• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • primavolta
    Fidelisen skrev 2015-12-11 14:03:25 följande:
    Är du tidigt i vecka 5 kan det vara för tidigt för att slå om. Skulle inte oroa mig.
    Hoppas :) tack för svar!
  • Skroenan
    primavolta skrev 2015-12-11 14:36:40 följande:

Hoppas :) tack för svar!

Den räknar ju från när man är beräknad att ha blivit befruktad,inte sen sista mensen :)
  • I am Annahoj
    Blixtlås skrev 2015-12-11 13:48:49 följande:

Provar igen... Om man inte vill lägga ut sin mail här, men vill vara med i gruppen? Hur gör jag då?

Skicka din mailadress i ett privat meddelande till mig här på F-L (den som är kopplad till ditt FBkonto)
  • Ronille

när tänker ni berätta för nära vänner och familjen?

Skulle vara roligt att berätta vid jul men är bara i vecka 8 då, om allt går vägen

• jonken
    Ronille skrev 2015-12-11 17:11:39 följande:

när tänker ni berätta för nära vänner och familjen?

Skulle vara roligt att berätta vid jul men är bara i vecka 8 då, om allt går vägen

Vi kommer berätta för min familj när vi är hemma i jul. Det känns egentligen lite tidigt (v9 på julafton), men det kommer ju inte gå att dölja ändå. Plus att vi vill berätta irl och vi bor rätt långt bort :) vi ska försöka åka till hans familj i januari och då kommer vi berätta för dom.
  • HJohannesson

Hur mår ni?

Jag är i v7 och jag mår så dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Huvudvärk, mensvärk, illamående så att jag inte kan äta och jag börjar gäspa 15 min efter att jag gått upp på morgonen. Inget hjälper!! Klockan är inte ens 18 och jag ligger redan i sängen igen. Jag fungerar inte !

• Fidelisen

Jag har berättat för mina systrar, några vänner och fyra utvalda kollegor.

Vi kommer att berätta för resten av släkten på julafton, blir det mf så blir det. Vill försöka vara glad NU

• Ronille

Jag längtar till nästa torsdag. Ska in och titta hur långt gången ja är. Bm ville det då ja fick missfall den 2 November. Och hann inte få ett negativt gravtest. Så förhoppningsvis får man se hjärtat slå :)

• jonken
    HJohannesson skrev 2015-12-11 17:38:16 följande:

Hur mår ni?

Jag är i v7 och jag mår så dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Huvudvärk, mensvärk, illamående så att jag inte kan äta och jag börjar gäspa 15 min efter att jag gått upp på morgonen. Inget hjälper!! Klockan är inte ens 18 och jag ligger redan i sängen igen. Jag fungerar inte !

Väldigt lika här med. Är hungrig jämnt, men aldrig sugen på något, tvärtom har jag fått avsmak för nästan all mat. Enormt trött både mentalt och fysiskt, det är som att all energi går åt till magen. Igår kväll fick jag dessutom väldigt ont i ljumskar, rumpa och baksidan av låren, gissar ett det drar i ligamenten. Idag jobbade jag hemifrån, men kl 14 gick det inte längre, då gav jag upp och sov ända tills sambon kom hem med middag. Ändå anar jag att det inte kommer vara några problem att somna ikväll.. Känner oxå att jag inte fungerar! Ska ju bli kul att åka hem över jul och berätta, men lagom kul om man knappt kan hålla sig vaken och måste bli uppassad med mat..
Svar på tråden Augustibebis 2016