• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • laila88
    Fidelisen skrev 2015-12-10 07:27:41 följande:

Jag tror att det är växtvärt jag har också och som du skriver så lockar den fram negativa tankar. Skulle haft min mens idag och det känns hela tiden som att den kommer.

Amen visst, precis den känslan. Men gäller väl att hålla huvudet kallt. Men gravidhjärnan går ju varm konstant :'D
  • lenaerik86
    Sally Bally skrev 2015-12-10 20:32:06 följande:
    Jag är oxå 6+2 idag :)

När har du fått uträknat BF? Mitt mellan 8-11 Augusti
    Jag fick mellan 1-3 aug, vad sjukt!
  • merixon

Hej på er

Är ny här på familjeliv. Jag är 28 år och väntar mitt andra barn i början på augusti.

Känns otroligt spännande och roligt, men samtidigt är man lite nervös.????

• Misszandra
    Annojj skrev 2015-12-11 07:34:31 följande:

Och så kom illamåendet... Gick upp 04 inatt, kunde inte somna om (kissnödig, lättillamående, för vaken) när sonen kom in. Började jobba hemma vid 05 och var på jobbet 06. Nu har jag varit nära på att kräkas men har precis tagit en Postafen, ska hålla i medarbetarsamtal idag så det är inte den bästa dagen att gå hem . Hoppas Postafen hjälper så jag klarar dagen, annars har jag inget annat val än att åka hem ... Hur gör ni när ni mår illa? Man vill ju bara åka hem och lägga sig i sängen och dra täcket över sig...

Usch, stackare jag lider med dig. Mår själv också illa, det var så jag fick reda på att jag var gravid. Mått illai över en vecka nu och det tycks inte bli bättre, inte ens en gnutta. Har köpt pressurarmband som det är forskat i att det ska hjälpa mot grsviditetsillamående. Tycker dock inte de hjälper som jag önskat, ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen för jag tror jag ska spy vilken sekund som helst. Piggelin hjälper ett tag för mig faktiskt, även nyponsoppa. Varje morgon vill jag verkligen inte stiga upp för jag orkar inte gå till jobbet och må illa. Men tyvärr har man inget val, känner inte att jag vill sjuka mig för det. Jag klarar av att jobba sen att det är jobbigt är en annan femma.

Jag tror att jag också ska ha i augusti, har väldigt oregelbunden mens så kan inte räkna ut det så lätt men jag tror det. Lycka till alla! :))
  • Amie

Hej alla preggos!!

Svagt plus på stickan idag :D BIM-1. Beräknad fl 17/8 (om inte denna också vägrar bli vräkt och stannar några veckor extra!)

Andra barnet, första blir 6 månader om 1 vecka :) 28 år, bor i södra Halland.

Vill också gärna vara med i fb gruppen!! amelie_andersson@hotmail.com.

• sowe81
    Fidelisen skrev 2015-12-11 07:10:09 följande:

Har inte fått någon inbjudan än.

Det är lite psykande att vara tidigt gravid under magsjuketider. Jag mår konstant illa och det går kräksjuka på jobbet.

Så..pga graviditet eller magsjuka?

Nu då? Har inbjudan kommit?
  • sowe81
    Blomsterbitch skrev 2015-12-11 02:25:12 följande:
    Hej, nä, jag har tyvärr inte fått någon inbjudan. tittade i skräpposten och allt.
    Jag har provat igen, hoppas det fungerade nu.
  • sowe81
    laila88 skrev 2015-12-11 08:30:22 följande:
    Som jag då :) väldigt tätt känns det. Men börjar sakta men säkert smälta det, och det har ju sina fördelar också :) Förstår att du precis kommit över förlossningen! Tog mig tio år att komma över min första :D

Gick till en aurorabarnmorska för förlossningsrädsla nu sist jag var gravid. Men senaste förlossningen var så bra att efteråt nästan längtade jag tillbaka till den :D konstigt men sant. Att det kan va så olika från ena barnet till andra är ju lite märkligt :)

Hörni den här Facebookgruppen, är det säkert att den är helt hemlig? :)
    Den är hemlig, ingen ser den utom de som är med i gruppen. Den går inte att söka på, går bara att bli inbjuden till den.
  • sowe81
    Amie skrev 2015-12-11 10:22:49 följande:

Hej alla preggos!!

Svagt plus på stickan idag :D BIM-1. Beräknad fl 17/8 (om inte denna också vägrar bli vräkt och stannar några veckor extra!)

Andra barnet, första blir 6 månader om 1 vecka :) 28 år, bor i södra Halland.

Vill också gärna vara med i fb gruppen!! amelie_andersson@hotmail.com.

Har skickat inbjudan.
Svar på tråden Augustibebis 2016