• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-06-23 14:41:13 följande:
    Har du moderkaka fram eller bak?
    Bak antar jag att man säger. Där den ska vara sa barnmorskan :)
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-06-23 15:23:18 följande:
    Bak antar jag att man säger. Där den ska vara sa barnmorskan :)
    Okej tänkte mest om man har den fram så känner man inte så mycket :)
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-06-23 19:13:18 följande:
    Okej tänkte mest om man har den fram så känner man inte så mycket :)
    Nej där har jag den inte :) men grejen är ju att jag har känt mycket sedan v18 och sedan nu några dagar har jag knappt fått känna alls men nu har han vänt tillbaka sig så jag känner mer igen. Men man blir ju lite orolig.
    Hade jag haft moderkakan fram så hade jag troligtvis inte börjat känna av rörelser alls i vecka 18 :)
  • Jennymariaa

Ush har börjat sova som en kratta om nätterna. Försöker hitta bra ställningar men det är fasiken inte lätt med en stor mage ivägen.. Längtar tills man får sin kropp tillbaka!! Haha

• jess06
    Jennymariaa skrev 2016-07-14 09:48:35 följande:

Hallå tjejer! Nu var det längesedan det var en uppdatering. Hur går det? :))

Det går bra. Har börjat få mer och mer förvärkar nu. Börjar bli jobbigt faktiskt :/. Hur går det själv? :)
  • Lilla Luna

Går finfint! Magen växer och växer. Börjat få lätta sammandragningar ibland och börjar känna av foglossning i bäckenet. Vecka 24 idag. :)
  • Miniflicka93

Med mig går det bara bra! Väntar otåligt på att bebis ska titta ut... är i vecka 39 och går bara o väntar! Folk tror inte jag kommer gå över men vi får la se... själv då? :D
  • Önskan94

Gick in i v 34 idag och längtar något enormt nu! Jag mår bra förutom att det är svårt att sova och att jag får sammandragningar väldigt lätt men det är det värt för snart är vår flicka här! :D

• Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-07-14 15:54:03 följande:
    Det går bra. Har börjat få mer och mer förvärkar nu. Börjar bli jobbigt faktiskt :/. Hur går det själv? :)
    Åh det är en försmak på vad som väntas hihi. Har också haft & dom gjorde fan ont ändå. Vill inte ens veta hur dom riktiga känns haha!!

Vilken vecka är du i?? Jo det går bra nu när man slutat jobba :D
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar