• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Emmissara
    Miniflicka93 skrev 2016-08-27 15:00:29 följande:
    Jaaa! Gick över 9 dagar så den 7/8 kom min lilla Hailey på 3034gram och 47cm lång <3
    åå va mysigt, grattis :D <3
  • Miniflicka93
    jess06 skrev 2016-08-29 15:34:13 följande:
    Grattis! :)

Jag är på bf +6 idag.
    Åh då blir de bebis när som ju! Gick över 9 dagar själv.. suger verkligen men så värt de! 
  • jess06
    Miniflicka93 skrev 2016-08-29 17:29:06 följande:

Åh då blir de bebis när som ju! Gick över 9 dagar själv.. suger verkligen men så värt de! 

Ja, jag är under igångsättning dock. Tar lite längre tid eftersom jag var omogen men vi hoppas på bebis inom några dagar. :)
  • Miniflicka93
    jess06 skrev 2016-08-29 18:14:30 följande:

Ja, jag är under igångsättning dock. Tar lite längre tid eftersom jag var omogen men vi hoppas på bebis inom några dagar. :)

Jag åkte in på bf+7 fick veta att jag skulle bli igångsatt dagen efter och då va jag helt omogen! (De fick inte ens in ett lillfinger haha) så blev igångsatt bf+8 på morgonen o hon e född bf+9 kl 18.27! När jag väl fått värkar så tog de bara 1 timma o 57 min :D (från 3cm o omogen tapp till bebis ute) de gick så fort att de inte hängde med där inne o trodde jag ca öppen max 4cm när jag redan va öppen 10 xD
  • jess06
    Miniflicka93 skrev 2016-08-29 20:25:23 följande:

Jag åkte in på bf+7 fick veta att jag skulle bli igångsatt dagen efter och då va jag helt omogen! (De fick inte ens in ett lillfinger haha) så blev igångsatt bf+8 på morgonen o hon e född bf+9 kl 18.27! När jag väl fått värkar så tog de bara 1 timma o 57 min :D (från 3cm o omogen tapp till bebis ute) de gick så fort att de inte hängde med där inne o trodde jag ca öppen max 4cm när jag redan va öppen 10 xD

Men oj! Önskar verkligen det gått så lätt för mig, haha
  • Miniflicka93
    jess06 skrev 2016-08-29 22:15:29 följande:

Men oj! Önskar verkligen det gått så lätt för mig, haha

Va noga med o be dem kolla hur öppen du e! Eftersom de trodde jag bara va öppen 3 cm typ så fick jag ingen smärtlindring :( de nekade mig osv! Men fick ju egentligen ta bara att de trodde jag ej kunde! Håller tummarna för dig <3
  • Miniflicka93
    Jennymariaa skrev 2016-09-06 10:31:34 följande:

Bf idag, börjar tappa hoppet på att denna bebis vill ut ens..

Spännande! :D Tänk snart har du din lilla bebis hos dig ;* <3
  • jennalu00

Åh va kul, då har du snart lillen hos dig =) Lycka till när det är dags!
  • jess06

Snart har du din bebis <3
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar