• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • primavolta
    Sally Bally skrev 2015-12-10 20:32:06 följande:
    Jag är oxå 6+2 idag :)

När har du fått uträknat BF? Mitt mellan 8-11 Augusti
    Men oj. Jag är 5+4 idag och har bf 6/8?!
  • Blomsterbitch
    sowe81 skrev 2015-12-10 10:22:56 följande:
    Du har fått en inbjudan, kolla din mail.
    Hej, nä, jag har tyvärr inte fått någon inbjudan. tittade i skräpposten och allt.
  • Blomsterbitch
    lengon skrev 2015-12-10 19:10:58 följande:

Nej, skrev fel. 14/8. Och så kanske jag ska tillägga att jag är 28 år och detta är första barnet. Så jag är vääääldigt nervös inför allt!! Jätteskönt att få vara med i någon grupp där man kan få stöd från andra i samma situation. :) Tack!!

jag är också 28 och gravid med mitt första barn.

Känns ganska overkligt och konstigt. Var på hälsosamtal i förrgår, men känns fortfarande inte på riktigt på något vis. haha.. kommer väl efter man berättat för mamma. Ska göra de på julafton.
    Är också nervös, så mycket som kommer förändras.
    jag bor nere i skåne, var bor du? =)

• Pullisnurvan
    I am Annahoj skrev 2015-12-10 22:01:42 följande:

Ni 4 är inbjudna!

Jag hittar ingen inbjudan?
  • Fidelisen

Har inte fått någon inbjudan än.

Det är lite psykande att vara tidigt gravid under magsjuketider. Jag mår konstant illa och det går kräksjuka på jobbet.

Så..pga graviditet eller magsjuka?

• jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-09 18:27:35 följande:
    Jag har också själva inskrivningen den 11/1! ^^ den 15/12 blir det ul hos fertilitetskliniken vi har gått hos och 16/12 information hos barnmorskan jag ska gå hos under graviditeten.

Jag har mått illa hela dagen och det jag har lyckats peta i mig är saltiner, skorpor och rostade mackor. Jag försökte äta lite pasta också. Drickväg så är det typ bara vatten och oboy som går ner. Vad funkar för dig?

Jag ska jobba imorgon och på fredag, vi får se hur det kommer att gå. >
    Så ni har inte varit på något besök ännu? Vi var på hälsosamtal för två veckor sen, men det kändes lite absurt när man knappt hade hunnit fatta att man är gravid :P hade ju inte hunnit få så mycket symptom då heller, så hade ju varit bättre att ta det nu när man mår illa så man kunnat få lite tips om det. Ah fick ni försöka länge för att få plus?

Ja vatten och salta saker är väl det som funkat bäst för mig oxå. Har försökt äta som vanligt och fylla på med mackor/nötter mellan måltiderna. Men vissa saker bara går inte att äta, och är inte sugen på något utan får som försöka äta ändå. Små portioner går oxå lättare! Har ibland delat upp matlådan och ätit två gånger istället! MEN jag testade ingefära igår.. Alltså jösses! Helt sjukt, men inatt var första natten på en vecka då jag inte mått illa alls!! Så jag tänker börja knarka ingefära nu och hoppas att det fortsätter funka såhär bra. Kan vara värt för dig att testa oxå om du inte redan gjort det! Jag gjorde som te av det, och det var dessutom gott att dricka.

Mm jag hade ganska tuff dag igår, men hoppas det ska gå bättre nu :D
  • Annojj

Och så kom illamåendet... Gick upp 04 inatt, kunde inte somna om (kissnödig, lättillamående, för vaken) när sonen kom in. Började jobba hemma vid 05 och var på jobbet 06. Nu har jag varit nära på att kräkas men har precis tagit en Postafen, ska hålla i medarbetarsamtal idag så det är inte den bästa dagen att gå hem . Hoppas Postafen hjälper så jag klarar dagen, annars har jag inget annat val än att åka hem ... Hur gör ni när ni mår illa? Man vill ju bara åka hem och lägga sig i sängen och dra täcket över sig...

• laila88
    Raggsockan skrev 2015-12-10 08:37:10 följande:

Hej! 

Har också plussat. Har en liten på 8 månader så kom lite chockartat ändå. Många frågor om kroppen orkar osv, och känns som jag precis kommit över förra förlossningen :P

Hade ni en hemlig facebookgrupp? går gärna med där isf :)  

Som jag då :) väldigt tätt känns det. Men börjar sakta men säkert smälta det, och det har ju sina fördelar också :) Förstår att du precis kommit över förlossningen! Tog mig tio år att komma över min första :D

Gick till en aurorabarnmorska för förlossningsrädsla nu sist jag var gravid. Men senaste förlossningen var så bra att efteråt nästan längtade jag tillbaka till den :D konstigt men sant. Att det kan va så olika från ena barnet till andra är ju lite märkligt :)

Hörni den här Facebookgruppen, är det säkert att den är helt hemlig? :)
Svar på tråden Augustibebis 2016