• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-09-07 06:14:20 följande:
    Snart har du din bebis <3
    Ja <3 Hur går det för dig?
  • Lilla Luna

Igår var jag in på förlossningen efter en tuff dag på jobbet. Bebis mådde bra men tappen var lite kort tyckte de. Så nu ska jag in igen vid nästa "onda" värk för att se så de inte påverkar tappen. 30+6 idag så v.32 imorgon. Lite tidigt för bebis. Inte öppen i alla fall så de tror h*n stannar några veckor till. Skönt! Men idag och resten av veckan är det sjukskrivning och vila som gäller så får vi se hur vi går vidare.

• Lilla Luna

Igår var jag in på förlossningen efter en tuff dag på jobbet. Bebis mådde bra men tappen var lite kort tyckte de. Så nu ska jag in igen vid nästa "onda" värk för att se så de inte påverkar tappen. 30+6 idag så v.32 imorgon. Lite tidigt för bebis. Inte öppen i alla fall så de tror h*n stannar några veckor till. Skönt! Men idag och resten av veckan är det sjukskrivning och vila som gäller så får vi se hur vi går vidare.

• Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-09-07 09:31:03 följande:

Håller tummarna att bebis vill stanna lite till!! Var rädd om dig! <3
  • Lilla Luna
    Jennymariaa skrev 2016-09-07 10:01:16 följande:

Håller tummarna att bebis vill stanna lite till!! Var rädd om dig! <3

Tack! Bebis stannar nog men jag får ta det väldigt lugnt. Inte min starka sida. Var rastlös och uttråkad redan kl 8 imorse. Just nu känns det som en evighet kvar till bf.
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-09-07 13:42:12 följande:
    Tack! Bebis stannar nog men jag får ta det väldigt lugnt. Inte min starka sida. Var rastlös och uttråkad redan kl 8 imorse. Just nu känns det som en evighet kvar till bf.
    Jag förstår exakt hur du känner, det är drygt att inte göra något när man i grund & botten är en människa med många bollar i luften annars! :)
  • jess06
    Jennymariaa skrev 2016-09-07 09:07:17 följande:

Ja <3 Hur går det för dig?

Är på bf +16 idag. Dom har försökt sätta igång mig men min kropp kommer inte igång vad dom än gör så idag väntas kejsarsnitt.
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-09-08 07:56:52 följande:
    Är på bf +16 idag. Dom har försökt sätta igång mig men min kropp kommer inte igång vad dom än gör så idag väntas kejsarsnitt.
    Åh :( men det blir iaf slut på lidande idag & så får du träffa din bebis <3
  • Miniflicka93
    jess06 skrev 2016-09-08 07:56:52 följande:
    Vad jobbigt att behöva gå över så länge! Men idag får du äntligen träffa din lilla skatt! :D Ett stort lycka till <3
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar