• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Väntande
    bfsnartlängtar skrev 2015-12-15 19:43:34 följande:

Hej

Jag är nu i inne i vecka 11 och känner att jag måste dela med mej av mitt konstiga symptom..

jag har överallt läst att gravida får större sexlust och att man bör kramas mer och mysa för det ökar hormoner i kroppen och att man ska må bättre av det

Jag däremot (från att ha varit på myshumör dygnet runt) klarar inte längre av min man! Detta har blivit riktigt jobbigt för honom och han vill så gärna kramas och har stor sexdrift. Jag däremot mår illa av hans lukt och hans kramar stör mig

Han får gärna sitta i samma rum som jag men helst vill jag ha honom på andra sidan soffan ..

Jag klarar inte av närheten han ger mig

Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har försökt förklara för han att jag inte känner igen mig själv i min kropp längre, nu när så många hormoner är överallt och att jag är ständigt trött.. han försöker att vara förstående men jag ser att det gör ont i han när jag tar bort hans kamar

Finns det någon här som alls kan relatera till detta jag skriver? Känner mig så löjlig och detta var nog den minst förväntade symptom jag trodde jag skullefå när vi plussade..

Det är ju jätte vanligt att sånt ändras, det är precis som med doft och smak! Jag har svårt för att pussas eller att bli "struken", alltså att min sambo drar med handen på ryggen eller armen tex. Då brukar jag må illa. Och jag har svårt att ligga nära eller bli sugen på sex då jag tycker att han luktar starkt ... Min sambo verkar dock ha otroligt mycket tålamod med alla mina konstiga symtom, medan jag är ledsen.

Man måste tänka lite också att vi är människor med kroppar som till stor del styrs av vår naturliga intuition att fortplanta oss. Så då är det inte så svårt att tänka sig att din kropp inte är så sugen längre, den är ju "klar" och har nått det målet ;P vissa får tillbaka sexlusten senare. Han får ha förståelse för att din kropp är upptagen med en massa annat just nu.
  • moja

Har haft lite ont i magen, fick tid till mv för kontroll...fick se en levande liten skatt <3 tack gode Gud! Lycka :D :D

• MålaMittHjärta
    moja skrev 2015-12-16 09:14:40 följande:

Har haft lite ont i magen, fick tid till mv för kontroll...fick se en levande liten skatt <3 tack gode Gud! Lycka :D :D

Vilken lycka <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Anonym (Nr 6)

Tidigt UL bokat till den 7/1 ??

Älskar min BM ??????

• Anonym (sonyata)
    bfsnartlängtar skrev 2015-12-15 19:43:34 följande:

Hej

Jag är nu i inne i vecka 11 och känner att jag måste dela med mej av mitt konstiga symptom..

jag har överallt läst att gravida får större sexlust och att man bör kramas mer och mysa för det ökar hormoner i kroppen och att man ska må bättre av det

Jag däremot (från att ha varit på myshumör dygnet runt) klarar inte längre av min man! Detta har blivit riktigt jobbigt för honom och han vill så gärna kramas och har stor sexdrift. Jag däremot mår illa av hans lukt och hans kramar stör mig

Han får gärna sitta i samma rum som jag men helst vill jag ha honom på andra sidan soffan ..

Jag klarar inte av närheten han ger mig

Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har försökt förklara för han att jag inte känner igen mig själv i min kropp längre, nu när så många hormoner är överallt och att jag är ständigt trött.. han försöker att vara förstående men jag ser att det gör ont i han när jag tar bort hans kamar

Finns det någon här som alls kan relatera till detta jag skriver? Känner mig så löjlig och detta var nog den minst förväntade symptom jag trodde jag skullefå när vi plussade..

Hej, Herregud jag är inte ensam!

Jag har inte klarat av närhet av någon alls det senaste veckorna. Det blir bara mer illamående av närhet känner jag, men så igår började det kännas lite bättre, fick en gnutta av sexlust så vi passade på. Men det går väldigt mycket upp och ner, mest ner.

• FlutterDash

Jag har haft exakt noll sexlust sedan jag blev gravid. Min sambo har större behov av närhet än jag, och nu har mitt behov blivit ännu lägre.

• tovemaja

Jaha, mitt andra inlägg här... Var jag som blivit otroligt oplanerat men ändå välkommet gravid. Blött av och till hela oktober-november dock så är spänd på hur den lille mår! Har mitt kub-ul imorgon så då vet jag mer om bf osv!

Just nu har jag en sovande liten 10-månaders kille i famnen. Mys!

• Bellamamma72

V 7+4, VUL idag o allt såg toppen ut sa läkaren:) underbart att se lilla hjärtat slå så fint<3

• MammaTillBäbis

Härligt att det ser så bra ut för många som fått kika.

Måste fråga er som väntar andra eller tredje (eller ännu senare i ledet) har er mage börjat synas ännu?

Min är jättestor för att vara v.12. Och jag trodde det bara var gaser men nu har jag vart magsjuk ett par dagar och magrare av ordentligt runt omkring och magen är typ större nu. :-O

• Anonym (Carro)
    MammaTillBäbis skrev 2015-12-17 17:28:12 följande:

Härligt att det ser så bra ut för många som fått kika.

Måste fråga er som väntar andra eller tredje (eller ännu senare i ledet) har er mage börjat synas ännu?

Min är jättestor för att vara v.12. Och jag trodde det bara var gaser men nu har jag vart magsjuk ett par dagar och magrare av ordentligt runt omkring och magen är typ större nu. :-O

Har stor mage redan och är i v 9+2 bara. Mitt fjärde barn
Svar på tråden BF juli 2016