• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • pugsnotdrugs

Igår så åkte jag in på akuten. Hade sjukt ont i högra sidan och det ilade ner i höften, benet. Super orolig. Det började avta när jag var på akuten så dom så jag skulle avvakta. Idag vid lunch så kom smärtan tillbaka och jag fick en brun flytning så jag åkte in igen. Gjorde vul och ingen cysta och embryot låg i livmodern, var dock för litet för att se om det fanns något hjärta. Jag är skiträdd, har skitont och hittar ingen info på nätet. Ska tillbaka på nytt vul om tio dagar..hjälp:/

• Ronille
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-11 19:33:21 följande:

Igår så åkte jag in på akuten. Hade sjukt ont i högra sidan och det ilade ner i höften, benet. Super orolig. Det började avta när jag var på akuten så dom så jag skulle avvakta. Idag vid lunch så kom smärtan tillbaka och jag fick en brun flytning så jag åkte in igen. Gjorde vul och ingen cysta och embryot låg i livmodern, var dock för litet för att se om det fanns något hjärta. Jag är skiträdd, har skitont och hittar ingen info på nätet. Ska tillbaka på nytt vul om tio dagar..hjälp:/

Jag har ont på vänster sida. Som knivhugg.som kommer och går. Men när jag väntade mitt första barn hade jag också så. Samt att jag hade brunröda flytningar.Men allt gick bra :)
  • Blixtlås
    Ronille skrev 2015-12-11 17:11:39 följande:

när tänker ni berätta för nära vänner och familjen?

Skulle vara roligt att berätta vid jul men är bara i vecka 8 då, om allt går vägen

Men första barnet berättade vi dagen efter vi plussat, typ v4. Nu är jag i v6 och snart 7 men har bara berättat för ngr kompisar som ganska lätt gissade det då jag inte klarade av kaffet :'-D

Det syns väldigt mycket på mig, supersvullen och tror inte den kommer lägga sig (var samma med ettan) så jag vill berätta typ nu

Men hoppas vi berättar för mina päron imorgon och sen rar resten efterhand vi träffas :). Ska ha kalas nästa lördag så blir luftiga kläder och hopp om att ingen upptäcker det (vill inte ta uppmärksamhet från födelsedagsbarnet )
  • laila88
    Ronille skrev 2015-12-11 17:11:39 följande:

när tänker ni berätta för nära vänner och familjen?

Skulle vara roligt att berätta vid jul men är bara i vecka 8 då, om allt går vägen

Går allt som de ska berättar vi nog då de gått 13 veckor. Men kommer nog få frågan innan, iaf så kommer dom nog misstänka då jag avstår viss mat och inte dricker nån alkohol över jul och nyår. Hur ska man kunna bortförklara det? :D jag är sämst på undvika svara på frågor och dölja saker :D

Men berättar för min bästa vän då hon är hemma över jul bara för hon bor långt bort. Resten ska jag försöka hålla ut att tala om för :)

Det svåraste är att inte berätta för min "mammakompis" våra små är i samma ålder och vi umgås mest av alla mina vänner. Dessutom är hon gravid så de ligger liksom å bubblar innanför läpparna och är svårt att hålla tillbaka nyheten.
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-10 21:32:50 följande:
    Jaha ok, så man får inte handha cytostatika som gravid? Då blir det ju ganska tydligt som sagt så nu vet alla på jobbet eller har du inte behövt det än?

Jag jobbar som personlig assistent. Funkar ganska bra då det är i någons vardag som jag är med i. Fast eftersom vi har dubbelbemanning så har de nu börjat undra varför jag är så trött hela tiden t.ex .känner att jag kanske får berätta snart så inte snacket går, att man verkar slö och disträ. Men vill ju helst att mina barn ska få veta först ju. Får se om vi berättar nästa vecka kanske.
    Har du fått några cravings eller nåt som du bara inte tål längre? Jag har faktiskt börjat äta yoghurt! Har aldrig tyckt om det! Nu äter jag det varje morgon
    Nope, det är ju "cellgift" och kan påverka barnets utveckling. Man använder ju skyddskläder och handskar, men man andas ju in via varma kroppsvätskor så det är reglerna iaf! Bra tycker jag :) nja, alla visste när jag fick mf, tror en del vet nu men låter det sprida sig med djungeltrumman den här gången..

Haha, nä vore synd om kollegorna plötsligt tröttnar på en :) är det tungt arbete?

Inga direkta cravings men är inte så sugen på lagad mat just nu. Växer i munnen på mig! Haha, kul att prova nåt nytt..yoghurt är ju såå gott!!

Har rätt "ont" i nedre regionerna i omgångar. Kommer ofta på kvällarna. Molar till rejält ibland i omgångar.. Har du nåt sånt?
  • Sommarmalva
    primavolta skrev 2015-12-11 22:27:17 följande:
    Nope, det är ju "cellgift" och kan påverka barnets utveckling. Man använder ju skyddskläder och handskar, men man andas ju in via varma kroppsvätskor så det är reglerna iaf! Bra tycker jag :) nja, alla visste när jag fick mf, tror en del vet nu men låter det sprida sig med djungeltrumman den här gången..

