• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Emmissara

Okej, jag hade ÄL på cd32 så ja går efter de istället :)

Lilla Luna skrev 2016-03-05 14:37:54 följande:

Jag har bara lagt in datum i appen så jag vet inte. Men jag hade äl på cd21 och lägger jag in det så får jag annan vecka och annat bf.

• Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-03-05 15:10:40 följande:

Okej, jag hade ÄL på cd32 så ja går efter de istället :)

Jag går efter sista mensen för då blir väntan på UL inte lika lång. ;) så gå efter mensen när du pratar med bm. :)
  • Emmissara
    Lilla Luna skrev 2016-03-05 15:23:42 följande:
    Jag går efter sista mensen för då blir väntan på UL inte lika lång. ;) så gå efter mensen när du pratar med bm. :)
    Ja får se hur ja gör, kommer ändå behöva göra ultraljud tidigt p.g.a. medicinska skäl, så känns bättre att säga att man vet när man hade ÄL
  • arh
    Emmissara skrev 2016-03-05 13:31:28 följande:

Ja jag förstå hur man räknar, men de sa att snöigt vad bm kommer fram till så är jag i vecka.... Tänkte då om ni visste att de räknar med en standardcykel på 28 dagar? De känns ju jättekonstigt isf då många har längre eller kortare cyklar och längre eller kortare lutealfas än 14 dagar

I sverige räknar man med att en standard cykel är 28dagar om du har annat så tycker jag att du ska gå ifrån dagen du hade din äl om det skiljer mer än 14 dagar. Jag har däremot nästan alltid äl 14 dagar efter mens +- någon dag så jag räknar iallafall med standard cykel och från sista mensens första dag :) jag tror däremot att man i appen kunde välja hur ens cykel ser (ungefär hur lång den brukar vara) ut så du kan få till det där om vilken vecka du är i men jag är inte säker :)
  • Emmissara

Tog detta nyss och skakar fortfarande. Vi har fortfarande gäster här hemma så när de har åkt så får maken den glada nyheten

• arh
    Emmissara skrev 2016-03-06 10:50:56 följande:

Tog detta nyss och skakar fortfarande. Vi har fortfarande gäster här hemma så när de har åkt så får maken den glada nyheten

Grattis! :)
  • Emmissara

Tack, börjar äntligen kunna slappna av och njuta

arh skrev 2016-03-06 11:12:52 följande:

Grattis! :)

• Önskan94

Åh grattis! Det är så häftigt att få det svart på vitt! :)
  • jennalu00

Stort grattis! =)
  • jennalu00

Måste också fråga, vilken dag är du på? =) Och vad har du för symtom? Lycka till! (Hoppade in i tråden nu så har inte sån stor koll!)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar