• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • anynumos

Jag har också svårt att somna. Några uppvaknande på natten också. Tror det mest beror på att jag fått värre med myrkrypen i benen. Undra om det är vanligt att få myrkryp tidigt i graviditeten..

• Alltidväntarmanpånåt
    HJohannesson skrev 2015-12-12 03:56:20 följande:

Jag är med vaken nu :/ lagom angenämt... Ska börja jobba om några timmar.

Du får be din sambo vara vaken med sonen, du behöver sova. :)

Haha ja man gäspar ju tills käkarna går ur led nästan.

Ja min man är faktiskt jättegullig och tar de flesta morgonar men jag vaknar ändå. Idag fick jag dock sova till 9 och blev då serverad lyxfrukost. Många säger att det bara är i första graviditeten som mannen ställer upp lite extra men här har jag knappt fått dammsuga sedan vi plussade för två veckor sedan. Hihi...får väl se hur länge det håller i sig:D Hoppas det går bra å jobba för dig trots nattvakandet!
  • J21

Får jag också vara med?! :)

Vi har misstänkt i 1.5 vecka nu hur det ligger till, men testade först idag. Två klart positiva test :D Enligt en app jag har kommer förhoppningsvis lillbebis runt 15 augusti, jag är i v 4+5 idag. Det blir mitt första barn och min sambos andra, han har en dotter på nästan 9. Jag bor i Göteborg, vill gäääärna ha ett gäng gravidkompisar om vi är fler?!:)

Hur blir jag medlem i facebookgruppen?

• Sara86

Jag hoppar också in här (& har skickat PM ang Facebook-gruppen). Plussat idag på 4+2, beräknad 18/8 enligt de flesta apparna. Femte försöket på första barnet. Ska nog försöka ringa i veckan & få tid för inskrivning i januari :)

• happylife

Åh en aktiv bf augusti grupp! :)

Jag är i vecka 5 nånting, fick MF i augusti i v 6 så är dåligt nervös varje sekund de molar eller stramar i rygg å mage! Försöker ta det coolt... Inskrivning på tis :) ska få remiss för tidigt vul pga missfallet innan så de känns bra. Kommer va sjukt nervös inför det!!

Jag vaknar också mellan 4-5 på morgonen å kan inte sova, är pigg då! Men på kvällarna somnar jag i soffan är så trött!

När ska ni skriva in er o när ska ni göra vul?

Kram!

• HJohannesson
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-12 10:18:52 följande:
    Ja min man är faktiskt jättegullig och tar de flesta morgonar men jag vaknar ändå. Idag fick jag dock sova till 9 och blev då serverad lyxfrukost. Många säger att det bara är i första graviditeten som mannen ställer upp lite extra men här har jag knappt fått dammsuga sedan vi plussade för två veckor sedan. Hihi...får väl se hur länge det håller i sig:D Hoppas det går bra å jobba för dig trots nattvakandet!
    Men vad härligt :) jag vaknade otroligt nog utvilad! Sen är jag ju lika trött igen efter en timma men det har nog knappast med nattsömnen att göra haha!
  • anynumos

Hur ska jag göra för att komma med i fb gruppen? Jag ser inget mil alls. Går det att söka gruppen på nåt vis?

• ssandrao

Hej på er! Jag har lite svårt att tro det. Vi har plussat och ökat i tre dagar. BIM-3 idag men rejält tydliga plus på alla test. ???? Nu hoppas vi bebis vill stanna!

• Pullisnurvan
    laila88 skrev 2015-12-11 21:46:56 följande:
    Går allt som de ska berättar vi nog då de gått 13 veckor. Men kommer nog få frågan innan, iaf så kommer dom nog misstänka då jag avstår viss mat och inte dricker nån alkohol över jul och nyår. Hur ska man kunna bortförklara det? :D jag är sämst på undvika svara på frågor och dölja saker :D

Men berättar för min bästa vän då hon är hemma över jul bara för hon bor långt bort. Resten ska jag försöka hålla ut att tala om för :)

Det svåraste är att inte berätta för min "mammakompis" våra små är i samma ålder och vi umgås mest av alla mina vänner. Dessutom är hon gravid så de ligger liksom å bubblar innanför läpparna och är svårt att hålla tillbaka nyheten.
    Gör som jag gjorde igår när vi hade personalfest. Köpte två flaskor alkoholfritt vin, sköljde ur två flaskor som jag haft vin i tidigare och hällde sen över det alkoholfria i dom. Ingen anade ett jota! :D
  • ssandrao
    ssandrao skrev 2015-12-12 18:11:26 följande:

Hej på er! Jag har lite svårt att tro det. Vi har plussat och ökat i tre dagar. BIM-3 idag men rejält tydliga plus på alla test. ???? Nu hoppas vi bebis vill stanna!

Frågetecknen var en glad gubbe! :) facebookgruppen, är den privat och osynlig? Med tanke på att ingen vet om detta än. Hur gör jag för att gå med?
Svar på tråden Augustibebis 2016