• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Sommarmalva
    primavolta skrev 2015-12-06 17:21:45 följande:
    Haha, typ samma här med "övertalningen", fast nu vill han också supermycket! :) jobbigt med mf i v 13 :(, trodde de att det stannat av tifmdigare? Det känns ju inte säkert att där är nåt förrän ultraljudet..naturlig oro ju! Ska du göra nåt tidigt ul eller kub?
    Kub ska jag absolut göra! Enbart för att få ett ul. Vet inte om jag Skulle få ett tidigt ul annars eftersom jag "bara" haft ETT missfall. Fast jag tror att ett tidigare ul inte skulle hjälpa mig med oron. Även om de skulle se ett hjärta den dagen så kan det lika gärna sluta slå dagen efter. Kub gör man ju i vecka 13, tror det känns lagom. Skulle inte kunna vänta till rul! Eftersom fostret kom ut hemma i toaletten så kunde de inte avgöra vilken vecka det dött i. Hade bara moderkaka kvar när jag kom in.
    Du hade med fått missfall va? Vilken vecka? Hur gamla är dina barn?
  • Skroenan
    LouiseJoh skrev 2015-12-06 15:58:30 följande:

BF 4 aug. med första barnet! Så spännande!!! :)

Jag har också bf 4 aug med första barnet :)
  • Alltidväntarmanpånåt
    kricke skrev 2015-12-06 13:10:22 följande:

Jag plussade förra veckan o är beräknad 1 Augusti 2016 med första barnet

Då har vi samma dag:) Spännande m första barnet. Hur mår du?
    Skroenan skrev 2015-12-06 13:22:40 följande:

Jag har vul 14 december :) känns som evigheter fast det är 8 dagar dit haha. Hoppas trollet vill visa sig! Kommer vara 6+3 då.

Har ditt MVC som rutin att göra tidiga vul? Jag fick tjata lite för att få det, tack o lov förstod min bm att efter allt kämpande så känner jag mig lite extra orolig på samma gång som jag har väldigt svårt att ta in det... Ett litet pickande hjärta gör det mer på riktigt:) även om det inte är någon garanti så lugnar nog det många blivande föräldrar...
  • ninawest
    PD1984 skrev 2015-12-06 00:14:02 följande:
    Ja självklart att jag kommer berätta :D du får oxå berätta för gruppen :) håller alla tummar o tår att det finns ett litet pyre :)
    Ska jag göra :)
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-06 20:14:09 följande:
    Kub ska jag absolut göra! Enbart för att få ett ul. Vet inte om jag Skulle få ett tidigt ul annars eftersom jag "bara" haft ETT missfall. Fast jag tror att ett tidigare ul inte skulle hjälpa mig med oron. Även om de skulle se ett hjärta den dagen så kan det lika gärna sluta slå dagen efter. Kub gör man ju i vecka 13, tror det känns lagom. Skulle inte kunna vänta till rul! Eftersom fostret kom ut hemma i toaletten så kunde de inte avgöra vilken vecka det dött i. Hade bara moderkaka kvar när jag kom in.
    Du hade med fått missfall va? Vilken vecka? Hur gamla är dina barn?
    Håller helt med om tidigt ul, skulle typ vilja göra ett varje vecka efter att jag sett lilla pyret! Men kub funderar jag på just av den anledningen den här gången, men vill egentligen inte göra kub för att jag inte vet vad jag ska göra med svaret.. Har du gjort kubtest förut?
    Åh fy, det lät inget vidare..vilken chock! Hade du börjat blöda innan det? Kan inte föreställa mig! Ja jag fick missfall 1/11 och det va supertidigt typ 6+0 så det kändes (och verkar) som att kroppen blev sig själv rätt fort. Vill gärna förbi den gränsen den här gången även om det inte är nån som helst garanti.
    Mina barn är 2 och 4 :)
  • Blomsterbitch
    kricke skrev 2015-12-06 13:10:22 följande:

Jag plussade förra veckan o är beräknad 1 Augusti 2016 med första barnet

samma här. mitt första  och är beräknad till den 1 augusti. =)
  • IcenLeia

Vi kommer berätta för våra föräldrar i helgen, genom att de kommer ge T-shirts "jag ska bli mormor" etc. Vi känner att det är bra om dom vet utifall att det skulle gå dåligt så förstår dom om vi är lite deppiga.

Jag gjorde mitt första positiva test 21 Nov, men kände att jag ville göra ett till. Så igår gjorde jag ett veckoindikatortest, och det visade 2-3veckor. Vilket jag tycker känns konstigt. Kan det stämma? I så fall visade mitt första test positivt väldigt tidigt.

Vad tror ni?

• Sommarmalva
    primavolta skrev 2015-12-06 23:02:31 följande:
    Håller helt med om tidigt ul, skulle typ vilja göra ett varje vecka efter att jag sett lilla pyret! Men kub funderar jag på just av den anledningen den här gången, men vill egentligen inte göra kub för att jag inte vet vad jag ska göra med svaret.. Har du gjort kubtest förut?
    Åh fy, det lät inget vidare..vilken chock! Hade du börjat blöda innan det? Kan inte föreställa mig! Ja jag fick missfall 1/11 och det va supertidigt typ 6+0 så det kändes (och verkar) som att kroppen blev sig själv rätt fort. Vill gärna förbi den gränsen den här gången även om det inte är nån som helst garanti.
    Mina barn är 2 och 4 :)
    Det här med kub. Min bm sa att de tittar främst efter Downs syndrom och det har jag inga problem med att få ett barn som har. Det skulle bli lika älskat som de andra fastän med lite mer jobb
    Ja missfall i vecka 13 var hemskt! Hade haft små brunaktiga blödningar någon vecka men det kan man ju ha. Dagen innan blev det som en mens och missfallsdagen kom jag inte ens från toaletten . Typiskt var att det var studiedag och alla ungar hemma men sambon på jobbet...ditt tidiga missfall, blev det som en mens? Eller hur var det? Jag tänkte jag skulle berätta för barnen när ett missfall skulle märkas. Ingen ide att berätta redan och få missfall som de inte märker av. Ett sent märker de ju av och måste ändå få veta vad som hänt, tänker jag... Nu börjar jag må mer o mer illa på morgnarna. Både välkommet och inte...
  • Angdev

Hej alla! Har precis plussat med vårt andra barn. Har sedan tidigare en son på18 månader. Vi försökte i drygt 1 år innan det tog sig så vi är lite i en bubbla just nu :)

BF är 15/8-16 men sonen var prematur så det är stor trolighet att det blir likadant nu. Dvs kommer i juli istället.

Svar på tråden Augustibebis 2016