Haha, nä vore synd om kollegorna plötsligt tröttnar på en :) är det tungt arbete?

Inga direkta cravings men är inte så sugen på lagad mat just nu. Växer i munnen på mig! Haha, kul att prova nåt nytt..yoghurt är ju såå gott!!

Har rätt "ont" i nedre regionerna i omgångar. Kommer ofta på kvällarna. Molar till rejält ibland i omgångar.. Har du nåt sånt?
    Ja eller hur, tydligen så är yoghurt gott jobbet kan vara tungt ibland men mest psykiskt tror jag, och tålamod är ett måste där jag är.... Vilket är sådär nu när man är gravid. Fast ikväll var vi iväg på lussedisco med jobbet, det kunde jag allt stå ut med

Jag har ofta ont långt ner i magen. Ibland molvärk men ibland har det gjort ont på annat sätt, kan inte förklara, en mer skarp känsla. Gör mig lite orolig. Har inte känt såhär med någon annan. Molvärk vet jag är vanligt men det andra vet jag inte. Nojjar som tusan!
    Såg du skrivit att du tagit nytt test, hur precisa brukar de testen vara? Med tanke på att du var orolig över det? Har aldrig tagit sånt digitalt utan bara med streck.
    Hoppas att allt är bra iallafall.
  • primavolta
    Sommarmalva skrev 2015-12-11 23:08:28 följande:
    Ja eller hur, tydligen så är yoghurt gott jobbet kan vara tungt ibland men mest psykiskt tror jag, och tålamod är ett måste där jag är.... Vilket är sådär nu när man är gravid. Fast ikväll var vi iväg på lussedisco med jobbet, det kunde jag allt stå ut med

Jag har ofta ont långt ner i magen. Ibland molvärk men ibland har det gjort ont på annat sätt, kan inte förklara, en mer skarp känsla. Gör mig lite orolig. Har inte känt såhär med någon annan. Molvärk vet jag är vanligt men det andra vet jag inte. Nojjar som tusan!
    Såg du skrivit att du tagit nytt test, hur precisa brukar de testen vara? Med tanke på att du var orolig över det? Har aldrig tagit sånt digitalt utan bara med streck.
    Hoppas att allt är bra iallafall.
    Hjälp tålamod kan vara nog så ansträngande :)

Håller helt med om det du säger om värken! Inte känt så förut.. Mer lugn och snäll molvärk. Men man får ju bara hoppas på växtvärk, inte mycket annat att göra!

Jag har ingen aning om hur precis de digitala är, har inte använt de såhär tidigt med de andra barnen.. Men ägget kan ju ha fäst sent och det kanske är tidigare än vad jag tror. Eller så hade jag hållt mig för kort tid. Eller ja..inte vet jag :/ verkar vara lite olika vad folk säger när man googlar runt!
  • Alltidväntarmanpånåt
    primavolta skrev 2015-12-11 13:02:33 följande:

Hörrni, borde jag vara orolig?! Tycker att det verkar som att alla får så många veckor på sina digitala tester.. Tog strax efter att jag plussade och då var det 1-2 vilket kändes rimligt. Är nu v 5+5 enl app (men troligen bara 5+2 enl egen beräkning) och testade imorse 2-3... Stämmer det eller borde det stå 3+?

Jag fick inget 3+ förrän jag var i v5+3. Blev oxå orolig när jag passerat 5 men bara fick 2-3. Vänta någon dag och ta ett nytt test så har det säkert ändrat sig:)

Någon annan som har svårt att sova/somna om? Är supertrött hela tiden men när jag vaknar så här vid 3-4 på morgonen så är det stört omöjligt att somna om. Är trött men det går inte att somna! Somnar lagom till vår son vill gå upp vid 5:30... Resten av dagen känns det ju som om jag skulle kunna sova stående och jag gäspar konstant!!!!
  • HJohannesson
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-12 03:35:25 följande:
    Jag fick inget 3+ förrän jag var i v5+3. Blev oxå orolig när jag passerat 5 men bara fick 2-3. Vänta någon dag och ta ett nytt test så har det säkert ändrat sig:)

Någon annan som har svårt att sova/somna om? Är supertrött hela tiden men när jag vaknar så här vid 3-4 på morgonen så är det stört omöjligt att somna om. Är trött men det går inte att somna! Somnar lagom till vår son vill gå upp vid 5:30... Resten av dagen känns det ju som om jag skulle kunna sova stående och jag gäspar konstant!!!!
    Jag är med vaken nu :/ lagom angenämt... Ska börja jobba om några timmar.

Du får be din sambo vara vaken med sonen, du behöver sova. :)

Haha ja man gäspar ju tills käkarna går ur led nästan.
Svar på tråden Augustibebis 2016