• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Moorii
    emilianna skrev 2015-12-18 12:26:55 följande:

Kub test den 29 december för oss, perfekt för då kan vi berätta för precis alla vid nyår. Är i vecka 11 nu (10+3) så jag är i vecka 13 när testet görs

Skönt att göra det innan jul och nyår! Jag är 4 dagar efter dig (9+6 idag) och ska göra mitt kub 12/1, i 13+3. Superduperlångt tills dess! Är borta hela nästa vecka, så därför det blev så dumt. Hoppas det blir ett bra resultat för er! :)
  • moja
    Moorii skrev 2015-12-18 09:00:25 följande:

Visst är det! Kommer berätta för föräldrar på båda sidor innan årsskiftet, så hade varit så jobbigt om något hunnit gå fel. Och så känner jag mig ogravid, mår inte så illa längre tex, inte kul :/ vilken vecka är du i nu? Ja, tiden har aldrig gått så långsamt :P

Borde vara 9+1 idag:) jag mår inte heller illa längre :)
  • Anonym (Ettan)

Min mage är rundare än vanligt nu iaf. Är i vecka 9 (8+3). Men jag tror att det delvis kan bero på uppsvälldhet.

Var hos bm för inskrivning i veckan och fick frågan ang KUB. Är inte i "risk-åldern" men om vi vill göra det så får vi bekosta det själva. Det ser jag ifs inte som något problem. Men jag är ändå kluven. Vill man veta? Vad ska vi göra med resultatet?

• Moorii
    moja skrev 2015-12-18 14:17:47 följande:

Borde vara 9+1 idag:) jag mår inte heller illa längre :)

Ok, så det kanske inte är någon fara om det försvinner då :) ska försöka ta det lugnt över jul och nyår och inte oroa mig så mycket, men det är lättare sagt än gjort!
  • MammaTillBäbis

Angående kub. Min barnmorska (fick en ny denna graviditet och förra var jättebra) hon tyckte vi skulle fundera på kub, fast vi sa att vi visste vad det var och att vi inte var intresserade. Hon fortsatte tjata och tyckte vi skulle hem och fundera mera, men att det var svårt att få tider innan det var "för sent".

Kan tillägga att jag är inte i "riskåldern" utan är 26. Me. Det är säkert olika från barnmorska till barnmorska. Gillade hon vi hade under förra graviditeten jättemycket, men hon tog inte emot patienter längre. :(

• Anonym (Ettan)
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-18 10:59:33 följande:

Började igår känna av lite ilningar vid blygdbenent och lite ont i höfterna när jag korsade benen när jag låg i sängen för att sova. Låter det som att foglossning är på G ? Hoppas verkligen inte att den redan är på g :/

Min bm sa att stickningarna i höfter och ljumskar beror på att ligamenten som livmodern sitter fast i tänjs ut. Och då kan det göra ont i vissa rörelser eller hastiga rörelser.
  • MålaMittHjärta
    Anonym (Ettan) skrev 2015-12-19 14:34:50 följande:

Min bm sa att stickningarna i höfter och ljumskar beror på att ligamenten som livmodern sitter fast i tänjs ut. Och då kan det göra ont i vissa rörelser eller hastiga rörelser.

Det låter nog lite troligare, känner av en hel del växtvärk i magen. Går in i v 13 (12+0) imorgon, tycker denna graviditet går fort :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Anonym (Ettan)
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-19 15:28:49 följande:

Det låter nog lite troligare, känner av en hel del växtvärk i magen. Går in i v 13 (12+0) imorgon, tycker denna graviditet går fort :)

Jag är bara i vecka 9 (8+4) idag. Men jag har haft växtvärk "på sidan" av livmodern i lite mer än en vecka nu. Magen är redan rundare och några av mina byxor är bara att lägga undan nu. Som tur är har jag resår i mina jobbyxor. Annars skulle det nog bli svårt att dölja för chefen. Har inte tänkt att säga något förens efter julledigheterna. Då är jag i v 12 eller 13. Beroende på när chefen är tillbaka från ledigheten.
  • Fridilutten

Hej! Ny här!

Idag åkte vi in akut 10+5 då jag hade väldigt ont i ryggen och blödningar.

Allt visade sig vara bra, mest chockartat var att det var två och inte en.

Så chockad men också väldigt glad. Första graviditeten för oss!

• MammaMia91
    Fridilutten skrev 2015-12-19 19:48:27 följande:

Hej! Ny här!

Idag åkte vi in akut 10+5 då jag hade väldigt ont i ryggen och blödningar.

Allt visade sig vara bra, mest chockartat var att det var två och inte en.

Så chockad men också väldigt glad. Första graviditeten för oss!

Wow dubbelt grattis till er :)
Svar på tråden BF juli 2016