• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-07-14 19:03:49 följande:
    Går finfint! Magen växer och växer. Börjat få lätta sammandragningar ibland och börjar känna av foglossning i bäckenet. Vecka 24 idag. :)
    Åh fy för foglossning!!! Hoppas det håller sig milt. Man har ju hört dom som blir sängliggande :(
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-07-14 19:10:09 följande:
    Med mig går det bara bra! Väntar otåligt på att bebis ska titta ut... är i vecka 39 och går bara o väntar! Folk tror inte jag kommer gå över men vi får la se... själv då? :D
    Wow snart dags!! Hur känns det?? Nervös?? :D

Här går det bra. V33 och börjar känna mig rätt redo faktiskt. Eller den känslan har iaf börjat smyga sig på. Tuttarna läcker & ja haha!!
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-07-14 19:35:25 följande:

Gick in i v 34 idag och längtar något enormt nu! Jag mår bra förutom att det är svårt att sova och att jag får sammandragningar väldigt lätt men det är det värt för snart är vår flicka här! :D

Åh sova är inte lätt haha. Jag får inte lov att sova på sidan då blir han tokig, utan bara på rygg. & det gör jag aldrig!
  • jess06
    Jennymariaa skrev 2016-07-14 22:02:56 följande:

Åh det är en försmak på vad som väntas hihi. Har också haft & dom gjorde fan ont ändå. Vill inte ens veta hur dom riktiga känns haha!!

Vilken vecka är du i?? Jo det går bra nu när man slutat jobba :D

V 35 nu, 39 dagar till bf. Igår var vi på kontroll på förlossningen eftersom mina förvärkar hindrar mig från sömn och allt annat i vardagen. Fick då en Bricanyl spruta och sov hela natten, så underbart!
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-07-15 12:54:01 följande:
    V 35 nu, 39 dagar till bf. Igår var vi på kontroll på förlossningen eftersom mina förvärkar hindrar mig från sömn och allt annat i vardagen. Fick då en Bricanyl spruta och sov hela natten, så underbart!
    Då är det ju nedräkning på riktigt! :)) men vad skönt att dom tar det på allvar och gör det bästa för dig!
  • jennalu00

RUL idag och allt såg jättebra ut, så lycklig! En livlig liten pojke som kickade som bara den =)

• Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-07-15 16:40:37 följande:

RUL idag och allt såg jättebra ut, så lycklig! En livlig liten pojke som kickade som bara den =)

Åh grattis fina du!!! <3
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-07-16 07:17:16 följande:
    Åh grattis fina du!!! <3
    Tack snälla!! <3
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-07-16 15:23:44 följande:
    Tack snälla!! <3
    Måste vara skönt att veta att allt är bra! :))
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar