• Anonym (mamma)

underhållsbidrag

Jag överväger att stämma pappan till mitt barn på högre underhållsbidrag. Den enda anledningen till att jag hittills inte gjort det har varit min kassa ekonomi. Är livrädd för att dra på mig ännu mer kostnader och eventuellt även skuldsätta mig. Är även lite orolig för att det skulle vara mentalt jobbigt och tidskrävande. Är redan nog stressad och pressad som det är.

Skulle uppskatta om någon som vet kunde berätta exakt (gärna steg för steg) hur en stämningsprocess går till, vad det kommer att kosta mig samt hur stor sannolikheten är för att jag vinner.

Tack på förhand.

• Svar på tråden underhållsbidrag
  • Anonym (Stackars barn)

Gärna förälder varannan vecka/helg och en oduglig pappa ....vad ska barnen tycka?
    Köp kondomer gott folk!!

• Anonym (Parametrar)
    Anonym (mamma) skrev 2015-11-04 13:18:52 följande:
    Pappan tjänar bra. Jag är student. Pappan betalar 1500. Barnet är multiallergiskt och alltid sjuk. Barnet är fem.
    Vad menar du med att han tjänar bra? Tjänar du 0 kronor och han 10 000 per månad så tjänar han bra, i förhållande till din egna arbetsinkomst. Kommer du att vara student för alltid? Nej, du kommer att få en rimlig lön och det tar man med i beräkningen.

Vad kostar multiallergierna dig varje månad? Vilka slags allergier är det? Finn möjlighet till att barnet kan gå i en "allergifri" förskola? Allergier kan växa bort. Det är mycket att ta hänsyn till.
  • Anonym (Parametrar)
    Anonym (mamma) skrev 2015-11-04 13:18:52 följande:
    Pappan tjänar bra. Jag är student. Pappan betalar 1500. Barnet är multiallergiskt och alltid sjuk. Barnet är fem.
    Vad menar du med att han tjänar bra? Tjänar du 0 kronor och han 10 000 per månad så tjänar han bra, i förhållande till din egna arbetsinkomst. Kommer du att vara student för alltid? Nej, du kommer att få en rimlig lön och det tar man med i beräkningen.