• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Blivandetvåbarnsmamma91

Hej!

Jag plussade förra fredagen, fick ett svagt svagt plus, trodde inte på det så gick till barnmorskan på måndagen efter, fick hålla morgonkisset i 3 timmar då hon var upptagen och telefontider var inte förrän vid tio och jag vaknade vid halv 7 ????

Iaf, kissade i en mugg så bm kunde göra testet, kommer ut till mig och sa ; jaha det här var ett starkt plus!

Och då frågade jag vilken vecka hon trodde jag var i och hon trodde v5.

Så enligt appen ska jag ha 7e augusti!

Detta är mitt andra barn!

Men nu till min fråga, jag har som en mensvärk i hela magen, har haft en massa missfall innan jag blev gravid med min son som föddes 15juli 2014, så nu när jag är gravid och medveten om de helt från början så är jag jätteorolig för missfall!(med medveten menar jag att jag inte märkte förra graviditeten förrens i v25 ????)

Så är det normalt att ha som mensvärk i hela magen? Tror jag läst nånstans att de är livmodern som anpassar sig men jag är osäker! Tacksam för svar!

• Alltidväntarmanpånåt
    HJohannesson skrev 2015-12-12 14:27:34 följande:

Men vad härligt :) jag vaknade otroligt nog utvilad! Sen är jag ju lika trött igen efter en timma men det har nog knappast med nattsömnen att göra haha!

Ja visst är det konstigt. Bra el dålig sömn, man är ändå trött en timma senare:( Och sedan till och från hela dagen! Men det är ju ett gott tecken, trots allt. Kroppen arbetar ju hårt för att skapa ett litet liv därinne:)
  • Josefineq

Jag hoppar in här också! Jag plussade för några dagar sedan och enligt en app är jag i v3+4, vilket jag tycker verkar konstigt!

Jag mår illa, är uppsvullen och har molvärk.

Smart det där med vinet!! Ska jag också göra på nyår ;)

• ninawest
    J21 skrev 2015-12-12 10:48:59 följande:

Får jag också vara med?! :)

Vi har misstänkt i 1.5 vecka nu hur det ligger till, men testade först idag. Två klart positiva test :D Enligt en app jag har kommer förhoppningsvis lillbebis runt 15 augusti, jag är i v 4+5 idag. Det blir mitt första barn och min sambos andra, han har en dotter på nästan 9. Jag bor i Göteborg, vill gäääärna ha ett gäng gravidkompisar om vi är fler?!:)

Hur blir jag medlem i facebookgruppen?

Välkommen! Va kul att vi blir fler :)
  • ninawest
    Sara86 skrev 2015-12-12 11:16:28 följande:

Jag hoppar också in här (& har skickat PM ang Facebook-gruppen). Plussat idag på 4+2, beräknad 18/8 enligt de flesta apparna. Femte försöket på första barnet. Ska nog försöka ringa i veckan & få tid för inskrivning i januari :)

Välkommen och grattis :)
  • ninawest
    happylife skrev 2015-12-12 11:28:08 följande:

Åh en aktiv bf augusti grupp! :)

Jag är i vecka 5 nånting, fick MF i augusti i v 6 så är dåligt nervös varje sekund de molar eller stramar i rygg å mage! Försöker ta det coolt... Inskrivning på tis :) ska få remiss för tidigt vul pga missfallet innan så de känns bra. Kommer va sjukt nervös inför det!!

Jag vaknar också mellan 4-5 på morgonen å kan inte sova, är pigg då! Men på kvällarna somnar jag i soffan är så trött!

När ska ni skriva in er o när ska ni göra vul?

Kram!

Kul med fler blivande augustimammor :)
    Jag har inskrivning 5/1 kommer då vara i vecka 11.
    Jag var på gyn igår pga av magsmärtor, där såg allt bra ut och vi fick se pyret med ett pickande hjärta :)
  • ninawest
    ssandrao skrev 2015-12-12 18:11:26 följande:

Hej på er! Jag har lite svårt att tro det. Vi har plussat och ökat i tre dagar. BIM-3 idag men rejält tydliga plus på alla test. ???? Nu hoppas vi bebis vill stanna!

Va härligt! Håller tummarna :)
  • ninawest
    Pullisnurvan skrev 2015-12-12 18:12:02 följande:
    Gör som jag gjorde igår när vi hade personalfest. Köpte två flaskor alkoholfritt vin, sköljde ur två flaskor som jag haft vin i tidigare och hällde sen över det alkoholfria i dom. Ingen anade ett jota! :D
    Va smart, tur du hade gamla flaskor kvar ;)
  • ninawest
    Josefineq skrev 2015-12-12 19:01:30 följande:

Jag hoppar in här också! Jag plussade för några dagar sedan och enligt en app är jag i v3+4, vilket jag tycker verkar konstigt!

Jag mår illa, är uppsvullen och har molvärk.

Smart det där med vinet!! Ska jag också göra på nyår ;)

Samma symtom som mig + lite ömma bröst ibland ;)
  • Josefineq

Jag har också ömma bröst faktiskt :P

ninawest skrev 2015-12-12 20:07:44 följande:

Samma symtom som mig + lite ömma bröst ibland ;)

Svar på tråden Augustibebis 2016