• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna

Gårdagens kvällskula. Nu halvvägs genom vecka 24. Kan tiden gå lite snabbare?

Det är en livlig krabat som hushåller där inne. Magen går i vågor mest hela dagarna. ;)
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-07-17 13:26:52 följande:
    Måste vara skönt att veta att allt är bra! :))
    Ja verkligen! Var så sjukligt nervös och när vi fick se ett hjärta som slog och att han sparkade hej vilt hörde jag inte många ord barnmorskan sa. Helt inne i ultraljudsbilden haha! Tur sambon lyssnade iaf ;) Nu längtar jag efter att känna sparkar. Sambon förstod inte ens hur det var möjligt att inte känna något så mycket som han kickade och hade sig där inne, haha. Har moderkakan i framvägg så får nog snällt vänta ett tag till =)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-07-17 14:50:27 följande:

Gårdagens kvällskula. Nu halvvägs genom vecka 24. Kan tiden gå lite snabbare?

Det är en livlig krabat som hushåller där inne. Magen går i vågor mest hela dagarna. ;)

Tyckte tiden gick sakta från v.20 till 25 sen jäklar! Idag är det 50 dagar kvar, vad hände?! :))

Mysigt med mycket rörelser hihi
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-07-17 18:16:33 följande:
    Ja verkligen! Var så sjukligt nervös och när vi fick se ett hjärta som slog och att han sparkade hej vilt hörde jag inte många ord barnmorskan sa. Helt inne i ultraljudsbilden haha! Tur sambon lyssnade iaf ;) Nu längtar jag efter att känna sparkar. Sambon förstod inte ens hur det var möjligt att inte känna något så mycket som han kickade och hade sig där inne, haha. Har moderkakan i framvägg så får nog snällt vänta ett tag till =)
    Aw förstår det! Hoppas du får känna rörelser snart, så mysigt :))
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-07-18 07:20:59 följande:
    Aw förstår det! Hoppas du får känna rörelser snart, så mysigt :))
    Ja =) Hur mår du? Närmar sig för dig, kul! Själv är jag sååå less på att må illa och spy. Stämmer myten att man mår sämre om man väntar en flicka så tror jag att jag håller mig till pojkar haha!
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-07-18 08:47:44 följande:
    Ja =) Hur mår du? Närmar sig för dig, kul! Själv är jag sååå less på att må illa och spy. Stämmer myten att man mår sämre om man väntar en flicka så tror jag att jag håller mig till pojkar haha!
    Jag mår faktiskt riktigt bra! Lite svårt att sova men det är inget som stör :)) nu börjar jag bli lite otålig faktiskt haha.. Men får hoppas resten av tiden går lika snabbt!

Ush kräker du fortfarande?! Fy fan.. Jag höll på till v.24 sen helt plötsligt slutade det. Var rädd att det skulle hålla på ända ut i det sista haha
  • jennalu00
    Jennymariaa skrev 2016-07-18 09:05:30 följande:
    Jag mår faktiskt riktigt bra! Lite svårt att sova men det är inget som stör :)) nu börjar jag bli lite otålig faktiskt haha.. Men får hoppas resten av tiden går lika snabbt!

Ush kräker du fortfarande?! Fy fan.. Jag höll på till v.24 sen helt plötsligt slutade det. Var rädd att det skulle hålla på ända ut i det sista haha
    Skönt att du mår bra! Förstår det, men snart är han ute =)

Ja usch är så less. Känns som att leva i en rejäl bakfylla som aldrig slutar haha.. Fick alltid höra "I vecka 12 vänder det", jag väntar fortfarande på den vändningen... Också rädd att det ska hålla i sig hela graviditeten. Skönt att höra att det finns hopp iaf! =)
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-07-18 20:40:15 följande:
    Skönt att du mår bra! Förstår det, men snart är han ute =)

Ja usch är så less. Känns som att leva i en rejäl bakfylla som aldrig slutar haha.. Fick alltid höra "I vecka 12 vänder det", jag väntar fortfarande på den vändningen... Också rädd att det ska hålla i sig hela graviditeten. Skönt att höra att det finns hopp iaf! =)
    Ja tänk att det snart är dags, 49 dagar kvar<3

Nä fy fan för den känslan haha!!!
  • Miniflicka93
    Jennymariaa skrev 2016-07-14 22:06:19 följande:

Wow snart dags!! Hur känns det?? Nervös?? :D

Här går det bra. V33 och börjar känna mig rätt redo faktiskt. Eller den känslan har iaf börjat smyga sig på. Tuttarna läcker & ja haha!!

Det känns underbart! Inte så nervös ännu faktiskt utan mer "taggad" på förlossningen. Lite spännande dock att inte veta när det draf igång och även att inte riktigt veta vad man har framför sig nu med hela förlossningen, smärtan och allt! (Första barnet) Men är verkligen redo att träffa min lilla prinsessa nu *-* 6 dagar till bf i skrivande stund och hoppas hoppas jag slipper gå över tiden! Menar varje dag känns som en halv evighet och sambon tippar på tårna som om jag vore en levande bomb haha. Så fort jag får ont måste jag snabbt tillägga att de "bara" är vanliga värkar och inte förlossnings värkar, haha xD min stackars karl får ju hjärtklappningar flera gånger om dagen xD

Du har ju inte heller långt kvar till bf!! Wow tänk vad tiden runnit iväg egentligen :O känns som om det va nyss man plussade xD

Magen min är iaf spräng färdig nu kan man säga haha... minns knappt hur de va att ha en liten mage xD

• Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2016-07-23 19:24:20 följande:
    Det känns underbart! Inte så nervös ännu faktiskt utan mer "taggad" på förlossningen. Lite spännande dock att inte veta när det draf igång och även att inte riktigt veta vad man har framför sig nu med hela förlossningen, smärtan och allt! (Första barnet) Men är verkligen redo att träffa min lilla prinsessa nu *-* 6 dagar till bf i skrivande stund och hoppas hoppas jag slipper gå över tiden! Menar varje dag känns som en halv evighet och sambon tippar på tårna som om jag vore en levande bomb haha. Så fort jag får ont måste jag snabbt tillägga att de "bara" är vanliga värkar och inte förlossnings värkar, haha xD min stackars karl får ju hjärtklappningar flera gånger om dagen xD

Du har ju inte heller långt kvar till bf!! Wow tänk vad tiden runnit iväg egentligen :O känns som om det va nyss man plussade xD

Magen min är iaf spräng färdig nu kan man säga haha... minns knappt hur de va att ha en liten mage xD
    Hahaha stackars männen egentligen!! Skönt att du är taggad och inte rädd:D har du några tecken på att det kommer igång snart?? :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar