• LisanCF

Stockholmsbebisar Juni 2016

Då jag missade allt vad grupper å dylikt är vid min förra och första graviditet så tänkte jag vara lite klokare denna gång:) Startar en nu och hoppas på att få med mig lite andra mammor eller blivande mammor i närområdet Stockholm!

Jag plussade i söndags och har idag 4+6 så BF borde bli 16 juni om det går vägen!

• Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016
  • LisanCF
    Stassa skrev 2015-10-26 11:46:00 följande:

Jag gick in i vecka 7 i lördags och är alltså idag på 6+2. Eftersom det är andra barnet har jag inte ringt MVC ännu. Vet ni när jag bör gör det. Jag ska definitivt höra KUB, vilket jag gjorde med första också. Dels för att veta om sannolikheten är att bebben är friskt, men sen är det ju kul att kila på den också.
    Mina ända graviditets tecken är att jag är grymt trött, men det skulle jag kunna vara pga höstmörkret och gnällig 1,5 åring på nätterna. Sen har jag ibland lite känningar att det "drar" i tjejmagen.

Då är vi exakt lika långt gångna:) Jag ska på inskrivning idag men mest för att jag bara vill få säkerställt att jag inte har missat med 4 veckor.. Blir KUB för oss även denna gång, är 34 år så det spelar så klart in men känner precis som du, ett extra tillfälle att få kika på den! Jag vet faktisk tinte vad som rekommenderas, förra gången kastade jag mig på telefon och bokade men denna gång känner jag mig mer lugn i vad som är på G.
    Är rätt så förskonad på symtom ännu men det var jag även förra gången, lite lätt illamående då jag stiger upp men en halv finncrisp så är  det under kontroll igen.Har ju också en 18 månaders hemma så högst oklart om det är det befintliga minussaldot på sömnkontot eller nr 2 som visar sig:)
  • Citrusfrukt

Hoppar också in här.

31år och bor strax nordväst om Stockholm.

Är lite osäkert med bf datum men bör vara mellan 29 maj och 2 juni :)

• LisanCF
    Var på inskrivningssamtal igår, känns helt plötsligt lite mer på riktigt:) Har fått ett tidigt UL för att säkerställa så att BF inte är 4 veckor tidigare.. Så om två veckor får vi se den där lilla krabaten för första gången, spännande också att få klarhet i om det är juni el maj som gäller. Om det är som jag tror så korrigerades BF lite till 19/6 istf 16/6 som jag själv hade räknat fram.
    Har ni andra varit på inskrivning ännu?
  • Mamacitaa

Jag var på inskrivning förra måndagen :) nästa gng Blir 17 dec. .så långt i mellan.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Y o L o

Nej har inte ringt Mvc än.

LisanCF va kul att snart få se din inneboende. Känns långt kvar för mig, eftersom jag tror att jag bara är i v 5. UL är så häftigt tycker jag.

• AthenaA

Paniken när både vattnet i toan och pappret är rött (rödare)!!! så är det bara att jag ätit lite för mycket rödbetor hahaha Lättnad.... :) Inne i vecka 5+6 i dag! Tröttheten är mindre, brösten fortsätter sträva efter att likna Pamela Andersson men inga kräkningar! Dock är jag så sjukt torr i munnen och har varit i över en vecka någon mer som är det? Sen undrar jag hur ni gör med träning under graviditeten? Jag tränar vanligtvis tung styrketräning och nu när tröttheten och andfåddheten lagt sig lite vill jag komma igång igen! Min Pojkvän blir lite orolig dock.... Tankar?

• En del av oss

Ska på inskrivning den 12 november.

Vilken MVC har ni valt att gå på?

• Ajvar
    AthenaA skrev 2015-10-28 09:36:19 följande:

Paniken när både vattnet i toan och pappret är rött (rödare)!!! så är det bara att jag ätit lite för mycket rödbetor hahaha Lättnad.... :) Inne i vecka 5+6 i dag! Tröttheten är mindre, brösten fortsätter sträva efter att likna Pamela Andersson men inga kräkningar! Dock är jag så sjukt torr i munnen och har varit i över en vecka någon mer som är det? Sen undrar jag hur ni gör med träning under graviditeten? Jag tränar vanligtvis tung styrketräning och nu när tröttheten och andfåddheten lagt sig lite vill jag komma igång igen! Min Pojkvän blir lite orolig dock.... Tankar?

Ohh, har vi samma bf tro? Typ 27-29 juni?
    direkt när jag plussat blev jag rädd för att träna.. Läste alldeles för mkt skit om "inte bära tungt" och dittendatten - men sen sket jag fullständigt i det och körde på som vanligt. Mitt psyke skulle gå bananas av att lägga ner det jag älskar. Ett missfall är något kemiskt - att vi skulle lyckas "stöta ut" fostret finns inte en chans. Så; jag tränar 6-7 gånger i veckan varav 2 lite högre tempo än de andra passen, men har skippat de allra högsta topparna på intervallpassen och legat på 80% av maxpuls då istället. Funkar för att stilla mitt träningsbegär. Jag tänker dock inte toppa några resultat det kommande året utan ser träningen mer som "underhållningsarbete" medan jag bakar bebis :). Om kroppen pallar så kör jag på så länge kan kan :)
  • Ajvar
    En del av oss skrev 2015-10-28 09:40:34 följande:

Ska på inskrivning den 12 november.

Vilken MVC har ni valt att gå på?

Jag har inskrivning 4 nov - antagligen för tidigt men barnmorskan tror att jag då är i vecka 11 medan jag ju vet att jag är i typ vecka 7-8 max eftersom jag har oregelbunden mens och ÄL pga PCOS.
    Jag kör Liljeholmen. Nära till jobbet och så finns privat ultraljud i närheten. Du?
  • hep

Hej! Hoppar in här. 34 år söderort! väntar tredje barnet.
    Har bf mellan 30 maj och 2 juni 2016. Gjorde en tidig vul för två veckor sen och såg lilla ärtans hjärta ticka! Förra veckan var vi på inskrivning i Liljeholmen och den 12/11 blir det återbesök och inbokning av KUB ul :/ 

Svar på tråden Stockholmsbebisar Juni 2016