23 juni så vi är nästan på samma :)