• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Bjoork

Hej! Jag är 20 år och sambon 22 år, bor i blekingelän. Är i vecka 6 (5+0), ska på ett VUL på onsdag för att fastanställa graviditetens exakta längd eftersom jag inte fick tillbaka mensen efter att sonen föddes september 2015. Denna graviditeten var oplanerad med mycket välkommen ändå. :)

• En del av oss

[quote=76029328][quote-nick]Bjoork skrev 2015-11-21 13:05:24 följande:[/quote-nick]

Hej! Jag är 20 år och sambon 22 år, bor i blekingelän. Är i vecka 6 (5+0), ska på ett VUL på onsdag för att fastanställa graviditetens exakta längd eftersom jag inte fick tillbaka mensen efter att sonen föddes september 2015. Denna graviditeten var oplanerad med mycket välkommen ändå. :)

[/

Välkommen. Oj det var snabbt jobbat att bli gravid direkt efter sonens födsel.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76029313][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-21 12:58:46 följande:[/quote-nick]

Usch jag har fått en liten depp idag. Kände bara "herregud vad har jag gjort, ska jag ha ett till barn" och så känner jag mig hemsk som ljuger på jobbet. De räknar med mig i ett stort projekt närmsta året o så går jag o vet att jag inte kommer vara där.

Det enda lustiga i det hela är att jag läste precis om v 9 som jag är i nu och då står det just om att det är vanligt att känna såhär. Det gör faktiskt att det känns lite lättare. Men just nu är det som att jag glömt att jag faktiskt önskat mig ett till barn. Usch känner mig som en hemsk människa just nu.

[/

Kram, du kan inte berätta för din chef hur läget är att du är gravid?

Vi är lika långt gångna, gick också in i v.9 idag (8+0)

• Rosen5824
    Cadencee skrev 2015-11-21 08:20:04 följande:
    Jag bor i Jönköping, vi tillhör samma landsting. Min bm sa att de börjat nyligen med att erbjuda ett tidigt ul i vecka 11-13 för dom som vill se bebisen men inte göra kub för det. Fråga om det! Borde ju vara samma eftersom de e samma landsting?
    Jo jag ska på ett UL i vecka 13, men det känns som en evighet :) 
    Bjoork skrev 2015-11-21 13:05:24 följande:

Vad trevligt! Välkommen!
    Y o L o skrev 2015-11-21 12:58:46 följande:

Usch jag har fått en liten depp idag. Kände bara "herregud vad har jag gjort, ska jag ha ett till barn" och så känner jag mig hemsk som ljuger på jobbet. De räknar med mig i ett stort projekt närmsta året o så går jag o vet att jag inte kommer vara där.

Det enda lustiga i det hela är att jag läste precis om v 9 som jag är i nu och då står det just om att det är vanligt att känna såhär. Det gör faktiskt att det känns lite lättare. Men just nu är det som att jag glömt att jag faktiskt önskat mig ett till barn. Usch känner mig som en hemsk människa just nu.

Usch vad jobbigt läge för dig. Men berätta för din chef! De kommer förstå och du slipper att känna oro. Lycka till! Kram 
  • Mamacitaa
    Bjoork skrev 2015-11-21 13:05:24 följande:

Grattis och välkommen :)

Yolo: HR haft samma känsla som dig ett antal gng. Idag är jag trött o.illamående. .orkar ingenting men får ta mig i kragen för barnen skulle. Men funderar oxå på allt möjligt denna gng.

Va ska ni alla göra ihelgen nu då?:)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Y o L o

Tack för era svar. Har haft mamma här idag o att se henne med min dotter o höra hur hon längtar tills den i magen kommer har fått mig att må bra.

Lustigt, ni som skrev att jag kan ju berätta för chefen, den tanken har inte ens slagit mig, men det är ju faktiskt en väldigt bra lösning. Lite läskigt bara.

• 111110

Goder kväll på er allihopa ☺️ Hoppas jag får vara med i eran grupp, jag plussade nu ikväll och enligt mina uträkningar så ska lillen komma i slutet av juni.. Men då jag har pcos och brukar snitta med 2 menstruationer per år så är jag inte säker. Men ska ringa bm direkt på måndag om att få komma dit för att kolla upp. Vi har en son på nyss fyllda 4 år, har försökt i 3 år med ett syskon håller på att försöka gå ner i vikt för att vi skulle kunna få hjälp att bli gravid men tydligen så behövs inte det. Nu håller vi tummen för att detta ska hålla sig då vi haft missfall på dom här 3 åren vi försökt.

• En del av oss

[quote=76031314][quote-nick]111110 skrev 2015-11-21 23:51:34 följande:[/quote-nick]

Goder kväll på er allihopa ?? Hoppas jag får vara med i eran grupp, jag plussade nu ikväll och enligt mina uträkningar så ska lillen komma i slutet av juni.. Men då jag har pcos och brukar snitta med 2 menstruationer per år så är jag inte säker. Men ska ringa bm direkt på måndag om att få komma dit för att kolla upp. Vi har en son på nyss fyllda 4 år, har försökt i 3 år med ett syskon håller på att försöka gå ner i vikt för att vi skulle kunna få hjälp att bli gravid men tydligen så behövs inte det. Nu håller vi tummen för att detta ska hålla sig då vi haft missfall på dom här 3 åren vi försökt.

[/

Välkommen!

• 111110
    En del av oss skrev 2015-11-22 02:09:28 följande:
    [quote=76031314][quote-nick]111110 skrev 2015-11-21 23:51:34 följande:[/quote-nick] Goder kväll på er allihopa ?? Hoppas jag får vara med i eran grupp, jag plussade nu ikväll och enligt mina uträkningar så ska lillen komma i slutet av juni.. Men då jag har pcos och brukar snitta med 2 menstruationer per år så är jag inte säker. Men ska ringa bm direkt på måndag om att få komma dit för att kolla upp. Vi har en son på nyss fyllda 4 år, har försökt i 3 år med ett syskon håller på att försöka gå ner i vikt för att vi skulle kunna få hjälp att bli gravid men tydligen så behövs inte det. Nu håller vi tummen för att detta ska hålla sig då vi haft missfall på dom här 3 åren vi försökt. [/ Välkommen!

Tackar tackar ☺️
  • Rosen5824
    111110 skrev 2015-11-21 23:51:34 följande:

Goder kväll på er allihopa ?? Hoppas jag får vara med i eran grupp, jag plussade nu ikväll och enligt mina uträkningar så ska lillen komma i slutet av juni.. Men då jag har pcos och brukar snitta med 2 menstruationer per år så är jag inte säker. Men ska ringa bm direkt på måndag om att få komma dit för att kolla upp. Vi har en son på nyss fyllda 4 år, har försökt i 3 år med ett syskon håller på att försöka gå ner i vikt för att vi skulle kunna få hjälp att bli gravid men tydligen så behövs inte det. Nu håller vi tummen för att detta ska hålla sig då vi haft missfall på dom här 3 åren vi försökt.

Å vad kul! Välkommen! Då måste du vara i v.9 eller 10 redan. Grattis, hoppas du får svar på UL om när den lille kommer. 
Svar på tråden BF juni/juli