• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • BeckaRebecka

Hej 
    Fått veta idag att jag är gravid 6+2 men vet inte riktigt hur man räknar ut när BF kommer vara behöver lite hjälp.

Men det blir väl antagligen i Juli  Agusti om jag inte är helt ute och cyklat

• Skroenan
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-06 21:40:01 följande:

Har ditt MVC som rutin att göra tidiga vul? Jag fick tjata lite för att få det, tack o lov förstod min bm att efter allt kämpande så känner jag mig lite extra orolig på samma gång som jag har väldigt svårt att ta in det... Ett litet pickande hjärta gör det mer på riktigt:) även om det inte är någon garanti så lugnar nog det många blivande föräldrar...

Nej vi köpte ett via en privatklinik :) svårt att vänta till det stora UL i vecka 18-20 haha. Har inget tålamod :) så hoppas vi ser vårt lilla troll!
  • Angdev
    BeckaRebecka skrev 2015-12-07 11:30:27 följande:

Hej 
    Fått veta idag att jag är gravid 6+2 men vet inte riktigt hur man räknar ut när BF kommer vara behöver lite hjälp.

Men det blir väl antagligen i Juli  Agusti om jag inte är helt ute och cyklat

Googla "förlossning beräkna". Där hittar du olika sidor som hjälper dig :)
  • Lullisen

Hej, jag vill gärna också vara med här, hoppas det är ok :)

Vi har bf 2/8 och vi blev gravida på 18:e försöket. Vi är 24 resp. 29 år gamla och har sedan tidigare en dotter på 6 år.

Vi ska på ul 14/12 hos fertilitetskliniken eftersom vi blivit gravida med hjälp av Pergotime och ovitrelle som innebär ökade risker (som jag förstått det).

Vi ska på inskrivning 13/1. Och vi är helt galet taggade båda två!!!

• Angdev

Har helt glömt bort när jag kontaktade BM för inskrivning förra gången. När ska jag ringa?

• GrukanGrace

CD 26: HCG 13,8

CD 33: HCG 51

CD 37 idag: HCG 82

HCG ska dubbla sig varannan dag, vissa skriver var tredje. Mitt dubblar sig var fjärde ???? DrD har inte svarat än. Vi får se. Men allt tyder på utomkvedshavandeskap, tycker jag.

Jag googlade på långsamt stigande hcg:

"hCG dubbleras normalt varannan?var tredje dag fram till v 6. En långsammare ökning under denna period kan tyda på ektopisk graviditet."

Så då fick jag googla på ektopisk:

"Utomkvedshavandeskap, extrauterin graviditet eller ektopisk graviditet är en graviditet utanför livmodern men inom moderns kropp. I de flesta fall av utomkvedshavandeskap utvecklas fostret i en av äggledarna, men det kan även ske vid bukhinnan, livmodertappen eller äggstockarna. Det är ett för kvinnan potentiellt livshotande tillstånd som behandlas med medicinsk eller kirurgisk abortering, men beroende på var fostret är placerat kan det bäras fram och förlösas med kejsarsnitt."

Nu behåller jag ändå pepp till DrD säger att det är kört men risken är nog stor att den fäst/fastnat ???? Men äggen son jag hade denna gång satt på vänster sida och deg är den äggledaren som vid kontrastkoll såg stängd ut. Men uppenbarligen har mannens simmare hittat en lucka. Frågan ör bara om ägget kom förbi eller fastnade ????

Någon som har någon tanke?

Är idag i V6 (5:0)

• primavolta
    Angdev skrev 2015-12-07 13:55:49 följande:

Har helt glömt bort när jag kontaktade BM för inskrivning förra gången. När ska jag ringa?

Jag ska ringa imorgon, är då v 6+2. Tänker att det är lika bra att ha det gjort och det är roligt att ha en tid att se fram mot :)
  • Sommarmalva

Jag ringde bm idag, är i 5+5 eller nåt sånt. Fick tid nästa tisdag. Börjar bli mer verkligt nu, och idag har jag inte mått bra. Skit trött och illamående. Orkar inte ens ställa mig i duschen. Tur jag hade en ledig dag i dag. I morrn får vi väl se hur det går när jag gör kvällspass...

• Mammabertil

Hej! Plussade possetivt i går på Bim - 7 försök 8 tror jag de var! Två missfall försök 1 och försök 3 så det enda jag tänker på är kommer de bli likadant igen:(

Man blir så glad att plussa men istället byts denna glädje ut mot oro! Grrr..

Bf tror jag är 20 aug men vet inte riktigt har inte tittat upp det ordentligt:)

Barn nr 4 är de vi planerat för:)

• Alltidväntarmanpånåt
    GrukanGrace skrev 2015-12-07 18:36:02 följande:

CD 26: HCG 13,8

CD 33: HCG 51

CD 37 idag: HCG 82

HCG ska dubbla sig varannan dag, vissa skriver var tredje. Mitt dubblar sig var fjärde ???? DrD har inte svarat än. Vi får se. Men allt tyder på utomkvedshavandeskap, tycker jag.

Jag googlade på långsamt stigande hcg:

"hCG dubbleras normalt varannan?var tredje dag fram till v 6. En långsammare ökning under denna period kan tyda på ektopisk graviditet."

Så då fick jag googla på ektopisk:

"Utomkvedshavandeskap, extrauterin graviditet eller ektopisk graviditet är en graviditet utanför livmodern men inom moderns kropp. I de flesta fall av utomkvedshavandeskap utvecklas fostret i en av äggledarna, men det kan även ske vid bukhinnan, livmodertappen eller äggstockarna. Det är ett för kvinnan potentiellt livshotande tillstånd som behandlas med medicinsk eller kirurgisk abortering, men beroende på var fostret är placerat kan det bäras fram och förlösas med kejsarsnitt."

Nu behåller jag ändå pepp till DrD säger att det är kört men risken är nog stor att den fäst/fastnat ???? Men äggen son jag hade denna gång satt på vänster sida och deg är den äggledaren som vid kontrastkoll såg stängd ut. Men uppenbarligen har mannens simmare hittat en lucka. Frågan ör bara om ägget kom förbi eller fastnade ????

Någon som har någon tanke?

Är idag i V6 (5:0)

Jag vill först säga att jag kan ingenting om det här men efter tre års försök, 6 mån hormonbehandling och ett ivf utan befruktning så blev vi tillslut gravida spontant. Jätteroligt men är superorolig att nåt ska gå fel och googlar på allt. Inklusive utomkved. Om man googlar på hcg tabell så får man fram att 5 veckor efter mens (där jag tänker att du är så ska hcg ligga på 19-7340 och där befinner ju du dig så ge inte upp än...

Svar på tråden Augustibebis 2016